Pupje erbij?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
kirsten&cacao

Pupje erbij?

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Hoi Allemaal,

Wij zitten met een dilemma. Nou ja, eerder een luxeprobleem. Wij hebben natuurlijk het mooiste en het liefste labje van de hele wereld, maar dachten, al toen wij haar kregen, aan een broertje of zusje voor haar. Het lijkt ons heerlijk, twee van die knuffelkonten.

Nu is het zo, dat we al een aantal weken de website van onze fokker in de gaten houden. Een van haar honden was namelijk zwanger, en in verwachting van pupjes.

Vanavond keek ik nog even, en zag dat de pups geboren zijn. En dat er nog één pupje over is. Wij keken elkaar aan hier op de bank: Dit heeft zo moeten zijn.

Maar ik ben toch voorzichtig. Als ik eenmaal ben gaan kijken, weet ik zeker dat ik dat beestje niet daar kan laten en het mee naar huis neem ;) Maar wat zijn jullie ervaringen?

Cacao is nu bijna 17 maanden, en doet goed haar best om te luisteren en doet eigenlijk best goed wat wij willen. Maar wat als er zo'n klein wormpie bij komt? Ervaringen??

Groetjes,

Een nerveuze kirsten en een slapende Cacao ;)
Labbiefan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

pup

Ongelezen bericht door Labbiefan »

Hoi,

Hier alleen maar positieve ervaringen. Wij hebben vier labradors maar zijn uiteraard ook met 1 begonnen. Spike was ook 17 maanden toen Djengo erbij kwam. Dit ging prima, hij voedde eigenlijk gewoon mee op. Djengo zag spike een beetje als zijn pappa en nog steeds zijn het dikke maatjes. Toen Djengo 17 maanden was kwam Binq en het ging weer prima. Toen Binq bijna 1 jaar was kwam Bengel. Hij kwam van marktplaats en was een ontzettend drukke hond. Toch ging het aanpassen in de roedel steeds beter. Neem wel je tijd ervoor! Sinds kort hebben wij ook een teckeltje (kaninchen korthaar) erbij: hij heet Billie en ook dat gaat weer prima! Misschien hebben we gewoon veel geluk gehad maar we hebben er ook altijd veel tijd aan besteed dus.... Het blijft natuurlijk altijd je eigen keus maar het kan dus prima gaan... Als je meer wilt weten mag je me altijd een pb'tje sturen hoor.
groetjes Yvon de 4 hooligans en Billie
kirsten&cacao

Zo, net even een leuk en lang gesprek gehad met de fokker. Die me overigens hier ook al had gespot.

Zij geeft aan; het kan, mits je de honden goed kunt scheiden. Op zich is dat bij ons thuis geen probleem. Cacao is gewend aan haar hekje, en het nieuwe pupsel zal dat ook moeten leren.

Natuurlijk moeten we ons bewust zijn van het groei-verhaal. Eerste jaar HEEL rustig aan. Niet met elkaar spelen ed. Kan ik me helemaal in vinden, dat verhaal.

Maaaaaar. Ze vertelde ook dat er de komende tijd nog twee nesten aan komen. Waarvan ook een nest van een zusje van Cacao. Tjsa.. dat is toch ook wel HEEL aantrekkelijk!

KEUZES :P
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

:effe_denken: :effe_denken: :effe_denken:

Ik laat het rustig aan julie over hoor :wink:

Hey Mo! Kan jij ff vertellen hoe het er in het dgelijks leven aan toe gaat, met een kleine baby en een grote knul :eusashhh: Jij hebt ervaring!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wow ja, wat een luxeprobleem, haha! Veel succes met een mogelijke beslissing hoor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Zo leuk, een pupsel erbij! Twee (of meer) honden is ook superleuk omdat je dan ook interactie tussen de honden hebt die leuk is om te bekijken :D

Maar toch.... Pandora was ongeveer 18 maanden toen Ramses erbij kwam en als ik alles van tevoren had geweten... had ik net iets langer gewacht tot Pandora iets stabieler was en iets meer van haar wilde haren kwijt was.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Pandora schreef:Zo leuk, een pupsel erbij! Twee (of meer) honden is ook superleuk omdat je dan ook interactie tussen de honden hebt die leuk is om te bekijken :D

