Begin van het einde ?
-
- Speurneus
- Contacteer:
Begin van het einde ?
Elke keer als Aranka nu wat heeft wbt ziekte denk ik zou dit het begin zijn van het einde? OK, ze is nu inmiddels 12jr maar er zijn genoeg labjes die ouder worden.
Nu ook, na haar gebitsbehandeling (zie ook topic in de gezondheids rubriek) gaat het niet goed. In 1e instantie wel en leefde ze helemaal op, maar nu sinds 2 dagen gaat het wat minder. Waarschijnlijk en hopelijk omdat ze niet goed of allergisch reageerde op de gegeven AB. Heb nu sinds vandaag andere AB en hoop dat het snel beter gaat. Met een jongere hond zou ik in dit geval niet zo'n beroerd gevoel hebben, bij Aranka denk ik nu steeds, was dit het dan??
Ik kan me er maar moeilijk aan overgeven ........ en het is nog zeker niet zover dat we voor moeilijke keuzes worden gesteld maar als een hond op leeftijd is ga je toch anders om met dit soort zaken dan als het een jongere hond betreft. Woensdagavond zag Aranka er zo zielig en beroerd uit (terwijl ze zich misschien gewoon heel ziek voelde vanwege een verkeerde reactie op de AB) , ik heb een uur bij haar gezeten met het idee van als je vannacht gaat is het OK lieverd, ik word dan zo emotioneel. Als het Daisy zou betreffen zou ik daar veel minder over nadenken en meer het idee hebben van het komt wel goed
Hebben jullie dat ook?
groetjes Jeannette
Nu ook, na haar gebitsbehandeling (zie ook topic in de gezondheids rubriek) gaat het niet goed. In 1e instantie wel en leefde ze helemaal op, maar nu sinds 2 dagen gaat het wat minder. Waarschijnlijk en hopelijk omdat ze niet goed of allergisch reageerde op de gegeven AB. Heb nu sinds vandaag andere AB en hoop dat het snel beter gaat. Met een jongere hond zou ik in dit geval niet zo'n beroerd gevoel hebben, bij Aranka denk ik nu steeds, was dit het dan??
Ik kan me er maar moeilijk aan overgeven ........ en het is nog zeker niet zover dat we voor moeilijke keuzes worden gesteld maar als een hond op leeftijd is ga je toch anders om met dit soort zaken dan als het een jongere hond betreft. Woensdagavond zag Aranka er zo zielig en beroerd uit (terwijl ze zich misschien gewoon heel ziek voelde vanwege een verkeerde reactie op de AB) , ik heb een uur bij haar gezeten met het idee van als je vannacht gaat is het OK lieverd, ik word dan zo emotioneel. Als het Daisy zou betreffen zou ik daar veel minder over nadenken en meer het idee hebben van het komt wel goed
Hebben jullie dat ook?
groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
-
- Speurneus
- Contacteer:
Een klein beetje maar ik moet erbij zeggen dat Gina pas 8 jaar is en zo gezond als een vis. Beetje artose maar ze rent, springt, vliegt, speelt, eet alles nog erg graag.
Ik zit er wel eens aan te denken omdat zijn mijn 1e hond is. Mijn knuffel etc.
Snap je. Meer het idee van... over tig jaar... Ze ging ook 4 jaar lang mee naar kantoor. Je bouwt toch een speciale band op.
Die band zal jij ook hebben alleen jou lieverd is al 12 jaar. Blijf en probeer van haar te genieten. En lekker knuffelen is toch zalig als die pootjes niet meer zo vlot gaan.
Eens komt de dag .... maar voorlopig nog niet hoor. Lekker genieten van elkaar.
Pootjes van Gina & Akka
Snap je. Meer het idee van... over tig jaar... Ze ging ook 4 jaar lang mee naar kantoor. Je bouwt toch een speciale band op.
Die band zal jij ook hebben alleen jou lieverd is al 12 jaar. Blijf en probeer van haar te genieten. En lekker knuffelen is toch zalig als die pootjes niet meer zo vlot gaan.
Pootjes van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik herken je verhaal zo goed Jeannette...Hoe ouder je labje wordt en vaker wat mankeert of ziek wordt, hoe meer je gedachten afdwalen naar dat ene moment wat ooit komt...
Het maakt wel dat je langzaam naar dat moment aan het toe groeien bent, het is altijd te vroeg vanzelfsprekend, maar je weet dat het komt....ooit....
Ik hoop zo voor je dat Aranka hier gewoon bovenop klimt en jullie samen nog een tijdje kunnen genieten van al het moois wat er nog is!
Het maakt wel dat je langzaam naar dat moment aan het toe groeien bent, het is altijd te vroeg vanzelfsprekend, maar je weet dat het komt....ooit....
Ik hoop zo voor je dat Aranka hier gewoon bovenop klimt en jullie samen nog een tijdje kunnen genieten van al het moois wat er nog is!

