Ik zeg het maar eerlijk

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ik zeg het maar eerlijk

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Kom net van het strand af. Heerlijk was het, wel koud, maar zonnetje scheen. Onderweg een duits echtpaar tegen gekomen met een :roll: loopse teef, niet aangelijnd. Tja, en dan krijgt Nino wel banaantjes in de oren en is hij meteen over zijn oren "in love". En geef hem eens ongelijk.
Dus ik Nino aangelijnd en verder gelopen. Na ongeveer 100 meter hem weer los gelaten en het commando: BLIJF HIER !!"gegeven. Hij keek mij aan met een kop alsof hij wilde zeggen:" Nou ja zeg, ik was heus niet van plan om terug te lopen naar dat duitse beest"
Ik ben verder gewandeld. De honden waren aan het snuffelen en samen aan het spelen.
Plotseling hoor ik direkt achter mij het geluid van paardenhoeven. Ik kijk om . Nee hé : "ships"in volle vaart kwam er een sulky aan. Maar mijn honden waren allemaal op afstand van zo'n 20 meter.
Nou heb ik ze ooit eens geleerd om op een bepaald fluitsignaal te blijven staan waar ze zijn.
Zouden ze het nog weten, en vooral, zou Nulay zich in kunnen houden.
Geoefend hebben we genoeg. Ik pak mijn fluitje en fluit 2 keer heel lang. 3 koppies gaan omhoog, stoppen met snuffelen en lopen en blijven stokstijf staan. De sulky sjeesde tussen , aan de ene kant Nino en Nulay en aan de andere kant Toosje. Toen de sulky voorbij was floot ik ze bij mij en beloonde ik ze uitbundig.
Na een wandeling van een half uur kwam de sulky weer terug. Gelukkig zag ik het nu bijtijds en floot ik mijn boeven naast mij. Eerst liepen ze alledrie naast elkaar naast mij en toen de sulky er bijna was liet ik ze even zitten. Voor de zekerheid wel even Nulay aan de halsband vast gehouden.
In het voorbij rijden schreeuwde de menner: " Fantastisch, wat een gehoorzame honden !!
Ik ben nu 10 cm gegroeid en beretrots om mijn drietal.
Je haalt er toch ooit uit wat je er in maanden en jaren instopt.
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Wat kan jij verhalen altijd mooi vertellen!!

Wat enorm knap van jou drietal... petje af!! Goed gedaan Toosje, Nulay en Nino.... Jullie hadden het lekkers verdient!!!
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Geweldig mooi verhaal :klasse: en met recht trots op zulke kanjers :applaus: Ik neem aan dat je het dunne hondenfluitje bedoelt daar heb ik ook mee leren omgaan maar ben het eigelijk weer vergeten hoe het nou precies zat :oops: Ik wil het graag weer op pakken dus 2 keer heel lang is blijf en hoe fluit je ze dan bij je?
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Waauw! Geweldig dat ze zo goed geluisterd hebben!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

ElisabethErnstDave schreef:Geweldig mooi verhaal :klasse: en met recht trots op zulke kanjers :applaus: Ik neem aan dat je het dunne hondenfluitje bedoelt daar heb ik ook mee leren omgaan maar ben het eigelijk weer vergeten hoe het nou precies zat :oops: Ik wil het graag weer op pakken dus 2 keer heel lang is blijf en hoe fluit je ze dan bij je?
Ik heb de gewone jagersfluit . En hoe je de fluitsignalen geeft is aan jou.
Ik heb een eigen fluitsignaal voor hierkomen. Een 2 keer heel lang voor op de plaats blijven en dan is er nog de zitfluit, bij de jachtfluit de andere kant.
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

leuk verhaal :) .
en een prachtig gehoorzaam drietal.
Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amaaai, geweldig!!! Daar mag je idd beretrots op zijn!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wat is er nou mooier, dan eer van je werk hebben :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Terecht trots!

Het commando 'wacht' hebben Nick en ik geleerd op cursus.
Zonder fluit, gewoon met stem.
Ik kan je zeggen dat het er super in zit, en in gevallen zoals jij omschrijft heb je er heel veel plezier van!
Heel grappig, naast is niet altijd perfect naast, maar 'wacht' doet ie altijd!
En dan heb ik er maar eentje, jij krijgt het met 3 voor elkaar!
Top!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

marions schreef:Terecht trots!

Het commando 'wacht' hebben Nick en ik geleerd op cursus.
Zonder fluit, gewoon met stem.
Ik kan je zeggen dat het er super in zit, en in gevallen zoals jij omschrijft heb je er heel veel plezier van!
Heel grappig, naast is niet altijd perfect naast, maar 'wacht' doet ie altijd!
En dan heb ik er maar eentje, jij krijgt het met 3 voor elkaar!
Top!
Ze zijn af en toe op het strand verder van mij weg, en zo hard kan ik dan niet brullen, vooral niet als er wind staat. Dat is de reden waarom ik het op de fluit geleerd heb. Voor Toosje en Nino was ik ook niet bang, die gaan nooit achter een paard aan, hoe snel dat beest ook rent.
En ik denk dat Nulay het gedrag van de groters gekopiëerd heeft, want ook hij bleef stil staan. Normaal gesproken hou ik hem nog altijd even bij zijn halsband vast. Bij in stap lopende paarden is hij ook gewoon altijd braaf.
Maar vanmiddag kwam de adrenaline wel even mijn oren uit.
Je moet er niet aan denken dat een van de honden voor de sulky loopt.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Stomme vraag misschien, maar wat is een Sulky? :oops: (Paard met wagen??)

Super dat ze zo goed op het fluitsignaal reageren. Dat zou ik Bram ook graag aan willen leren. 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

EricaM schreef:Stomme vraag misschien, maar wat is een Sulky? :oops: (Paard met wagen??)

Super dat ze zo goed op het fluitsignaal reageren. Dat zou ik Bram ook graag aan willen leren. 8)
Een sulky is een menwagen op 2 banden, daarvoor een draver. Hiermee worden wedstrijden gereden en op het strand trainen ze vaak. En die dravers kunnen loeihard rennen.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

EricaM schreef:
Ik begin meestal al bij de puppen. Heb dan het fluitje de hele dag om mijn nek hangen.
Maar je kunt het oudere honden ook nog aan leren.
Let er wel op dat je steeds dezelfde fluit toon gebruikt.
Als je hond eten krijgt, roep je zijn naam, meteen fluitje erachter aan.
Dan zijn eten geven.
Als je hem overdag roept, meteen fluitje eracheraan en b.v. een beloningsbrokje geven. Op een gegeven moment laat je naam roepen achter wege en gebruik je alleen nog de fluit. Als je in het begin de hond telkens beloond met een brokje dan hebben ze het heel snel door.
Buiten doe je precies hetzelfde, in het begin nog naam en fluitje en dan alleen nog fluitje.
Ze pikken het heel snel op.
Later kun je dan commando's bijleren door een ander fluitsignaal.
Zoals bij mij 2 keer heel lang fluiten : wachten betekend.
Of een fluit toon die zit betekend. Dan kun je veel op afstand doen.
In principe doen de schaapherders het ook zo bij de honden.
Laatst gewijzigd door Nino&Toosje op 12 feb 2010, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

knappe kinders he geef ze maar knuf van mij
al me kinders uitgevlogen
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Thanks, Ik dacht al zoiets. Dat lijkt me doodeng als je lekker met je doggies aan het wandelen bent en zij je daar zo voorbij stuiven.

Echt superknap hoe jouw honden dan weer op jou reageren. Oefening baart kunst zal ik dan maar zeggen. :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Plaats reactie