Weet je wat geluk is??

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Weet je wat geluk is??

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Vanmiddag was ik met het drietal naar het strand. Het was er zo goed als verlaten.
Heel af en toe passeerde ons een eigenaar met hond, of een wandelend ouder echtpaar.
Maar voor de rest, het strand bijna van ons alleen. Kabbelende golven. Honden die heerlijk aan het rennen waren bij de vloedlijn en af en toe het water in sprongen. Handen in mijn zakken. Nadenken over het afgelopen jaar en het jaar wat komen gaat en waarin ik oma wordt.
De zachte, iets koude wind op mijn wangen, net lekker fris, niet hinderlijk. Het geluid van het water en de meeuwen en af en toe Nulay die blaffend Nino uitdaagde. Een tijdje bleef ik staan , mijn blik richting zee . Ondertussen waren de honden wel verder gelopen en toen ik keek speelden ze op ongeveer 40 meter afstand met elkaar.
Ik nam de hondenfluit en blies de hun bekende toon. Drie koppies gingen omhoog en, alsof ze een weddenschap hadden afgesloten wie er het snelst was, kwamen ze aangerend, bijna zij aan zij. Blond , zwart en bruin. Ongeveer een meter voor mij gingen ze alledrie op de rem en zaten ze op hun achterste. Drie blijde koppies met stralende oogjes. In afwachting van een koekje, want dat wisten ze , die zaten in mijn zak.
Op dat moment kreeg ik zo'n warm gevoel over mij heen. Daar zaten ze dan Toosje links, in het midden Nulay en rechts Nino.
Zij aan zij , zachte koppie, ondeugend koppie, boeventronie. Alledrie zo verschillend , en toch, alledrie zo het zelfde, zo speciaal .
Een verrijking in mijn leven. Dan sta je daar , mijn hand ging naar mijn zak om 3 koekjes te pakken , die voorzichtig in ontvangst werden genomen en daar gingen ze weer. 3 kwispelende staarten, genietend van de vrijheid en genietend van elkaar.
Dan weet je in ene wat geluk is. :verliefd1:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Inderdaad :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
lmolen

Ongelezen bericht door lmolen »

Heel mooi Dorette :klasse:
marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door marina »

Dat gevoel van geluk moet je koesteren.
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Mooi gesproken hoor en je leeft langer daardoor :) ik heb ergens gelezen dat elke keer als je gelukkig bent je het gelukshormoon aanmaakt en dat verlengt je leven 8) google maar gelukshormoon :D
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Heel mooi vertelt! :)
en gelukkig herken ik het gevoel :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Annemiek

Ongelezen bericht door Annemiek »

Heel mooi en herkenbaar, heerlijk zijn die momenten. Soms moet ik me er wel even toe zetten om de dagelijkse rompslomp (werk aaargh) te laten voor wat het is en te genieten van het hier en nu.

Vanmorgen liep ik hier op een plek waar ik bijna iedere dag kom voor een algemeen rondje (toch wel +/- 45 min). Pas toen ik al 10 minuten op dat veld liep bedacht ik me dat het zo stil was vandaag.
De hondjes vlogen spelend rond, en toch was het anders. Het geluid van de sneeuw was weg. Niet meer iedere stap het knisperen, het was zowat stil (wel afentoe wat soppig haha).
De afgelopen dagen was ik er wel geweest, maar het was me niet opgevallen. Ik had de rust niet en nu was het er opeens. Heerlijk, heb toen ook even stilgestaan en genoten. Zo mooi.
Toch mis ik de sneeuw ook wel, vind het zo prachtig. Al geloof ik dat de hondjes het weer even fijn vinden het gras te kunnen voelen (al rollend hihi).
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik moet zeggen dat ik ook steeds vaker dit soort geluksmomenten ervaar. Van die momenten dat ik ook zo enorm trots ben op het dropduo. Alsof al die energie die ik erin heb gestoken toch niet voor niets is geweest.

Vooral Pandora heb ik in haar leven (denkbeeldig) al vele malen achter het behang geplakt, aan een boom gebonden en gekielhaald omdat ze zo vreselijk de draak uit kan hangen op de meest onmogelijke momenten. Maar de laatste tijd zie ik toch steeds meer dat de leuke kanten van Pandora gaan overheersen. Alsof ze toch wel een soort van opgevoed begint te raken :D Ik krijg steeds meer vertrouwen in m'n meissie en ze kiest ook steeds vaker voor 'okeee, die doe wel wat je zegt' zodat we ook veel meer positieve momenten hebben samen, erg motiverend voor ons allebei.

Met 'die dwaas' heb ik veel minder moeite, hij is gek maar wel braaf :lol:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

ik voel jouw geluk :) zoals ik ook gelukkig kan zijn met mijn Jamie

verder heb je niets nodig. Dit is het!
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Ik snap het helemaal :wink: 3 genietende labjes die je vol verwachting
aankijken :verliefd1: Wat wil een mens nog meer :D
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik zag het zo voor me en voelde met je mee en ook hier van die momenten
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

herkenbaar beschreven dorette :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Prachtig toch!! Echt heerlijk

ps stoppen die van jou braaf een meter voor jou.... Foofer remt meestal te laat, die botst dan nog wel eens tegen ons aan (sneeuw of geen sneeuw). :D
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

wat wil een mens nog meer!
Heerlijk zo aan het strand.
Wij zijn pas terug van een weekje texel.
sem heeft heerlijk gebanjerd over het strand en gespeeld met een aangespoelde jerrycan ( en een halve meeuw... )
dat is inderdaad echt geluk!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Heel erg herkenbaar Dorette!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie