Dus ik Nino aangelijnd en verder gelopen. Na ongeveer 100 meter hem weer los gelaten en het commando: BLIJF HIER !!"gegeven. Hij keek mij aan met een kop alsof hij wilde zeggen:" Nou ja zeg, ik was heus niet van plan om terug te lopen naar dat duitse beest"
Ik ben verder gewandeld. De honden waren aan het snuffelen en samen aan het spelen.
Plotseling hoor ik direkt achter mij het geluid van paardenhoeven. Ik kijk om . Nee hé : "ships"in volle vaart kwam er een sulky aan. Maar mijn honden waren allemaal op afstand van zo'n 20 meter.
Nou heb ik ze ooit eens geleerd om op een bepaald fluitsignaal te blijven staan waar ze zijn.
Zouden ze het nog weten, en vooral, zou Nulay zich in kunnen houden.
Geoefend hebben we genoeg. Ik pak mijn fluitje en fluit 2 keer heel lang. 3 koppies gaan omhoog, stoppen met snuffelen en lopen en blijven stokstijf staan. De sulky sjeesde tussen , aan de ene kant Nino en Nulay en aan de andere kant Toosje. Toen de sulky voorbij was floot ik ze bij mij en beloonde ik ze uitbundig.
Na een wandeling van een half uur kwam de sulky weer terug. Gelukkig zag ik het nu bijtijds en floot ik mijn boeven naast mij. Eerst liepen ze alledrie naast elkaar naast mij en toen de sulky er bijna was liet ik ze even zitten. Voor de zekerheid wel even Nulay aan de halsband vast gehouden.
In het voorbij rijden schreeuwde de menner: " Fantastisch, wat een gehoorzame honden !!
Ik ben nu 10 cm gegroeid en beretrots om mijn drietal.
Je haalt er toch ooit uit wat je er in maanden en jaren instopt.