Ghost en Basco naar de da geweest vandaag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Die zachte kap is veel fijner voor hem. Waar moet je mee spoelen?
Ik kreeg destijds een grote fles fytologische zoutoplossing mee, als je nodig hebt geef je maar een seintje.

Geef Ghost maar een dikke knuffel van me. Succes meis.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

We moeten schoonmaken met lauw water, hij heeft ons verder niks meegegeven.
Ik heb de wond net schoongemaakt. We moesten de korst eraf halen maar die kreeg ik er niet af dus die hou ik week tot ik hem eraf krijg want het doet hem echt zeer als je eraan zit :(
De kap zit inderdaad veel fijner en het is ook fijner voor onze benen :D
De plastic kap hing al met tape aan elkaar omdat overal tegenaan loopt :oops:
De randen snijden nu ook niet meer in zijn hals.

Heel erg bedankt en de knuffel slis ook doorgegeven :knuffel:

Edit: de da heeft ook overleg met de orthopeed gehad en die raden aan om door te gaan met de pijnstillers en supplementen.
We willen wel over gaan over een andere pijnstiller met ontstekingsremmer ( 1 op natuurlijke basis ) maar voor nu blijven we even dit geven omdat het nu zo goed gaat qua pijn.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Toch een beetje goed nieuws :)
Sterkte met je hondje!
Yara

Ongelezen bericht door Yara »

He wat balen nu dat de hechtingen eruit zijn. Hopelijk geneest het nu snel.
Een hele dikke knuffel voor Ghost :groteknuffel:
renate
Speurneus
Speurneus

Ze zijn er gelukkig niet allemaal uit maar wel een deel.
We moeten het nu vooral open houden en schoonmaken.
Het is zeker balen dat hij het toch kapot heeft gekregen maar aan de andere kant ook wel goed want nu kan de troep eruit zweren.

Hij vond het wel een hond appart want is de eerste keer dat hij mee maakte dat zo een wond ging ontsteken :oops:
renate
Speurneus
Speurneus

vandaag weer naar de da geweest met Ghost :(
Hij heeft nog 2 hechtingen over de rest is uit zijn vel gescheurd door de ontsteking die onder de huid zit :(
De dierenarts kon er verder niet veel mee doen. We moeten het alleen goed in de gaten houden. Het is nu een gapend gat naast zijn oog echt vies om te zien :(

Ik ga morgen terug naar de dierenarts voor een gesprek want de gang van zaken nu vind ik niet goed.
Het begon al met de narcose, ze wilde de beademingsslang al in zijn strot duwen toen hij nog niet compleet onder zeil was. Terwijl hij de narcose had ingespoten bleef de da in en uit lopen waardoor Ghost nog harder vocht met in slaap gaan en totaal in paniek was :evil:
Vrijdag had ik al aangegeven dat ik antibiotica voor hem wilde maar dat kreeg ik niet. En nu al 3 dagen aan een stuk dit gezeik met die hechtingen die gewoon uitscheuren uit de huid omdat er een flinke ontsteking onder zit. Ik ben nu gewoon kwaad over alles en ze hadden beter moeten luisteren, ik ken mijn hond van binnen en buiten en zelfs medisch gezien ken ik mijn hond helemaal.

Bah, ben er gewoon niet goed van

edit: De hechtingen van de vorige keer waren ook allemaal kapot gesprongen zei de da vandaag. Daar ben ik opzich wel blij om want ik dacht eerst dat hij het kapot had gekrabt en dat als ik beneden had geslapen dat had kunnen voorkomen.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Waardeloos is dit. Je hebt groot gelijk dat je hier een gesprek over wilt. Jouw hond kan niet praten, jij bent zijn spreekbuis, dus moeten ze jouw opmerkingen en vragen serieus nemen. Ik vind het een slechte zaak als daar zo nonchalant mee wordt omgesprongen. De relatie met je dierenarts moet vooral gebaseerd zijn op vertrouwen en als dat er niet is, kan een dierenarts nog zo kundig zijn, maar dan werkt het niet. Ik zou hier ook kwaad over zijn.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Arme Ghost,nog maar veel knuffels van Iris,Robin zit ook in de lappemand dus die geeft toch een voorzichtige knuf.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
renate
Speurneus
Speurneus

dit was de eerste keer dat deze dierenarts iets met mijn honden deed ( ze zitten met meerdere in een praktijk ) maar ik heb meteen tegen mijn vriend gezegd dat dit de eerste en laatste keer is dat hij met zijn tengels aan mijn honden komt :evil: Dat hij het druk had die dacht is te begrijpen maar maak dan gewoon een nieuwe afspraak, mijn dier hoeft hier niet onder te lijden.
Hij wilde die buis er wel in doen maar omdat ik Ghost zijn kop vast had kon dat niet want ik liet het niet toe. toen hij sliep zei ik tegen hem: "Nu kan je hem erin doen". Ik was echt woest en heb wijselijk even mijn mond gehouden want hij moest nog wel met ghost beginnen.

