Kay slaapt zijn roes uit na zijn tandartsbezoekje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Kay slaapt zijn roes uit na zijn tandartsbezoekje

Ongelezen bericht door Kay »

Een paar maanden geleden kwamen we erachter dat Kay op zijn onderste 2 hoektanden slijtage plekjes had van zijn 2 bovenste snijtanden (de snijtanden kwamen keer op keer op zijn onderste hoektanden en dat gaf slijtageplekjes)

Laatst viel het me weer op en hebben we eerst een ritje dierenarts gemaakt om te vragen of dat kwaad kon, maar na de mededeling "we trekken de boventanden wel zodat de schade niet erger wordt" ben ik toch maar eens gaan rondbellen want 2 gezonde tanden trekken vond ik wat voorbarig

Eenmaal terecht gekomen bij dhr Knaake in Den Haag, een zeer kundige tandarts voor dieren, werden we direct gerust gesteld, de kans dat de boventanden getrokken moesten worden was minimaal.
Zijn voorstel was om van de 2 boventanden een laagje af te schuren zodat de boventanden de onderste hoektanden niet meer raken.
MOCHT het zo zijn dat hij teveel moest schrapen (en hij in het leven zou komen van de tanden) dan zat de kans er in dat de tanden er alsnog uit moesten, maar die kans achte hij vrij klein maar wilde dat even goed bekijken als Kay een roesje had (Kay vind tanden kijken prima, maar toch kijkt het makkelijker als je hond 100% relaxt is haha)

Zo gezegd zo gedaan, en vanochtend was het zover :

Kay kreeg eerst een infuus in zijn voorpoot en daar werd een kalmerend middel in gespoten...
Kay werd lekker duf en werd op de tafel gelegd.
Eenmaal op de tafel kreeg hij zijn narcose en toen begon het bekijken van de tanden (hoever was de schade en was het nog te verhelpen met alleen wegschrapen of moesten de tanden toch getrokken worden)

De tandarts begon te glazuur weg te halen en al snel was duidelijk dat het met alleen afschuren van glazuur verholpen was dat de tanden tegen elkaar aankwamen
Na het schuren en gladmaken van de 2 boventanden zijn die 2 tanden geseald en toen zat het er alweer op !

Wat het allemaal gaat kosten heb ik nog geen idee van want we krijgen een rekening thuis gestuurd.
Vorige keer maakte hij een schatting... tussen de 400/500 euro

Maar ja, onze kanjer zijn tanden zitten er allemaal nog in en heeft geen kans meer dat het slijtage plekken geeft, dus voor ons iedere euro waard !

En eenmaal thuis? Ligt Kay heerlijk zijn roes uit te slapen :wink:

Afbeelding

Afbeelding
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:verliefd1: agossie die kay :verliefd1:
wel fijn dat hij zijn tanden kan behouden zeg :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wat een prachtige foto's van Kay zeg... Wauw..
En wat fijn dat hij zijn tanden nu toch kan houden zeg :D
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

We zijn idd superblij dat Kay al zijn tanden nog heeft ja !
Het was heel apart om zoiets bij een hond te zien, en zelfs mijn partner (die enorme angst voor de tandarts heeft) heeft het allemaal gezien

Een aparte ervaring, maar wel heel fijn om erbij te zijn
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Gelukkig dat ja verder ging vragen nou heeft Kay zijn tanden nog :klasse: zonder kan natuurlijk wel maar met is beter 8) en Kay slaap maar lekker je roes uit :slapen: :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik schrok al van je berichtje op hyves. Ik dacht van :shock:. Nu weet ik het verhaal. Het wordt een stuk duidelijker :D

Echt fijn dat Kay zijn tanden kan behouden :)
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

jeetje :shock: wat een gedoe allemaal!!
gelukkig heeft ie zijn tandjes nog, maar hoe gaat dat nu verder dan?
Krijgt ie geen tandpijn straks nu dat glazuur eraf geschrapt is want die worden dan toch veel gevoeliger?
Of kan een hond ook facings krijgen net als bij een mens?
en wat betekend sealen van de tanden?
nou had al gereageerd op je hyves....maar alsnog een dikke knuffel voor Kay en voor jullie ook!! :groteknuffel:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Von schreef:jeetje :shock: wat een gedoe allemaal!!
Krijgt ie geen tandpijn straks nu dat glazuur eraf geschrapt is want die worden dan toch veel gevoeliger?
nou had al gereageerd op je hyves....maar alsnog een dikke knuffel voor Kay en voor jullie ook!! :groteknuffel:
Haha in princiepe krijgt hij geen pijn in zijn tanden (hoewel het vandaag nog wat gevoelig kan zijn)
Je moet het een beetje zien als een gaatje opvullen bij mensen (dat bedoelde ik met sealen :oops:)
Volgens de tandarts zijn de boventanden nu net zo sterk als "normaal"

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Charella schreef:Ik schrok al van je berichtje op hyves. Ik dacht van :shock:. Nu weet ik het verhaal. Het wordt een stuk duidelijker :D

Dat hadden er meer gezien het aantal emailtjes over wat er aan de hand was :oops:

Was niet mijn bedoeling om mensen aan het schrikken te maken, maar was gewoon heel erg bang dat de "gezonde" tanden getrokken moesten worden, en narcose heb ik het ook niet op... dus had een beetje stress :D

Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

Kay schreef:
Von schreef:jeetje :shock: wat een gedoe allemaal!!
Haha in princiepe krijgt hij geen pijn in zijn tanden (hoewel het vandaag nog wat gevoelig kan zijn)
Je moet het een beetje zien als een gaatje opvullen bij mensen (dat bedoelde ik met sealen :oops:)
Volgens de tandarts zijn de boventanden nu net zo sterk als "normaal"
oke, ik leer weer bij!! :wink: :)
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ach, arme Kay. Al zijn de foto's wel heel schattig :oops:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Ach gossie, maar toch ook wel weer lekker dat het met een iets "simpeler" oplossing opgelost is!! En Kay, zelfs als je duf van de narcose bent, ben je nog een knapperd.... :verliefd1:
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

beterschap Kay!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Wat goed van je om eerst verder te informeren anders was hij mooi 2 tanden kwijt :klasse: Beterschap Kay ga maar even lekker je roes uitslapen :groteknuffel:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Kay schreef:
Charella schreef:Ik schrok al van je berichtje op hyves. Ik dacht van :shock:. Nu weet ik het verhaal. Het wordt een stuk duidelijker :D

Dat hadden er meer gezien het aantal emailtjes over wat er aan de hand was :oops:

Was niet mijn bedoeling om mensen aan het schrikken te maken, maar was gewoon heel erg bang dat de "gezonde" tanden getrokken moesten worden, en narcose heb ik het ook niet op... dus had een beetje stress :D
Maakt niet uit hoor. :) Ik kan begrijpen dat je flink gestressd was! Dat was ik ook geweest. Gelukkig is het goed afgelopen met je kanjer :)
Plaats reactie