Wacht er een nieuwe taak voor Toosje?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Wacht er een nieuwe taak voor Toosje?

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Vanavond was er een lieve pedicureklant, die ik al een tijdje niet meer gezien had. Bleek dat haar moeder na een ziekbed van een half jaar in Oktober was overleden. We hebben een tijdje met elkaar zitten kletsen en ze vroeg of ik alle drie honden nog had. Ze vertelde dat haar vader ook zo gek op honden was, maar niet meer aan een nieuwe hond wilde beginnen, gezien zijn leeftijd.
Maar hij zou er wat voor over hebben om af en toe een dag een hond om zich heen te hebben, te vertroetelen en met de hond te wandelen.
Ze wonen niet zo ver van mij vandaan. Misschien dat Toosje binnenkort iedere week een dagje ernaar toe gaat.
Als"leenhond" , om een bejaarde man, die het nu ook zonder vrouw moet stellen, weer een beetje liefde te geven en een reden om eens een fijne wandeling te maken.
Ze gaat het morgen met haar vader bespreken, maar ze vond het zelf een geweldig idee.
Dus wie weet heeft Toosje binnenkort nog een taak erbij. Ze zou het heel goed doen, daar ben ik van overtuigd.
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Wat een lief idee van je! Echt super hoor, ik denk dat die man het helemaal geweldig vindt!!!
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Wat bijzonder.
Heel mooi.
Ik weet zeker dat ze heel veel liefde zal geven, en terug zal ontvangen.
Wat zal die man dolgelukkig zijn. :verliefd1:
Esther,Luca & Bess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther,Luca & Bess »

wat zullen beide daarvan genieten, de oudere heer van zijn sociale contacten die je krijgt als je buiten met de hond wandeld + extra beweging, en Toosje van een hele dag aandacht en vertroeteld worden.

ik hoop dat het gezellig zal zijn voor beide, veel succes !
:blondpootje: Nicky ♀ ( 17-04-1991 - 28-05-2004 )
:zwartpootje: Basra ♂ ( 06-06-2004 - 20-02-2005 )
:zwartpootje: Luca ♂ (Woefdram's Indy x Fogel Hlara rider on the storm) 28-01-2005
:bruinpootje: Bess (Code de Honor ) 21-03-2007
:zwartpootje: Chase (de Kroosthappers Black Chase) 12-03-2011
:zwartpootje: Jade (de Kroosthappers Precious Jade) 17-03-2012
:zwartpootje: June (Precious Black gundogs sweet April ) 03-03-2016
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:klasse: super dorette,ik denk dat zuster toosje het heel goed zal doen :verliefd1:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Wat lief van jullie!
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

Goed idee Dorette!
Wij doen dit ook wel eens met Quint of Noel bij een gezin met kinderen en bij een vriendin van mij. Ze zouden o zo graag een hond willen, lekkere lange wandelingen willen maken en missen dit erg omdat ze niet de mogelijkheid hebben om een hond te nemen... Ik weet altijd zeker dat Quint of Noel een prachtige dag hebben en dat ze helemaal voldaan afgeleverd worden door mensen die een geweldige dag hebben gehad....
Afbeelding
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Ja daar is Toosje zeker geschikt voor, de lieverd. Mooi idee! :klasse:
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wat bijzonder Dorette; ik hoop dat het wat mag worden!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Oh dit is geweldig! Toosje zal het super doen!! :verliefd1:

Ps hier wordt Foofer ook wel eens geleend om vooral het gemis van een lekkere wandeling in het bos op te vullen.
Want eenmaal gewend aan wandelen met een hond in het bos is zonder toch echt ontzettend saai....
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Wow super van julllie!! Ik denk dat toosje daar wel geschikt voor is.... super initiatief!!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Naomie schreef:Goed idee Dorette!
Wij doen dit ook wel eens met Quint of Noel bij een gezin met kinderen en bij een vriendin van mij. Ze zouden o zo graag een hond willen, lekkere lange wandelingen willen maken en missen dit erg omdat ze niet de mogelijkheid hebben om een hond te nemen... Ik weet altijd zeker dat Quint of Noel een prachtige dag hebben en dat ze helemaal voldaan afgeleverd worden door mensen die een geweldige dag hebben gehad....
Toen jullie nog wat dichterbij woonden mocht ik Quint of Senso ook wel eens lenen :) Echt leuk was dat, wel de lusten niet de verplichtingen :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
pat

Ongelezen bericht door pat »

Oh wat een super idee en ik denk voor beiden een leuke dag!
Ik had laatst ook zo'n soort ontmoeting met een oudere mevrouw die snoepjes voor de hond bij zich had, maar geen hond, bleek haar man die we regelmatig tegenkwamen tijdens onze wandeling en ook altijd een snoepje had voor Lara, plotseling te zijn overleden en die mevrouw liep nu elke dag naar een hond in de buurt om hem een snoepje te geven zodat de hond, haar man niet zo zou missen.
Mooi he?
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Wat een super idee Dorrette en tegenwoordig noem je dat geen leen-hond maar een lease hond :D :D :D ik hoop dat tante Toos iets kan betekenen voor deze meneer het zal hem zeker goed doen. Laat het ons weten
Groetjes van Erna
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

pat schreef:Oh wat een super idee en ik denk voor beiden een leuke dag!
Ik had laatst ook zo'n soort ontmoeting met een oudere mevrouw die snoepjes voor de hond bij zich had, maar geen hond, bleek haar man die we regelmatig tegenkwamen tijdens onze wandeling en ook altijd een snoepje had voor Lara, plotseling te zijn overleden en die mevrouw liep nu elke dag naar een hond in de buurt om hem een snoepje te geven zodat de hond, haar man niet zo zou missen.
Mooi he?
Ah, dit vind ik echt heel schattig. :)
Plaats reactie