De eerste proef , die we moesten doen ,was het apport uit het water.
Ze aarzelde eerst met het water in gaan, dus ik moest nog een keer apport zeggen. Op de kant legde ze de eend vlak voor me neer, maar ik kon hem pakken zonder mijn plaats te verlaten, een 7.
Daarna gingen we op weg naar het achtfiguur lopen en het vooruitsturen.
Het achtfiguur lopen ging prima, Bieke loopt altijd een beetje achter, maar volgt wel goed, dus een 8.
En toen kwam de proef, waar ik bang voor was, het vooruitsturen. Bieke wil nl. niet bij me vandaan. Ik heb het veel getraind, maar het wilde nooit erg lukken en nu dus ook niet. Ze kwam na een meter of 20 weer terug, dus ik mocht het nog een keer proberen en toen wilde ze helemaal niet meer weg, dus een 0, weg C diploma.
Vervolgens gingen we naar het apport over water, een B proef.
Eerst wilde Bieke niet weg, dus ik mocht haar opnieuw naast me neerzetten, een beetje spannend gemaakt en daar ging ze, naar de overkant en verdween in de bosjes, al heel snel weer terug, overzwemmen en eend afgeven, een dikke 8. Tjonge, daar was ik toch wel trots op.
Toen op weg naar het markeren, ook een B proef. In rechte lijn ernaar toe, aan het eind week ze iets van de lijn af en vonden ze dat het een verloren apport werd, dus een 0.
Verder op weg naar het verloren apport te land, ook een B proef Ik mocht haar sturen, ze was hooguit 1 minuut weg en opeens zie ik rechts van me een geel labje rennen met een eend in haar bek op weg naar mij. Zo snel had ik haar niet terug verwacht. Ik pakte de eend aan zonder haar te laten zitten om fouten te voorkomen. Een 9.
De keurmeester zei nog, dit is een leuk hondje. Ik trots natuurlijk.
En toen nog de laatste 2 proeven. Eerst het af uit zicht, een dikke 10 en toen kwam mijn grootste nachtmerrie, wat dus ook klopte.
Apport te land. Ze rent naar het konijn en begon hem weer dubbel te vouwen op allerlei manieren en kwam er dus niet mee naar mij toe, jullie begrijpen het al, een vreselijke dikke 0.
Hoe krijg ik dit in vredesnaam goed aangeleerd. Als ik alleen met haar ben, doet ze het goed.
Dinsdag ga ik met iemand trainen in Anna Paulowna. Ik heb vandaag 4 konijnen meegenomen, die over waren na de proeven. Ze liggen al in de vriezer. Dus dinsdag nog maar eens oefenen met konijn.
Gelukkig was de proef met het konijn de laatste proef, anders was ik waarschijnlijk al in het begin gediskwalificeerd. Nu heb ik alle proeven tenminste mee kunnen doen.
Volgende week zondag dus weer een proef in Anna Paulowna. Daarna gelukkig niks meer.