Gin stinkt

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
patries

Gin stinkt

Ongelezen bericht door patries »

Gin heeft al een aantal weken dat ze uit haar bek stinkt. Ik weet niet of het aan haar gebit licht of dat het meer uit haar maag komt.
Als ze voorbij loopt en ze gaapt even bijv. komt er een enorme walm uit haar bek. Op dit moment hangt die lucht ook een beetje om haar heen vind ik.
ik heb in haar bek gekeken maar zie geen ernstige tandsteen. Ik zag wel wat kleine randjes en ben meteen nieuwe kluiven voor haar gaan kopen en die randjes zijn nu ook weg. Maar de lucht blijft!

Nou vertelde iemand mij dat het door haar voer kan komen en dat het juist RC kan zijn. Dit krijgt ze dus ook (voor de labrador retriever).
Herkent iemand dit?
Verder is ze vlg mij goed gezond. Buiten enkele epilepsie aanvallen ong 2x per jaar. Daar wordt niks aan gedaan en heeft ze ook geen medicijnen voor.

Wat verder welopvalt, is dat ze de laatste tijd veel krabt. Volgens mij heeft ze geen vlooien en daar heb ik haar ook al een paar keer voor behandeld.

Dus wie herkent dit, inmiddels uitgebreide, verhaal.
Ik twijfel nml om naar de da te gaan. Ze is nml niet ziek en het kost meteen een leuke duit......
Tenzij er natuurlijk aanwijzingen zijn dat ze wel ziek is.

groetjes Patries
Sofie

Ongelezen bericht door Sofie »

kan je niet even je da opbellen (doe ik als het voor zoiets 'kleins' is, vindt ze geen probleem) ?

Kyra krijgt ook RC voor lab junior. Ze ruikt niet.
(wel toen ze gebit wisselde, maar dat zal Gin wel niet meer doen ;-) )

Succes met het uitzoeken wat het is!
Plaats reactie