Zaterdagochtend mocht Yentl in de plaats van Bieke naar de jachttraining. Wat had ze een lol, heerlijk om haar zo bezig te zien.
En vanochtend dus met Bieke naar Anna Paulowna, waar onze traininggroep met wild zou gaan oefenen.
Het was eigenlijk de gevorderde groep, maar omdat Bieke al vaker met wild heeft getraind bij de KNJV, mocht zij ook mee.
Eerst mocht iedere hond even kennis maken met het wild , even snuffelen. De meeste honden hadden nog nooit met wild getraind.
In het begin bracht Bieke de eend nog niet goed bij me, gooide hem op een afstand van een meter of 3 bij mij vandaan op de grond.
Aan het eind van de ochtend liep ze rechtstreeks met de eend naar me toe. Wat was ik toch trots op m'n meisje.
Er was ook een moeilijke oefening bij, waarbij ze zich in een hele dichte begroeiïng moest begeven en daar zo'n 40 meter in moest, maar ze deed het perfect. Daarna nog een keer, maar toen wist ze ongeveer waar de eend viel, want eerst klonk er een schot en daarna zag ze de eend door de lucht vliegen en ergens landen.
Ze was deze ochtend duidelijk veel enthousiaster dan bij de gewone training.
De trainster heeft me alvast een paar fotootjes gestuurd.