pulvex

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Von
Speurneus
Speurneus

pulvex

Ongelezen bericht door Von »

hebben jullie toevallig ervaring met dit middel tegen vlooien/teken/zandvliegen voor op vakantie?
ik weet dat er ook de scalibor band is, maar ik wil ze geen band omdoen....
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik ken dit merk niet. Ik heb wel een tijd Ecxell duo spray gebruikt en dat werkte ook goed genoeg. Volgens mij heet dat tegenwoordig Tick off. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Toen ik nog als DA-assistente werkte hebben wij de Pulvex spot on ook een tijd verkocht. Op zich werkte het volgens de gebruikers prima, maar ging de werking ervan sterk achteruit bij honden die veel zwommen.
Voor een graag zwemmende lab als Luna denk ik dus geen ideaal spul. Blijft de Scaliborband toch het beste. Die kan omblijven tijdens zwemmen en werkt zowiezo normaal een maand of 5 à 6. Met veel zwemmen wellicht iets korter, maar zo lang ga je denk ik toch niet op vakantie.
Wat alleen bij alle metrin-middelen (Pulvex bevat permetrin en Scalibor deltametrin) een nadeel is, is dat sommige honden er jeukklachten van kunnen krijgen. Maar de metrin-middelen werken wèl absoluut als beste tegen teken e.d.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

het wordt afgeraden de scalibor banden in het water te dragen omdat de werkzame stoffen niet zo goed zijn voor de water-beestjes 8)
Ik heb de scaliborband ook een paar zomers gebruikt, en gewoon voor het uitlaten of zwemmen af gedaan en bij terugkomst weer om, gaat prima en werkt goed. Ik weet eigenlijk niet zo goed of er nog andere middelen zijn die ook goed tegen de "buitenlandse beestjes" werken. Ik was erg tevreden over de banden, de mannen hebben geen teek gehad de afgelopen jaren.
Von
Speurneus
Speurneus

moeilijk.....stel ik schaf die dure banden aan en ze krijgen er ontzettend veel jeuk van....dat hoor/lees je zoveel.
mijn DA zei wel voor en na de vakantie ontwormen, maar dat vind ik best veel tis toch allemaal troep wat je erin propt, maar dat heeft weer met de hartworm te maken volgens mij :?
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Kathy
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Kathy »

Sam krijgt vreselijke jeuk van de Scaliborbanden. Afgelopen zomer begonnen met Pulvex, geen teek gezien.
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
Kathy
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Kathy »

Nog even ter aanvulling; mijn honden zwemmen dagelijks.
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hier ook vorige zomer allebei behoorlijke rauwe plekken in de nek tot bloedens aan toe van de scaliborband. Andere jaren geen last gehad. Ik vraag me dus ook af of de samenstelling veranderd is. Voor a.k. zomervakantie moeten we dus iets anders verzinnen....
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik heb voor Buddy pulvex gebruikt, maar daar kreeg enorm doffe plekken van in zijn vacht. Maar dat krijgt Buddy over het algemeen altijd van pipetten. En inderdaad van scaliborband hoor ik de laatste tijd ook geen goed berichten over, veel kale plekken e.d.
Nu gebruik ik helemaal geen pipetten o.i.d meer, maar sinds dat ik het niet meer gebruik ook geen hotspots enzo meer. En de pipetten gaven ook geen goede bescherming tegen teken. Dus nu in de zomermaanden elke dag checken en over het algemeen wordt hij heelveel gemasseerd en dan voel ik een teek wel zitten :)
Groetjes Lisanne
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Dus scalibor is geen goede tekenband meer?? Ik heb dr totaal geen verstand van maar we moeten 'm ook binnenkort aanschaffen voor de vakantie straks dus ben wel benieuwd wat nu de ''beste' is eigenlijk :oops:
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Zootje schreef:Dus scalibor is geen goede tekenband meer?? Ik heb dr totaal geen verstand van maar we moeten 'm ook binnenkort aanschaffen voor de vakantie straks dus ben wel benieuwd wat nu de ''beste' is eigenlijk :oops:
Het is op zich nog steeds een prima werkende tekenband, maar het is gebleken dat steeds meer honden huid/jeukklachten krijgen van de deltametrin (de werkzame stof die erin zit). Maar alle metrin-stoffen (ook permetrin zoals in Pulvex) staan bekend om evt. huid/jeukklachten.

