Laatst viel het me weer op en hebben we eerst een ritje dierenarts gemaakt om te vragen of dat kwaad kon, maar na de mededeling "we trekken de boventanden wel zodat de schade niet erger wordt" ben ik toch maar eens gaan rondbellen want 2 gezonde tanden trekken vond ik wat voorbarig
Eenmaal terecht gekomen bij dhr Knaake in Den Haag, een zeer kundige tandarts voor dieren, werden we direct gerust gesteld, de kans dat de boventanden getrokken moesten worden was minimaal.
Zijn voorstel was om van de 2 boventanden een laagje af te schuren zodat de boventanden de onderste hoektanden niet meer raken.
MOCHT het zo zijn dat hij teveel moest schrapen (en hij in het leven zou komen van de tanden) dan zat de kans er in dat de tanden er alsnog uit moesten, maar die kans achte hij vrij klein maar wilde dat even goed bekijken als Kay een roesje had (Kay vind tanden kijken prima, maar toch kijkt het makkelijker als je hond 100% relaxt is haha)
Zo gezegd zo gedaan, en vanochtend was het zover :
Kay kreeg eerst een infuus in zijn voorpoot en daar werd een kalmerend middel in gespoten...
Kay werd lekker duf en werd op de tafel gelegd.
Eenmaal op de tafel kreeg hij zijn narcose en toen begon het bekijken van de tanden (hoever was de schade en was het nog te verhelpen met alleen wegschrapen of moesten de tanden toch getrokken worden)
De tandarts begon te glazuur weg te halen en al snel was duidelijk dat het met alleen afschuren van glazuur verholpen was dat de tanden tegen elkaar aankwamen
Na het schuren en gladmaken van de 2 boventanden zijn die 2 tanden geseald en toen zat het er alweer op !
Wat het allemaal gaat kosten heb ik nog geen idee van want we krijgen een rekening thuis gestuurd.
Vorige keer maakte hij een schatting... tussen de 400/500 euro
Maar ja, onze kanjer zijn tanden zitten er allemaal nog in en heeft geen kans meer dat het slijtage plekken geeft, dus voor ons iedere euro waard !
En eenmaal thuis? Ligt Kay heerlijk zijn roes uit te slapen

Lucas (malthezer) (uit Belgie)