Vandaag KNJVproef gelopen met Bieke en helaas.....

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Labje
Speurneus
Speurneus

Vandaag KNJVproef gelopen met Bieke en helaas.....

Ongelezen bericht door Labje »

Vandaag met Bieke de KNJVproef gelopen in Enkhuizen.
De eerste proef , die we moesten doen ,was het apport uit het water.
Ze aarzelde eerst met het water in gaan, dus ik moest nog een keer apport zeggen. Op de kant legde ze de eend vlak voor me neer, maar ik kon hem pakken zonder mijn plaats te verlaten, een 7.
Daarna gingen we op weg naar het achtfiguur lopen en het vooruitsturen.
Het achtfiguur lopen ging prima, Bieke loopt altijd een beetje achter, maar volgt wel goed, dus een 8.
En toen kwam de proef, waar ik bang voor was, het vooruitsturen. Bieke wil nl. niet bij me vandaan. Ik heb het veel getraind, maar het wilde nooit erg lukken en nu dus ook niet. Ze kwam na een meter of 20 weer terug, dus ik mocht het nog een keer proberen en toen wilde ze helemaal niet meer weg, dus een 0, weg C diploma.
Vervolgens gingen we naar het apport over water, een B proef.
Eerst wilde Bieke niet weg, dus ik mocht haar opnieuw naast me neerzetten, een beetje spannend gemaakt en daar ging ze, naar de overkant en verdween in de bosjes, al heel snel weer terug, overzwemmen en eend afgeven, een dikke 8. Tjonge, daar was ik toch wel trots op.
Toen op weg naar het markeren, ook een B proef. In rechte lijn ernaar toe, aan het eind week ze iets van de lijn af en vonden ze dat het een verloren apport werd, dus een 0.

Verder op weg naar het verloren apport te land, ook een B proef Ik mocht haar sturen, ze was hooguit 1 minuut weg en opeens zie ik rechts van me een geel labje rennen met een eend in haar bek op weg naar mij. Zo snel had ik haar niet terug verwacht. Ik pakte de eend aan zonder haar te laten zitten om fouten te voorkomen. Een 9.
De keurmeester zei nog, dit is een leuk hondje. Ik trots natuurlijk.

En toen nog de laatste 2 proeven. Eerst het af uit zicht, een dikke 10 en toen kwam mijn grootste nachtmerrie, wat dus ook klopte.
Apport te land. Ze rent naar het konijn en begon hem weer dubbel te vouwen op allerlei manieren en kwam er dus niet mee naar mij toe, jullie begrijpen het al, een vreselijke dikke 0.

Hoe krijg ik dit in vredesnaam goed aangeleerd. Als ik alleen met haar ben, doet ze het goed.
Dinsdag ga ik met iemand trainen in Anna Paulowna. Ik heb vandaag 4 konijnen meegenomen, die over waren na de proeven. Ze liggen al in de vriezer. Dus dinsdag nog maar eens oefenen met konijn.
Gelukkig was de proef met het konijn de laatste proef, anders was ik waarschijnlijk al in het begin gediskwalificeerd. Nu heb ik alle proeven tenminste mee kunnen doen.
Volgende week zondag dus weer een proef in Anna Paulowna. Daarna gelukkig niks meer. :wink: Dan gaan we gewoon weer gezellig een jaartje trainen om volgende jaar ijzersterk terug te komen. 8)
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Ojee,... dat konijn, idd maar goed dat het je laatste proef was.
Verder toch een mooie dag, je weet waar je op moet trainen.
Voor volgende week veel succes!
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Jammer liddy, Ik begrijp hoe je je moet voelen over het vernielen van wild door je hond.
Vorig jaar is Lote tijdens een proef, met een eend eerst een hele grote ereronden wezen maken. Dit leverde mij een dikke D op. En ook wel schaamte want ik had niet kunnen voorkomen dat mijn hond het wild sloopte. Ik heb daarna een hele tijd niet met wild getraind en ben pas dit seizoen weer voorzichtig begonnen met mondjesmaat een wildapport.
Dit is nu echter geen optie voor jou omdat je volgende week weer een proef hebt.
Ik zou deze week daarom trainen met de hond aan de lange lijn tijdens het apport met konijn. Je schrijft dat ze het niet doet als je alleen met haar traind. Maar hoe doet ze het op de groepstrainingen. Als ze dit altijd doet in het bijzijn van andere honden zou het door de stress kunnen komen die het "verdedigen van de buit'' t.o..v andere honden met zich meebrengt. Wat je hier aan zou kunnen doen weet ik geen oplossing voor. Ik ken wel een truuk om het vlol oppakken van (wild) konijn aan te leren. Dat is met een touw over een vork in een boomtak.
Als een hond dan te lang aarzelt met het oppakken van het apport, trekt een helper het apport snel buiten het bereik van de hond. Als je dit een paar keer hebt gedaan leert de hond om het apport snel op te pakken omdat het anders weg is.

Heb jij trouwens al je inschrijving voor de proeg in Annapauwlona ontvangen? Ik had me namelijk ook ingeschreven maar heb nog niets gehoord. w.s. zit ik er dus niet bij.
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Ik zie net dat ik een mail heb gehad ter bevestiging van mijn inschrijving. Die had ik dus gemist. Ik mag volgende week in Annapauwlona ook meedoen.

