Vanmiddag lekker met Kay een ronde Dobbeplas gedaan, het was heerlijk weer en na wat zoekapporten liepen we beide in onze eigen gedachte lekker van het weer en de rust te genieten.
Ineens liep er een man met 2 kleine hondjes en een vrouw met een herder.
De herder en Kay hadden dolle pret en ineens hoor ik een piep en ligt de herder onder Kay (tenminste, de herder lag op zijn rug en Kay had zijn poten eroverheen)
Hij deed niets maar liet de herder duidelijk iets merken, maar ik had geen idee wat
Kay is nooit zo en al helemaal niet bij herders gezien hij in zijn pubertijd 2x gegrepen is door een herder omdat meneer iets te lomp erop af liep
Dus ik wilde erheen lopen om Kay aan te lijnen en ineens sloeg die man met zijn paraplu kneiterhad op Kay zijn rug
Toen werd het zwart voor mijn ogen en ging echt giga uit mijn stekker tegen die man (de teksten zal ik nu even achterwege laten)
Ineens zie ik uit mijn ooghoek Kay zijn koppie en allemaal bloed rond zijn oog
Dus ik liet die man voor wat het was en liep richting Kay en bestudeerde zijn oog.... 2 bloedplekken (1 boven en 1 onder zijn oog)
Ik kon wel janken !
Dus ik een tijdje met de eigenaar van de herder gesproken, die melde mij ook al dat ze het totaal onterecht vond dat die man sloeg !
Kay liet de herder even weten dat hij tever was gegaan en had alleen zijn poten op zijn middel en er kwam geen grom of wat dan ook aan te pas.
Ze vond het een mooi stukje hondentaal wat ook heel rustig en duidelijk verliep.
Afijn telefoonnummers genoteerd en ik ga zo maar even langs de dierenarts om Kay zijn oog te laten bekijken
Hoop dat hij geen blijvende schade houd......
Ik ben ZO klaar met die losloopgebieden hier als het mooi weer is