Dan ga je voor een prik...
-
Bowie
- Speurneus

Honden met slappe banden kunnen eerder last/problemen krijgen met hun gewrichten.
Bij Bowie was 4 jaar geleden tijdens onderzoek de heup ook heel makkelijk uit de kom te duwen.
Zorgen voor een goede bespiering helpt de boel op z'n plek te houden en slijtage (en arthrose vorming) zo veel mogelijk te voorkomen/beperken.
Ik heb eens (jaren terug) een nederlandse keeper op tv zijn onderbeen met zijn handen zien bewegen/verschuiven ten opzichte van knie/bovenbeen.
Bij hem was er ook van alles niet goed met de banden, maar zijn spieren waren zo getraind dat hij gewoon bleef keepen op hoog niveau.
Veel zwemmen en rechtlijnig bewegen, Bowie liep veel naast de fiets, nu veel naast de scootmobiel in een mooie draf.
Ik duim dat er verder geen al te nare berichten komen en Noah met wat 'gebruiksaanwijzingen' gewoon lekker van een fijn hondenleven kan blijven genieten en jullie van hem.
Bij Bowie was 4 jaar geleden tijdens onderzoek de heup ook heel makkelijk uit de kom te duwen.
Zorgen voor een goede bespiering helpt de boel op z'n plek te houden en slijtage (en arthrose vorming) zo veel mogelijk te voorkomen/beperken.
Ik heb eens (jaren terug) een nederlandse keeper op tv zijn onderbeen met zijn handen zien bewegen/verschuiven ten opzichte van knie/bovenbeen.
Bij hem was er ook van alles niet goed met de banden, maar zijn spieren waren zo getraind dat hij gewoon bleef keepen op hoog niveau.
Veel zwemmen en rechtlijnig bewegen, Bowie liep veel naast de fiets, nu veel naast de scootmobiel in een mooie draf.
Ik duim dat er verder geen al te nare berichten komen en Noah met wat 'gebruiksaanwijzingen' gewoon lekker van een fijn hondenleven kan blijven genieten en jullie van hem.
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Pff, dat is niet de uitslag die je gehoopt had!
Maar net wat Monika zegt, soms kun je met bespiering echt veel doen!
Dizzy heeft ook HD, maar zij heeft daar geen last van... Hopelijk heeft en krijgt Noah er geen last van!
Ik begrijp dat je er even doorheen zit! Maar je schrijft ook dat er (nog) geen slijtage te zien is en dat is toch positief?!....
Ik ben benieuwd wat Krooshof ervan vindt... Sterkte...

Maar net wat Monika zegt, soms kun je met bespiering echt veel doen!
Dizzy heeft ook HD, maar zij heeft daar geen last van... Hopelijk heeft en krijgt Noah er geen last van!
Ik begrijp dat je er even doorheen zit! Maar je schrijft ook dat er (nog) geen slijtage te zien is en dat is toch positief?!....
Ik ben benieuwd wat Krooshof ervan vindt... Sterkte...

Met dank aan Monika
-
mullermariska
- Speurneus

Jeetje wat een klote nieuws....
Ik hoop idd dat Noah een fijn hondenleven kan hebben door een flinke bespiering te kweken. Sterkte!!

Ik hoop idd dat Noah een fijn hondenleven kan hebben door een flinke bespiering te kweken. Sterkte!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
Legend Hessel
- Speurneus

- Contacteer:
Goed verhaal, Monika!Bowie schreef:Honden met slappe banden kunnen eerder last/problemen krijgen met hun gewrichten.
Ook Hessel heeft slappe banden (patella luxatie) en zorgen voor een goede bespiering dmv rechtlijnige bewegingen dmv zwemmen en fietsen is ontzettend belangrijk.
Wat ontzettend sh*t dat Noah na alle ellende die je al op jonge leeftijd met hem gehad hebt, nu weer in de medische molen terecht komt.
Pfff.....eerst ED en dan nu de problemen met z'n vacht en heupen.....bah!
Veel sterkte en wij duimen ook voor Noah!
Groetjes Bert en Marjolein
-
sharon66057
- Speurneus

Bedankt iedereen voor de lieve reactie's, ik zit nog steeds te wachten op het telefoontje dat ik Noah op mag halen, de tijd gaat nu zo langzaam
@ Bowie, Liesje, en Bert en Marjolein.
Bedankt voor jullie tips,dat geeft wat moed! ik sla het allemaal op...
Ik zit ook te denken aan evt aquatherapie.
Maar eerst maar eens horen wat Krooshof ervan zegt.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Wij hebben ook aquatherapie gedaansharon66057 schreef:Bedankt iedereen voor de lieve reactie's, ik zit nog steeds te wachten op het telefoontje dat ik Noah op mag halen, de tijd gaat nu zo langzaam![]()
Toen wij te horen kregen dat Dizzy ook HD had, sloeg dat ook in als een bom... Boos, verdriet en misschien een beetje moedeloos/wanhoop... Maar als ik eerlijk ben zijn de heupen van Dizzy mijn kleinste zorg... En dat bedoel in de zin van we weten wel dat ze HD heeft maar daar heeft ze eigenlijk geen last van dus haar voorpoten blijven onze grootste zorg...
Hopelijk valt het toch nog een beetje mee en kan Krooshof jullie precies vertellen wat er aan de hand is en wat jullie ermee kunnen...!

Met dank aan Monika
-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
-
Merle
- Middelgrote hondenneus

-