Angst om te gaan wandelen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
chantal-77

Angst om te gaan wandelen

Ongelezen bericht door chantal-77 »

De hondenbezitters van Groesbeek zijn ervan in de ban. Diverse honden hebben in het bos van giftige stukken kip gegeten. Bekent is dat 2 ervan het niet overleefd hebben en zeker 1 hond schijnt nog aan het vechten te zijn voor zijn leven. Het gif is op verschillende plaatsen aangetroffen.
Vreselijk toch? Ik durf haast niet meer met Dana te gaan wandelen. Eenmaal een vergiftiging overleven is 1 ding, maar een tweede keer??
Uiteraard hou ik Dana nu overal aan de riem, maar dan nog loop ik met angst en beven. Als ze ergens staat te snuffelen ben ik al bijna in paniek of er niets ligt wat ze op kan eten.
Nadat ze vergiftigd is geweest zijn we aan het trainen dat ze niks meer zonder mijn toestemming mag eten, maar voor een lekker stukje kip ofzo weet ik ook niet of zij zich aan deze regels zal houden.
Het grote nadeel is dat ik wel een stukje met haar het bos in moet gaan, want mevrouw wil alleen in het bos poepen.
Ik zat net het artikel van de Gelderlander op internet te lezen en mensen kunnen hier hun reacties op plaatsen. Ik wist werkelijk niet wat ik zag. Zoveel afschuwelijke reacties van mensen die het maar heel normaal vinden en zelfs blij zijn dat er honden aan overleden zijn!! Echt ongelooflijk....... Waar kun je tegenwoordig nog veilig met je hond lopen??
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Hondenhaters zijn verschrikkelijk :evil: Asociale mensen!
Ik hou zelf niet van katten, maar geen haar op mijn hoofd dat ik er een pijn zou doen! Zelfs niet de kat hierachter die honden bespringt.
Ik kan me je angst helemaal voorstellen. Ik zou er zelf geen risico mee durven lopen. Dan maar aangelijnd wandelen even of ergens anders naartoe rijden.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Ik kan me ook zo boos maken om hondenhaters :evil: en oke als je honden niet zo leuk vindt, prima, ieder voor zich. Maar om dan maar gif te strooien. Doe ik toch ook niet als ik die mensen niet zo leuk vindt, ze een broodje met rattengif geven :roll:
Ik kan me voorstellen dat je nu erg voorzichtig met Dana bent. Ik moet je bekennen dat ik al af en toe panisch ben :lol: als ik met Kaya loop, want na al die verhalen over honden die vergiftigd zijn, krijgt ze af en toe niet eens de kans een hapje van lekker vers gras te nemen 8) want dan heeft ze het baasje al weer op haar nek.

Als ik iemand zou betrappen die zoiets neergooit, denk ik ook niet dat ik voor mezelf in zou kunnen staan hoor...misschien ze zelf een hapje laten nemen :twisted: , maar zonder dollen, het is echt te belachelijk voor woorden.

Heb je met Dana nog zo'n bandje om d'r snoet geprobeerd (als ik het met goed herinner was je dat toen van plan :confused: ). Hou d'r maar goed in de gaten, en beter overdreven bezorgd dan nog eens zo'n situatie moeten meemaken met je meissie.
chantal-77

samantha705 schreef:Ik kan me ook zo boos maken om hondenhaters :evil: en oke als je honden niet zo leuk vindt, prima, ieder voor zich. Maar om dan maar gif te strooien. Doe ik toch ook niet als ik die mensen niet zo leuk vindt, ze een broodje met rattengif geven :roll:
Ik kan me voorstellen dat je nu erg voorzichtig met Dana bent. Ik moet je bekennen dat ik al af en toe panisch ben :lol: als ik met Kaya loop, want na al die verhalen over honden die vergiftigd zijn, krijgt ze af en toe niet eens de kans een hapje van lekker vers gras te nemen 8) want dan heeft ze het baasje al weer op haar nek.

Als ik iemand zou betrappen die zoiets neergooit, denk ik ook niet dat ik voor mezelf in zou kunnen staan hoor...misschien ze zelf een hapje laten nemen :twisted: , maar zonder dollen, het is echt te belachelijk voor woorden.