Maar toch.... Pandora was ongeveer 18 maanden toen Ramses erbij kwam en als ik alles van tevoren had geweten... had ik net iets langer gewacht tot Pandora iets stabieler was en iets meer van haar wilde haren kwijt was.
DAt was idd één van mijn adviezen :wink:
Het ligt heel erg aan de eerste hond hoe het gaat verlopen, en vaak is het zo dat als ze iets ouder zijn het net iets makkelijker en leuker verloopt.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Tussen onze eerste honden zat iedere keer 3 jaar: Nicki, 3 jaar later Hagrid, 3 jaar later Juna.
Tussen Juna en Fust zit maar 14 maanden. We namen de beslissing op basis van het feit dat Juna bijzonder braaf is, en eigenlijk nooit stoute dingen heeft uitgehaald. Zelden baldadig en met 14 maanden goed gehoorzaam. Toch was het wel enorm aanpoten de eerste tijd, want hoewel je dan al één opgevoed "pupje" hebt, 2 pupjes is toch echt SPELUHHHHHHHHHHHHH!! Daarnaast was Juna geestelijk nog niet in staat om grenzen aan te geven. Dit moesten de oudere honden opknappen. (Nemo en Hagrid)
Achteraf gezien zeg ik: het is te doen, maar kost ontzettend veel meer tijd dan als er eentje de 3 jaar al gepasseerd is. Mijn eigen keus is dan ook: langer wachten bij de volgende :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:
Pandora schreef:Zo leuk, een pupsel erbij! Twee (of meer) honden is ook superleuk omdat je dan ook interactie tussen de honden hebt die leuk is om te bekijken :D

DAt was idd één van mijn adviezen :wink:
Het ligt heel erg aan de eerste hond hoe het gaat verlopen, en vaak is het zo dat als ze iets ouder zijn het net iets makkelijker en leuker verloopt.
Pandora was niet echt heel moeilijk maar ze heeft soms rare streken :D (die beginnen nu pas minder te worden, ze is nu ruim 4)
En zoals Dorine ook al aangeeft; ze was nog niet in staat om grenzen te stellen als Ramses haar stond uit te dagen. Vaak eindigde dit in een potje keten en soms moest ik haar echt wel even helpen om orde op zaken te stellen :?
Buiten nam Pandora het voortouw om Ramses mee te nemen in haar ondeugende acties waardoor ze niet overal samen los kunnen lopen omdat ze dan samen lollige dingen aan het doen zijn die ik niet zo grappig vind.
Afbeelding
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Wij kregen Maggie toen Max op 1 maand na 2 jaar was. Dus 23 maanden.
Eerder zou ik er geen pup bij gewild hebben, want Max opvoeden was toch een hele klus.

Het was ook zo dat de fokker van ons, mij ook gehoorzaamheidsles gaf en daardoor Max goed kende.

Max en Maggie zijn samen altijd heel leuk geweest.
En het verschil in karakter was ook erg leuk.
Het was wel intensief.
Met 2 honden op cursus. Apart gaan wandelen. Maar ook erg leuk.

Ik zou nog even wachten tot je hond wat ouder is en dan zeker doen.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ook ik zou nog even wachten, Cacao is nog redelijk jong.
Ik heb gewacht tot Luna rustiger werd, dat verschilt per hond natuurlijk wanneer dat gebeurt, het is niet echt te zeggen dat ze vanaf 2 jaar ineens rustig zijn :D
Nou spelen mijn honden amper met de pup, elke morgen mogen ze 5 minuten liggend met Doran "spelen" omdat ik toch wil dat het maatjes gaan worden en dat gaat erg goed, ze liggen rustig en als Doran tever gaat door een keer flink aan een oor of lip te trekken dan word hij wel gecorrigeerd.

De rest van de dag ben ik met Doran bezig, dus als hij uit de bench is, dan ben ik oefeningetjes met hem aan het doen en met hem aan het spelen, dan komen de andere honden niet in de buurt. Ben ik er klaar mee, dan is het nog even plassen en de bench weer in :wink:

Je moet er idd ook rekening mee houden dat het gewoon veel extra tijd gaat kosten, apart uitlaten, apart trainen en al dat soort dingen meer.

Succes met het maken van je keuze :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
kirsten&cacao

Bedankt hoor! Voor jullie reacties!

Hier kraken de hersens nog steeds..
Het is ook een beetje afwegen.. Willen we nog een vol jaar wachten? Aangezien dat het beste uit zou komen met werk? Of nu toch doen, en dan heel veel energie en tijd erin kunnen steken?
kirsten&cacao

We gaan het doen.

Ik heb jullie adviezen goed in me opgenomen, en houd ze zeker in mijn achterhoofd. Zeker ook de adviezen van Lien.

De tijd is er nu zo mooi voor. Na mei ga ik nog maar anderhalve dag werken, de zomervakantie komt eraan. Zeeën van tijd om aan beide honden te besteden.

We gaan de uitdaging aan en gaan er het beste van maken.

En nu nog wachten.... heel lang wachten!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Heel veel succes en plezier dan! :D
Afbeelding
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Veel voorpret gewenst! :)
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
Plaats reactie