Ja dat lijkt mij ook.sbientje schreef:natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je hond genoeg voedingsstoffen heeft om te groeien, maar in mijn ogen houdt het daarmee toch wel op..Aldinne schreef:Het heeft wel met elkaar te maken..
Erfelijkheid, en met voeding onderhouden/ in ere houden.. Bepaalde fokkers hebben daar hele theorien over..
En dan nog iets, als voeding (mede)verantwoordelijk is voor het toenemen van de hoeveelheid "bone", waar stopt dat dan? Als je maar blijft voeren en voeren dan krijgt de hond opeens poten van 10cm breed en een borst van een meter omdat de hoeveelheid "bone" steeds meer toeneemt?
Ik ben erg benieuwd naar dit mechanisme, de invloed van eten op het ontwikkelen van meer "bone".
In mijn ogen slaat de hond overtollig voer gewoon op als vet, net zoals bij ons. Ik vraag me ook af of dit dan ook zo zou werken bij mensen, hoe meer het kind te eten krijgt des te meer bone/bot/skelet hij krijgt. Ik denk dat het eerder als vet wordt opgeslagen dan dat er meer "bone" komt. Maar wie weet kan iemand ons dit goed uitleggen