Dus om 12.00 uur reden wij met Amber achter in de auto naar sleewijk. Om half 2 konden wij gelijk doorlopen naar de operatiekamer, Lien en ik kregen een mooie muts en mondkapje. Amber werd gereed gemaakt, Lien bleef bij Amber haar hoofd zitten, om haar gerust te stellen.
De assistente zou de pups aanpakken van de arts en dan uitzuigen en daarna gaf zij het door aan mij en kon ik gaan wrijven. Daarna legde ik de pup in een mandje met kruik en kon de volgende komen. Wat een ervaring, geweldig gewoon. Toen alle puppen gehaald waren, heb ik samen met de assistente de naveltjes afgebonden en alle puppen gecontroleerd.Er zijn 5 puppen geboren, 4 gele en 1 zwarte. Het zijn 3 reuen en 2 teven.
Amber moest een keizersnede ondergaan omdat zij een vrij nauwe bekken heeft, en dit met een natuurlijke bevalling problemen kon gaan geven. En uiteindelijk zei de arts ook een goeie keuze geweest, 4 lagen in stuit, en ook nog eens grote puppen.
Amber heeft het toppie gedaan, nadat Amber haar buik weer netjes gehecht was, zijn de puppen gelijk nog even aangelegd voordat wij de terug reis gingen maken.
Al met al een middag die ik niet gauw zal vergeten. En zo hebben deze puppen toch wel een heel speciaal plekje bij mij

Heerlijk thuis bij Amber aan de melkbar

Kijk ze liggen dan

Amber