©Monika
-
- Speurneus
- Contacteer:
ondanks dat maupie nog kerngezond is, denk ik tegenwoordig heel vaak: het kan zomaar afgelopen zijn. Zeker nu ik hier zit en maup in nederland, maak ik me weleens zorgen. Natuurlijk is er nu niets met haar aan de hand, maar het kan ineens veranderen :S Maar ik probeer er maar niet teveel over na te denken en meestal gaat dat ook wel aardig. Natuurlijk willen we allemaal onze lieve schatten zo lang mogelijk bij ons houden, maar aan de andere kant is het makkelijker om ze te laten gaan als ze een lang, fijn leven hebben gehad. Iig, zo denk ik erover
Maar leiver nog eventjes niet, en ik hoop ook voor aranka dat ze weer helemaal opknapt 

-
- Speurneus
- Contacteer:
Aranka is en was ook mijn 1e hond, ze was er voor de andere honden en ook voor mijn kinderen. Eigenlijk was ze mijn 1e kindjeTilly schreef:Een klein beetje maar ik moet erbij zeggen dat Gina pas 8 jaar is en zo gezond als een vis. Beetje artose maar ze rent, springt, vliegt, speelt, eet alles nog erg graag.
Pootjes van Gina & Akka

Het valt me erg zwaar om haar zo te zien af takelen. Het ene moment denk ik, ja je bent toch maar mooi 12jr geworden ondanks dat ik dat nooit verwacht had, aan de andere kant gaat het nu met die toestanden met haar gebit wel ineens heel erg snel, en zo'n narcose hakt er op deze leeftijd toch wel behoorlijk in! De nieuwe AB lijkt aan te slaan, dus hopelijk gaan we weer de goede kant op. Vanmorgen is ze weer meegeweest naar het bos, OK 25 minuten is lang genoeg voor haar, maar ze heeft enorm veel plezier en kwispelt voortdurend tijdens zo'n wandeling.
groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
ik weet precies hoe je je voelt en denkt
want ik heb dat ook heel erg met Buddy. Ik weet dat hij er de leeftijd voor heeft, maar toch wil ik hem nog veel langer bij me hebben.
ben er 99,9% zeker van dat hij nog maximaal 1 jaartje hier is. zo veel gaat hij al achteruit en dat doet mij zo'n pijn. om elk klein ding maak ik me al heel erge zorgen en ben ik bang dat dat het einde betekent. Buddy is ook mijn eerste hond EN ook me lieveling
ik begrijp je dus helemaal omdat ik dat ook heb, 12 jaar is een mooie leeftijd maar tyoch hoop je dat ze nog wel 16 jaar wordt....
Ik weet dat Buddy 16 jaar nooit haalt en daar leg ik me er bij neer en zorg dat hij nog mooie maandjes (of ik hoooooppp nog jaartjes) heeft met de wandelingetje van maximaal een half uurtje, dan wel in zijn tempo.

want ik heb dat ook heel erg met Buddy. Ik weet dat hij er de leeftijd voor heeft, maar toch wil ik hem nog veel langer bij me hebben.
ben er 99,9% zeker van dat hij nog maximaal 1 jaartje hier is. zo veel gaat hij al achteruit en dat doet mij zo'n pijn. om elk klein ding maak ik me al heel erge zorgen en ben ik bang dat dat het einde betekent. Buddy is ook mijn eerste hond EN ook me lieveling

ik begrijp je dus helemaal omdat ik dat ook heb, 12 jaar is een mooie leeftijd maar tyoch hoop je dat ze nog wel 16 jaar wordt....
Ik weet dat Buddy 16 jaar nooit haalt en daar leg ik me er bij neer en zorg dat hij nog mooie maandjes (of ik hoooooppp nog jaartjes) heeft met de wandelingetje van maximaal een half uurtje, dan wel in zijn tempo.