Mijn hond kan inderdaad niet praten en het is zo een goedzak, hoeveel pijn hij ook heeft hij laat van mensen alles toe.
Ben nog steeds pislink en word eigenlijk alleen maar bozer door deze ellende.

Bedankt voor de knuffels, geef Robin ook voorzichtig een knuffel terug van ons en aan Iris
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ik weet nu ook wat het is om je hond een tube ingebracht te zien krijgen,maar mijn meis was (gelukkig) wel helemaal weg.
Wat knap van je dat je door Ghost zijn kop vast te houden hem ervan hebt kunnen weerhouden om meer schade te doen dan wijsheid/
Ik zou er toch wel melding bij de reguliere D.A van maken,dat is toch een kwalijke zaak :evil:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
renate
Speurneus
Speurneus

Ghost is nu goed ziek :(
Hij heeft koorts, zweet heel erg en hijgt als een gek :cry:
Ik snap niet dat zoiets simpels als een klein bultje weghalen zo veel gevolgen kan hebben :evil: ik blijf vanacht weer bij ghost slapen en bel morgen ochtend meteen weer de da en nu moeten ze iets gaan doen want dit kan gewoon niet zo :evil:

Ik ga eerst met hem een goed gesprek aan ga daar eens even heel mij hart luchten.
Een aanklacht vind ik net te ver gaan maar ik wil wel serieus genomen worden en zeker als het om mijn mannen gaat want ik ken ze door en door.
Yara

Ongelezen bericht door Yara »

Hè gatver Renate, wat een ellende :)
Als er meerdere da in de praktijk zijn zou ik naar een collega gaan waar je wel een goede ervaring mee hebt.
Sterkte en beterschap! Knuffel voor je mannetje :groteknuffel:
renate
Speurneus
Speurneus

We zijn vandaag inderdaad bij een andere geweest en morgen maak ik voor ghost een afspraak bij een andere en met de da die heeft geopereerd een afspraak voor een gesprek.
Ik heb net een andere da gebeld en die kon helaas niet veel doen op dit moment. Het enige wat hij kan doen is nog een ontsteking remmer geven en een spuit tegen de koorts. Dus we hebben besloten om dan maar te wachten tot morgen en te kijken hoe het vanacht gaat. Mocht het vanacht ineens slechter gaan dan gaan we meteen naar de da toe.
Wat een gedoe door zo een simpele ingreep :cry:

Bedankt voor de knuffel we geven hem aan hem door, ook een knuffel voor jou meiden :knuffel:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ellendig Renate dat hij koorts heeft :( , inderdaad morgen maar even terug gaan en dan het liefst naar een andere da die er met een frisse blik tegenaan kijkt.
Een verhaal als dit ken ik ook van de hond van mijn dochter, die moest bij zijn ribben een klein bultje weggehaald hebben en dat is ook een drie weken durend drama geworden, af en toe snap ik ook helemaal niets van die da's.
Als ze geen tijd hebben dan moeten ze een patiënt minder aannemen, de foto's heb je ook niet goed/duidelijk uitgelegd gekregen toch?

Ik hoop dat ze jullie morgen wel afdoende kunnen helpen, dikke knuffel voor Ghost.
renate
Speurneus
Speurneus

Klopt ook voor de foto's had hij niet voldoende tijd voor uitleg. Hij had het over HD en begon over de rug als 2 wervels die elkaar naar beneden duwde en gaf er een rare medische term aan terwijl hij dus ( en dat heb ik gelukkig via dit forum gehoord ) artrose heeft en spondylose :mad:
Hij had gewoon een nieuwe afspraak moeten maken met ons, liever dat dan de ellende die we nu gekregen hebben :(

Morgen gaat ghost inderdaad naar een andere da en niet naar hem want in hem heb ik totaal geen vertrouwen meer.
Plaats reactie