@molletje: klopt als een bus wat jij zegt, maar is niet altijd een optie. Wij gaan nl. vaak naar erg warme landen in de zomer waar we bekant de hele dag aan het water vertoeven en Yari dus ook het water in en uit kan wanneer ze wil en dan is het dus geen doen om die band om en af te doen. Maar als het eventjes wèl te doen is, doen we dat uiteraard wèl. :)

@Von: 't blijft lastig idd, maar ik zou zelf toch in eerste instantie wèl voor die banden gaan als je naar 't buitenland gaat. Voor hetzelfde geld hebben jouw honden er totaal geen last van en de Scaliborbanden werken als enige ook tegen zandvliegjes die leishmania over kunnen brengen en voorkomen ook tevens dat hartwormmuggen steken. :)

Wat ontwormen aangaat: voor vertrek heeft dat geen zin tegen hartworm, maar een maand na aankomst in een gebied waar hartworm heerst zou je voor het eerst moeten ontwormen volgens de regels en in ieder geval moet er ook minimaal 3 wkn tussen de laatste dag dat je in een dergelijk gebied vertoefde en wederom een ontworming zitten. Dit omdat je een evt. hartwormbesmetting pas vanaf een bepaald larvaal stadia ongedaan kunt maken.

Ik heb alleen destijds toen ik nog als assistente werkte gesproken met een vertegenwoordiger van Intervet en die vertelde mij dat je echt nog safe zit wat betreft het ongedaan maken van een evt. hartwormbesmetting als je 2 mnd na blootstelling zou ontwormen. Dan zijn het ook nog geen wormen, maar nog altijd larven. Dat houd ik altijd in m'n achterhoofd en ik ontworm gewoon 3 à 4 wkn na thuiskomst alleen. Scheelt weer 1x gif en dan zit je dus ook gewoon safe (mits je niet langer dan een maand op vakantie gaat uiteraard). :)

Von
Speurneus
Speurneus

bedankt allemaal!!
ik heb toch besloten de scalibor banden te kopen en voor de zekerheid pulvex mee te nemen als de banden klachten op gaan leveren.......op plekken tot bloedens toe zit ik niet te wachten brrrrr wat zielig zeg Rinske :(
Maar mijn DA raad ze wel echt aan, ook werd aangeraden de banden ongeveer een week voor vertrek om te doen en het op te voeren qua dragen. Dus om doen voor 2 uurtjes, weer even af en het zo op te voeren...... :confused:
Volgens mijn DA (ik heb trouwens de assistente gesproken wat hij is zelf op vakantie.....) zijn die klachten van jeuk en haaruitval inderdaad bekend, maar meer bij kleine hondjes....beetje vreemd in mijn ogen :confused:
En pffffffffff in de periode dat wij gaan zijn zandmuggen juist heel actief :( op het buitenlandse honden forum werd zelfs gezegd de honden binnen te houden met zonsondergang en zonsopgang, gaat dat niet een beetje ver????

wat een gedoe zeg.....ff op vakantie :lol:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Geadviseerd wordt de scaliborband 2 wkn voor vertrek al om te doen (en dan constant om). De werkzame stof komt nl. vrij door wrijving en pas na ca. 2 wkn heeft deze stof zich over de gehele hond verspreid. Als je dus eerst wilt testen of ze er allergisch op reageren of niet, zou ik 3 wkn vantevoren beginnen. Dan heb je een week om te testen en daarna zou ik em dus constant omhouden als ze geen klachten krijgen. Pas dan kun je er van op aan dat hij optimale bescherming biedt.
En niet te los omdoen, de band moet goed contact met de huid kunnen maken. En uiteraard niet wassen vantevoren.

Von
Speurneus
Speurneus

owhhh oke......nou dan begin ik maar 3 weken van te voren :)
maar hoe zit het met mezelf??? ik ben nogal van de honden knuffelen, mag ik ze dan niet meer bij hun nekkies aanraken? of moet ik telkens mijn handen wassen?
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Von schreef:owhhh oke......nou dan begin ik maar 3 weken van te voren :)
maar hoe zit het met mezelf??? ik ben nogal van de honden knuffelen, mag ik ze dan niet meer bij hun nekkies aanraken? of moet ik telkens mijn handen wassen?
Ik zou wel oppassen met het aanraken van die banden, dan wel handen wassen met zeep ja, maar de rest van het lijf moet geen probleem zijn: de werkzame stof zal immers puur in de talglaag komen te zitten. :)

Plaats reactie