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Super hoor dat ze weer lekker mee naar het bos kan.
En helemaal fijn als je haar ziet genieten.
Heb ik ook. Als je naar Gina kijkt en de staart gaat lief heen en weer en ik moet de bal gooien en ze gaat heerlijk op de bal rollen. Lekker alle stress eraf gooien. Net of ze lacht.
Geniet nog maar lekker van je Aranka. Al zijn het kleine wandelingen. Lief dat je haar ziet genieten en dat de kuur aanslaat.
Pootjes van Gina & Akka
En helemaal fijn als je haar ziet genieten.
Heb ik ook. Als je naar Gina kijkt en de staart gaat lief heen en weer en ik moet de bal gooien en ze gaat heerlijk op de bal rollen. Lekker alle stress eraf gooien. Net of ze lacht.
Geniet nog maar lekker van je Aranka. Al zijn het kleine wandelingen. Lief dat je haar ziet genieten en dat de kuur aanslaat.
Pootjes van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ha die lieve Aileen,Aileen schreef:ik weet precies hoe je je voelt en denkt![]()
ben er 99,9% zeker van dat hij nog maximaal 1 jaartje hier is. zo veel gaat hij al achteruit en dat doet mij zo'n pijn. om elk klein ding maak ik me al heel erge zorgen en ben ik bang dat dat het einde betekent. Buddy is ook mijn eerste hond EN ook me lieveling![]()
Ik lees nu na lange tijd dit topic nog eens door en realiseer me dat ondanks jouw 99.9% gevoel Buddy er nog steeds is, ondanks dat het jaar al lang verstreken is. Wellicht is hij al weer veel slechter dan toen je dit schreef, maar toch!! Geniet van je prachtige kanjer!!!!
groetjes Jeannette
PS, ik geniet wel elke keer van je mooie foto's hoor

groetjes Jeannette
-
- Speurneus
- Contacteer:
ja ik zat het te lezen omdat jij gereageerd had, en ik dacht ook meteen: budje is er nog gewoon! de tijd gaat gestaag verder, en dan ineens zijn ze oud. Maup wordt over 10 dagen 12...retriever resort schreef:Ha die lieve Aileen,Aileen schreef:ik weet precies hoe je je voelt en denkt![]()
ben er 99,9% zeker van dat hij nog maximaal 1 jaartje hier is. zo veel gaat hij al achteruit en dat doet mij zo'n pijn. om elk klein ding maak ik me al heel erge zorgen en ben ik bang dat dat het einde betekent. Buddy is ook mijn eerste hond EN ook me lieveling![]()
Ik lees nu na lange tijd dit topic nog eens door en realiseer me dat ondanks jouw 99.9% gevoel Buddy er nog steeds is, ondanks dat het jaar al lang verstreken is. Wellicht is hij al weer veel slechter dan toen je dit schreef, maar toch!! Geniet van je prachtige kanjer!!!!
groetjes Jeannette

-
- Speurneus
- Contacteer:
Jeetje meiss, ook al weer 12jr die Maupie, ik duim voor je dat ze nog minstens 2jr in goede gezondheid mee mag gaan. Zo hebben ze niets en zo gaat het ineens heel snel, brrrrrr. Het blijft toch altijd onzeker met die oudjes maar het kan zeker wel!!!sbientje schreef:ja ik zat het te lezen omdat jij gereageerd had, en ik dacht ook meteen: budje is er nog gewoon! de tijd gaat gestaag verder, en dan ineens zijn ze oud. Maup wordt over 10 dagen 12...retriever resort schreef:Ha die lieve Aileen,Aileen schreef:ik weet precies hoe je je voelt en denkt![]()
groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
-
- Speurneus
- Contacteer:
nou wij hebbben de ellende dit jaar ook wel gehad ja... t gaat eindelijk weer goed nu, gelukkig! maar idd, het kan snel afgelopen zijn. Ach, we zien het allemaal wel, zolang ze er nog is, en blij is, geniet ik nog van dr
en als het niet meer zou gaan, laten we haar gaan... ze ziet er nu wel uit alsof ze er nog ff tegen kan 

-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Ook ik las dit topic weer eens door en realiseerde me dat op het moment dat die geopend werd Ixor er ook nog was.....
Volgende week is het al weer een jaar geleden dat we hem hebben moeten laten gaan. Het ging toen ook zo snel, in één nacht was het gebeurd
Nu is Bailiff al weer ruim 10 jaar en wordt hij toch ook zichtbaar een dagje ouder. Je weet dat als je een hond in huis neemt dat het moment van afscheid ook een keer zal volgen, maar ojee, wat is het hard als het ook zo ver is..... Hopelijk mogen we nog een aantal jaren van onze bruine man genieten!

