Droogmachine........
-
Els
- Speurneus

-
roef
- Speurneus

-
Els
- Speurneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Het ruikt hier weer heerlijk na de vieze lucht van de eendenlever van van de week
Er hebben sinds gister kippennekjes ingezeten, en dat vind ik echt een heerlijke lucht als die gedroogd worden
Er hebben sinds gister kippennekjes ingezeten, en dat vind ik echt een heerlijke lucht als die gedroogd worden
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
roef
- Speurneus

ik snij tong als het half bevroren is dan krijg je mooie plakken.Els schreef:Dit is echt weer een drempel maar hoe lang drogen jullie lamstong?
Ligt nog in de vriezer en rauw wil ie het niet eten.En doe je dat dan knippen of beter snijden?
Ziet er trouwens heel raar uit en het is een enorme lap.
en droog het minstens 12 uur.
het is wat vettig vlees dus zou het na drogen in de vriezer bewaren.
-
roef
- Speurneus

Kay schreef:Het ruikt hier weer heerlijk na de vieze lucht van de eendenlever van van de week![]()
ik hoor wel dat mensen het voor zich zelf drogen,maar dat durf ik (nog) niet aan.
biefstuk doe ik wel,dus waarom zou kip niet kunnen(ben toch bang voor darmproblemen
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik eet het zelf ook niet op hoor... Maar weet wel dat de fokker van Daan ook voor zichzelf drogen (kip/beef ed)
Hoe verleidelijk een warm kippenekje is... Het gaat toch in de pot voor de honden
Hoe verleidelijk een warm kippenekje is... Het gaat toch in de pot voor de honden
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
roef
- Speurneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Manlief was vandaag vroeg thuis en is verse vis gaan halen bij onze favo visboer op de markt waar wij elke week (als we zouden willen) zo'n 20 kilo vis "afval" kunnen ophalen van die dag... (incl hele makrelen, zalmstaarten, stukken zalm/kabeljauw en koppen van diverse vissen)
Omdat we vorige week zo weinig hadden kregen we vandaag weer een zak mee en daar zat ontzettend weer veel kabeljauw in... Radertjes gingen gelijk aan de slag want dat is leuk om te drogen
Dus de droger is gevarieerd gevuld met:
3 schalen verse kabeljauw

2 schalen rundergehakt met knoflook

En zag ergens achter in mijn vriezer nog 2 plakken rodi liggen, dus die er maar gelijk bij gemikt... Is dat ook weer op

Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet
Omdat we vorige week zo weinig hadden kregen we vandaag weer een zak mee en daar zat ontzettend weer veel kabeljauw in... Radertjes gingen gelijk aan de slag want dat is leuk om te drogen
Dus de droger is gevarieerd gevuld met:
3 schalen verse kabeljauw

2 schalen rundergehakt met knoflook

En zag ergens achter in mijn vriezer nog 2 plakken rodi liggen, dus die er maar gelijk bij gemikt... Is dat ook weer op

Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Els
- Speurneus

-
roef
- Speurneus

hier liggen 3 kilo eendenvoetjes al 18 uur in de droger en om 16.00 uur mogen die er uit en kan de volgende lading voetjes er in
en dan morgen weer een lading en overmorgen weer en de volgende dag wéér
15 kilo duurt effe voor dat verwerkt is,maar dan heb je ook wel een lekker voorraadje
ongelofelijk maar je houd ongeveer 5 kilo over nadat het allemaal gedroogt is
is eigenlijk sneller op als je denkt
en dan morgen weer een lading en overmorgen weer en de volgende dag wéér
15 kilo duurt effe voor dat verwerkt is,maar dan heb je ook wel een lekker voorraadje
ongelofelijk maar je houd ongeveer 5 kilo over nadat het allemaal gedroogt is
is eigenlijk sneller op als je denkt
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Woensdag zo'n kleine 30 kilo visafval gekregen van de visboer waaronder ook 3 hele zalmlijven incl kop en staart bij zaten

Ook weer een paar borden visfilet, die direct klein gemaakt zijn en in de droger gegaan!
Voor het drogen:

En na het drogen:

Die kabeljauw gaat echt als een speer (en ze zijn er dol op!) maar die zalm droog ik niet meer... Wat een vette bende is dat zeg

Ook weer een paar borden visfilet, die direct klein gemaakt zijn en in de droger gegaan!
Voor het drogen:

En na het drogen:

Die kabeljauw gaat echt als een speer (en ze zijn er dol op!) maar die zalm droog ik niet meer... Wat een vette bende is dat zeg
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015