Groet Bea
Joco
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joco »

Wat jammer maar we hadden bijna hetzelfde voor gisteren op onze jachtproeven.
Uitsturen een 0 omdat het maar 20meter was ipv 30 ,en bij de markeer een meter te ver naar links en kreeg toen wind van de eenden van de andere deelnemers die klaarlagen omdat we Nr 1 hadden en als 1e aan de beurt moesten.
Blijven oefenen zou ik zeggen en hopelijk meer geluk volgende keer ;-)
Mischien doet je hond het volgende keer stukken beter....
Succes
Labje
Speurneus
Speurneus

Lotte schreef: Ik zou deze week daarom trainen met de hond aan de lange lijn tijdens het apport met konijn. Je schrijft dat ze het niet doet als je alleen met haar traind. Maar hoe doet ze het op de groepstrainingen. Als ze dit altijd doet in het bijzijn van andere honden zou het door de stress kunnen komen die het "verdedigen van de buit'' t.o..v andere honden met zich meebrengt. Wat je hier aan zou kunnen doen weet ik geen oplossing voor. Ik ken wel een truuk om het vlol oppakken van (wild) konijn aan te leren. Dat is met een touw over een vork in een boomtak.
Als een hond dan te lang aarzelt met het oppakken van het apport, trekt een helper het apport snel buiten het bereik van de hond. Als je dit een paar keer hebt gedaan leert de hond om het apport snel op te pakken omdat het anders weg is.

Heb jij trouwens al je inschrijving voor de proeg in Annapauwlona ontvangen? Ik had me namelijk ook ingeschreven maar heb nog niets gehoord. w.s. zit ik er dus niet bij.
Dan zie ik je volgende week dus in Anna Paulowna. :)

Ik denk ook, dat het het verdedigen van de buit is.
Daarom ga ik van de week met iemand trainen die ook volgend weekend meedoet..
Ik verwacht niet dat ze het volgende week opeens goed gaat doen, want tijdens de trainingen deed ze het ook aldoor. Alleen als de trainer dan naar haar toeliep, kwam ze snel naar me toe.
Ik vind het ontzettend jammer, maar het is nu eenmaal niet anders.
Volgend jaar hoop ik dat ze het dan goed doet.
Ik moet gewoon veel trainen met anderen erbij, maar dat valt niet altijd mee om die te vinden.
Eend heeft ze trouwens totaal geen moeite mee en komt ze heel snel naar me toebrengen.
Afbeelding
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Nou zo heel slecht vind ik het niet hoor, en volgende week kom je ijzersterk terug :wink: :D En de lol die je hebt telt ook mee voor 10 punten he :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Labje
Speurneus
Speurneus

marron schreef:Nou zo heel slecht vind ik het niet hoor, en volgende week kom je ijzersterk terug :wink: :D En de lol die je hebt telt ook mee voor 10 punten he :D
En hoe tel je de zenuwen die ik de hele week had, pfffft. 8) :D
Afbeelding
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik ben vanochtend even wezen kijken in Enkhuizen, vond het erg leuk om te zien! Jammer dat Bieke het net niet helemaal goed deed, maar als je het goed beschouwt, heeft ze veel meer dingen goed gedaan dan fout, en als de keurmeester dan ook nog zegt dat het een leuk hondje is.....helemaal goed toch!
Ik kan me je zenuwen wel voorstellen hoor, dat zou ik ook hebben..
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Labje schreef:
marron schreef:Nou zo heel slecht vind ik het niet hoor, en volgende week kom je ijzersterk terug :wink: :D En de lol die je hebt telt ook mee voor 10 punten he :D
daar krijg je van mij 10x een 10 en een knuffel voor :D
Labje
Speurneus
Speurneus

marron schreef:
Labje schreef:
Hahaha, dank je wel, hoor. Je weet iemand heel goed op te beuren. :)
Afbeelding
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Labje schreef:
marron schreef:
Labje schreef: En hoe tel je de zenuwen die ik de hele week had, pfffft. 8) :D
Hahaha, dank je wel, hoor. Je weet iemand heel goed op te beuren. :)
graag gedaan, en je hebt het verdiend :)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ow, balen is dat zeg! Jammer! :( In de hoop dat ze het volgende keer beter doet :)

Ik ben er met Pandora wel eens op de eerste proef uitgestuurd met een D omdat ze de eend zat te plukken. Dan ben je om 8 uur gewoon klaar en kan je naar huis :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Labje
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:Ow, balen is dat zeg! Jammer! :( In de hoop dat ze het volgende keer beter doet :)

Ik ben er met Pandora wel eens op de eerste proef uitgestuurd met een D omdat ze de eend zat te plukken. Dan ben je om 8 uur gewoon klaar en kan je naar huis :D
Ja, dat was mijn grootste angst, maar toevallig was de proef met het konijn het laatste. Dus we hebben gelukkig wat ervaring op kunnen doen. De andere proeven waren zo ontzettend leuk om te doen.
Als ik volgende week met het konijn moet beginnen, kan ik ook meteen naar huis. :?
Afbeelding
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Jammer, hoor! :(
Hopelijk gaat het de volgende keer beter en anders weer een jaartje lekker oefenen! :)
Zoals je waarschijnlijk weet, doe ik met Yara ook jachttraining. Ik vind het erg leuk om zo bezig te zijn samen met Yara.
Ook ik wil graag een keer voor een diploma gaan, maar ik ben (enorm) alergisch voor examens. Ik hoop toch ooit een diploma te halen.
Ik denk dat ik daarin niet de enige ben! :wink:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Plaats reactie