Hij mag nog niet spelen met andere honden dus lekker aan de lange lijn zodat ie een beetje in de bosjes kon scharrelen zonder dat het baasje niet ook tot haar knieen in de drek stond
Eerst kwamen een bekende tegen met 5 loslopende herders. We kennen elkaar en weten hoe de honden op elkaar reageren. Niks aan de hand. Ze hield de leider van het groepje even bij zich en de dames mochten even snuffelen.
Op een soort landweggetje, smal lang en zonder uitwijkmogelijkheden, komen we een andere vroeuw tegen met een paar herders maar dit keer aangelijnd. We liepen elkaar tegemoet en moesten elkaar dus wel vlakbij passeren.
Geen probleem dacht ik..Rocco kort, liep keurig naast mij... roept die vrouw opeens naar mij: kan je niet ff omdraaien en de andere kantt oplopen???!!! Huh? waarom dan? Nou ze dacht dat haar honden zouden bijten.
Ik zeg: Nou mijn hond niet, dus als u uw honden niet onder controle heeft moet U misschien omdraaien en de andere kant oplopen!
Ze zei iets van dat ze haar honden wel onder controle had maar dat het een zaak was van goed fatsoen
Ligt het nou aan mij, of is dat raar??
Ze trok haar honden bijna de greppel in (die overigens Rocco geen blik waardig gunden, en gewoon de andere kant op keken) en we liepen langs elkaar. Niks aan de hand....
Wat hadden jullie gedaan? Het was niet zo dat ik makkelijk even een ander weggetje in kon slaan, als ik om was gedraaid had ik een heel eind terug en om moeten lopen, en bovendien was het toch HAAR probleem???