Volgende week is het al weer een jaar geleden dat we hem hebben moeten laten gaan. Het ging toen ook zo snel, in één nacht was het gebeurd

Nu is Bailiff al weer ruim 10 jaar en wordt hij toch ook zichtbaar een dagje ouder. Je weet dat als je een hond in huis neemt dat het moment van afscheid ook een keer zal volgen, maar ojee, wat is het hard als het ook zo ver is..... Hopelijk mogen we nog een aantal jaren van onze bruine man genieten!
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik had idd absoluut niet verwacht dat hij er nu nog is
ben zelfs verbaasd hihi. Hij is nu al erg achteruit gegaan in vergelijking met vorig jaar. Hij zakt nu helaas vaak door zijn achterpoten. Dit is alleen als hij 1 sec stilstaat dan zakt zijn achterpoten al langzaam omlaag. Als hij loopt heeft hij dit gelukkig (nog) niet en uit de mand gaan gaat wel stram maar als hij eenmaal opgestaan is, is het ook meteen weg.
Hij mankt helaas wel vaak met zijn rechtervoorpoot. Gelukkig is dat niet constant, alleen als hij gelegen heeft of een slechte dagje heeft. Toevallig heeft hij al een paar dagen niet gemankt.
maximaal 10-15min wandelen per keer in zijn eigen tempo, hij loopt echt als een oude opa
. We gaan maar een rondje om de flat heen of ik laat hem achter bij het grasveld loslopen en wacht ik totdat ie klaar is.
op dit moment gaat het redelijk met hem, hij krijgt 2x 50mg rimadyl per dag. Nu begin ik van veel mensen te horen dat ze denken dat hij 14 niet haalt omdat ie al zo slecht loopt. Ondanks dat blijft hij zo vrolijk en dat is wat iedereen ook zegt, hij heeft nog zin om te leven. Hij komt nog steeds aanlopen met speelgoed en schudt ermee enz.
Hij is nu 13 jaar en 6 maanden.
Miss wordt ie wel 14 miss moet hij komende week wel ingeslapen worden, dat is allemaal niet te voorspellen. Zolang hij er nog is geniet ik lekker van hem. Hij heeft zojuist nog ff een kwartiertje in het badje gespeeld
@sbientje, jeetje maupie wordt al bijna 12 pff gaat zo snel allemaal! Volgens mij wordt maupie (als ze niets plotselings krijgt) echt oud! Ze is voor haar leeftijd nog zo fit enz. Super!

Hij mankt helaas wel vaak met zijn rechtervoorpoot. Gelukkig is dat niet constant, alleen als hij gelegen heeft of een slechte dagje heeft. Toevallig heeft hij al een paar dagen niet gemankt.
maximaal 10-15min wandelen per keer in zijn eigen tempo, hij loopt echt als een oude opa

op dit moment gaat het redelijk met hem, hij krijgt 2x 50mg rimadyl per dag. Nu begin ik van veel mensen te horen dat ze denken dat hij 14 niet haalt omdat ie al zo slecht loopt. Ondanks dat blijft hij zo vrolijk en dat is wat iedereen ook zegt, hij heeft nog zin om te leven. Hij komt nog steeds aanlopen met speelgoed en schudt ermee enz.
Hij is nu 13 jaar en 6 maanden.
Miss wordt ie wel 14 miss moet hij komende week wel ingeslapen worden, dat is allemaal niet te voorspellen. Zolang hij er nog is geniet ik lekker van hem. Hij heeft zojuist nog ff een kwartiertje in het badje gespeeld

@sbientje, jeetje maupie wordt al bijna 12 pff gaat zo snel allemaal! Volgens mij wordt maupie (als ze niets plotselings krijgt) echt oud! Ze is voor haar leeftijd nog zo fit enz. Super!

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
- Speurneus
- Contacteer: