Luchtaanval op Quincy

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Luchtaanval op Quincy

Ongelezen bericht door Marieke »

Wij hebben een afgesloten vrij grote tuin.. Onze tuin is Quincy haar paradijs... In de zomer als de deur openstaat loopt ze in en uit.. neemt een slok water uit de vijver en gaat in de schaduw liggen.. Poezen en reigers worden uit de tuin gejaagd... Want ja, dit is haar tuin...

Achter onze tuin is een herten kampje.. Waar echt allerlei dieren lopen.. Het is een soort trekpleister voor kinderen en ouderen... kortjes brood en resten groeten worden daar gedropt....

Helaas brengt het 1 nadeel met zich mee.. van die grote zwarte kauwen.... Die lawaaierige rot vogels...

Normaal heeft Quincy er niet zoveel mee... Als er 1 in de tuin zit die zij toevallig ziet als ze in de buurt is trekt ze een sprintje... Maar geen geblaf of wat dan ook....

Net liep Quincy haar gebruikelijke rondje door de tuin (op zoek naar een verloren boterham), langs de lijsterbes naar de kastanje, achter langs de schutting naar de berk en naar de sering en van daaruit naar de vijver voor een slok water... Hierna weer naar de kasjanje om daar gewoon 5 minuten op haar billen te zitten... alleen kijken en genieten... Een van haar momentjes...

Ineens duiken er 5 kauwen boven op haar.. Quincy schrikt zich natuurlijk kapot... Een herrie dat die vogels maakte... Quincy blafte en piepte tegelijk... En stormde naar de deur... Ze sprong tegen de ruit op omdat ze zo dolgraag naar binnen wilde..... Vogels waren intussen weer op weg naar haar.... Ik doe de deur open, Quincy stormt naar binnen en de vogels deinen terug.....

Ik weer terug naar binnen en naar Quincy.. Die was overduidelijk erg geschrokken.. Ze stond nog te trillen op haar pootjes... Logisch als zonder aankondiging een luchtaanval op je geopend word en je ineens 5 grote zwarte lawaai makende beesten om je heen hebt die ook nog grote snavels en klauwen hebben.....

Quincy was gelukkig snel weer rustig en zat net alweer voor het raam te kijken of ze misschien de tuin in mocht...

Nu maar even niet meer...

ik gok eigenlijk dat die beesten jongen hebben... Want ze zijn naar de buurtbewoners ook al een stuk opdringeriger... Een brief naar de gemeente is ook al onderweg... maar dat zal net als vorig jaar niets uithalen... Aangezien het nog steeds beschermde dieren zijn....

Ik moet zeggen, wij hebben nooit zoveel last ervan.. Het enige is dat ze de walnoten op ons platte dak kapot smijten... Maar dit? Dit vind ik toch wel eng worden... Ik hoop dat het een eenmalige actie....
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

He jee, je schrikt je toch rot! Rotbeesten :mad:
Arme Quincy :( hopelijk wordt ze nu niet bang van vogels.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Bah wat eng... Stomme vogels :mad:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Toevallig vertelde mijn zus van het weekend dat ze daar in de buurt ook geterroriseerd worden door die zwarte monsters.... is al 1 persoon met een flinke hoofdwoond naar het ziekenhuis gebracht (ze komen altijd zo mooi van achter zodat je niet voorbereid bent :? )
Niemand durft daar bijna zijn/haar hond meer uit te laten

Hoop dat Quincy snel de tuin weer in kan, maar vanavond eerst maar even ontstressen op het strand met haar grote vriend 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai dat moet zeker eng zijn zeg!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Jemig, dat is schrikken!!!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Jeetje dat is schrikken en eng! :shock: Heeft Quinty geen wondjes opgelopen? Hopelijk is de schrik gauw bij haar weg en bij jou!
Annemiek

Ongelezen bericht door Annemiek »

Dat lijkt me echt eng. Beetje net als in 'Birds'. Die vogels kunnen ook nog eens gemeen pikken!

Wel vreemd dat ze nu zo aanvallen, ook bij je zus in de buurt.
Is het nu voor die vogels broedseizoen ofzo, of vliegen de kleintjes uit? Heb er geen verstand van. 't Is te hopen dat het snel stopt.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Ik gok dat de jongen uitvliegen nu.. Maar zeker weet ik het niet.. Wij hebben hier in de buurt geen nesten, die zitten ergens anders... Maar dit is wel de plek waar altijd de vogels heen komen om eten te scoren zeg maar...

Charella, Gelukkig geen wondjes.. Wel een aantal plukken haar die los in de tuin lagen..
Gelukkig heeft ze vacht zat.. :lol:

Mo, Quincy heeft 100% behoefte aan een wandeling met haar vriend!! En ik ook.. :D
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Marieke schreef:Ik gok dat de jongen uitvliegen nu.. Maar zeker weet ik het niet.. Wij hebben hier in de buurt geen nesten, die zitten ergens anders... Maar dit is wel de plek waar altijd de vogels heen komen om eten te scoren zeg maar...

Charella, Gelukkig geen wondjes.. Wel een aantal plukken haar die los in de tuin lagen..
Gelukkig heeft ze vacht zat.. :lol:

Mo, Quincy heeft 100% behoefte aan een wandeling met haar vriend!! En ik ook.. :D
Gelukkig geen wondjes! Achja en die plukken ben je ook weer van wat haar af :lol:
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Zijn ze beschermd? :confused: Hier vlak bij is een boer ,die heeft er een stuk of 20 dood opgehangen boven zn maiskuil om andere kauwen af te schrikken!En hij is niet de enige.
Een naar gezicht trouwens.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Getver! Dat is schrikken. Heb je zo'n heerlijke tuin, krijg je dat.

Ik heb het in het verleden ook een keer meegemaakt met Max. Werd ook gewoon aangevallen door zo'n kl.... beest. Je schrikt je rot. En dan zeker als het in je eigen tuin gebeurt.

Je doet er volgens mij niets tegen. Hopelijk zijn de jongen gauw uitgevlogen, zodat Quincy weer gauw van haar tuin kan genieten.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Hmm, wat een nare ervaring en ja, het zijn wel nare beesten hoor. Zeker als ze een nest hebben :evil: . Heb wel eens meegemaakt dat ze gewoon de lammetjes de ogen uitpikken of de ooivaars pesten net zolang tot er een jong uit het nest valt :evil:
Sterkte! en ik hoop dat het niet te vaak voorkomt, maar hou er de komende paar weken maar even flink rekening mee!!
groetjes Jeannette
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Jeetje Marieke, wat eng!! Arme Quincy...

Ik heb het in Baarle ook wel gezien dat boeren dooie kauwen aan een hek hangen om andere vogels af te schrikken. Maarja, een dooie kauw in de sering is ook geen lekker gezicht.

Je bent er klaar mee, die beesten. Het stikt er hier ook van, en Sarah is inderdaad ook eens aangevallen. Maar wat je er tegen kan doen...?

Geef Quincy maar een dikke knuffel van haar oma en nichtjes!!
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Arme Quincy, daar schrik je je idd een hoedje van!
Hopelijk laten die rotbeesten het bij deze ene luchtaanval....
Plaats reactie