Heb je met Dana nog zo'n bandje om d'r snoet geprobeerd (als ik het met goed herinner was je dat toen van plan :confused: ). Hou d'r maar goed in de gaten, en beter overdreven bezorgd dan nog eens zo'n situatie moeten meemaken met je meissie.
Klopt, ze heeft een tijdje met een muilkorf gelopen en op zich ging dit goed. Ze leek het te accepteren en probeerde hem niet af te krijgen. Alleen leek ze er angstig/onzeker van te worden, ze liep met een grote boog om andere honden heen (zelfs honden waar ze anders mee speelde) en bleef heel dicht bij mij lopen. Verder kon ze er wel mee hijgen, maar naar mijn idee toch minder dan zonder korf. Ze loopt altijd als ze hijgt met de tong ver uit de bek en dat ging met korf niet of minder. Daarom had ik toen besloten met behulp van een gedragstherapeut het eetgedrag af te leren. Dit gaat op zich erg goed, maar voor een lekker stuk vlees, vrees ik dat ze toch even mijn wensen zal vergeten. Maar goed, misschien moet hem voorlopig toch maar weer even omdoen. Ik ga nu ook al zo veel mogelijk met de auto naar andere gebieden, maar omdat het gif zo verspreid gevonden is weet ik ook niet meer waar het wel veilig is op dit moment.
Vanmiddag gaan we weer naar het meer, hier nog niks over gif gehoord en daar is ze ook veel te druk met zwemmen dus minder aan het snuffelen en dergelijken.
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Ik vind het zelf ook vreselijk asociaal. En ja, ik heb een vreselijke pest aan katten ( komt meer door de eigenaren hiervan) maar dat betekend ook niet dat ik ze dood wil hebben. Gelukkig heb ik aan niemand een hekel waardoor ik rattengif moet toedienen. Ik kom niet eens op deze gedachte zeg. Mensen die dit uithalen moeten echt laag en ziek zijn, dat is een feit. Bij ons lagen er van de week ook kippenpootjes in het gras, doodeng vind ik het!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ongelooflijk die reactie's :shock:

Je kan bijna niet meer normaal met je hond wandelen zonder angsten...
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Kan me je angst voorstellen :( Niet dat het wat uitmaakt, maar is de kip niet neergelegd voor de vossen. En die reacties moet je echt niet gaan lezen, daar word je beslist niet blij van.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
chantal-77

rimanime schreef:Kan me je angst voorstellen :( Niet dat het wat uitmaakt, maar is de kip niet neergelegd voor de vossen. En die reacties moet je echt niet gaan lezen, daar word je beslist niet blij van.
Dat zou inderdaad ook goed kunnen, daar heb ik al meer mensen over gehoord. Het hoeft dus geen hondenhater te zijn, maar toch.........
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik zou ook de bibbers hebben hoor als mijn hond een vergiftiging heeft overleeft :)
maar idd het zou voor de vossen kunnen zijn,maar dan nog...zo wreed is het om met gif te werken(en volgens mij ook strafbaar langs de openbare weg)
en die reacties?...zielige gefrustreerde mensjes die alleen zo hun mening durven te geven,lekker anoniem z**ken over alles en nog wat.maar owee als je ze recht in de ogen kijkt :kots:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Bianca6

Ongelezen bericht door Bianca6 »

Ik heb ook de reacties gelezen........pffff daar wordt je niet blij van zeg :(
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

Hoi chantal,
Ik kan me je angst heel goed voorstellen en zou het zelf ook heel eng vinden om lany los te laten lopen en dat ze dan wat eet . Moet er niet aan denken om haar te verliezen op zo een manier gr monique
wobbetje

angst om te gaan wandelen

Ongelezen bericht door wobbetje »

Zo'n mensen, ze moesten ze :evil: :kots:
Bah...... hoe laag kan je eigenlijk vallen ?
Mijn buurvrouw heeft 10 katten :? , minstens de helft daarvan komt zich ontlasten in mijn tuin :mad: en wobbe vindt niks leuker dan dat op de eten :kots: yakkes, de viezerik !!
Het ergste van al is , als ik met Wobbe ga wandelen en hij is nog maar het het snuffelen om een drolletje neer te leggen, dan staan sommigen al te kijken met een verongelijkte blik van , daar weer zo'n vetzakken... terwijl ik dan dikwijls het poepzakje al in mijn hand heb..... Maar dat die katten in alle tuinen, moestuinen en voortuinen hun vuil droppen, daar kraait geen haan naar hoor......
En toch zou ik ze NOOIT iets misdoen..... Ik erger miij er enkel zwaar aan.... Want Wobbe heeft nog nooit in mijn tuin gepoept..... die doet dat gewoon niet...... daarom vind ik het moelijk dat ik altijd eerst heel mijn tuin moet gaan uitkammen op zoek naar kattendrollen vooraleer ik op blote voeten door mijn gazon kan.... want ja,ja, ze poepen gewoon in het midden van de gazon zonder het te begraven ...... die nette katjes.
samantha705

Jess&Max schreef:Ik vind het zelf ook vreselijk asociaal. En ja, ik heb een vreselijke pest aan katten ( komt meer door de eigenaren hiervan) maar dat betekend ook niet dat ik ze dood wil hebben. Gelukkig heb ik aan niemand een hekel waardoor ik rattengif moet toedienen. Ik kom niet eens op deze gedachte zeg. Mensen die dit uithalen moeten echt laag en ziek zijn, dat is een feit. Bij ons lagen er van de week ook kippenpootjes in het gras, doodeng vind ik het!
Bij wijze van spreke dan he 8) , het is meer om aan te geven dat wat je zegt mensen die dit soort dingen doen erg laag en ziek zijn, en hoe kom je inderdaad op het idee, maar ja sommige mensen :evil:
samantha705

chantal-77 schreef:
samantha705 schreef:Ik kan me ook zo boos maken om hondenhaters :evil: en oke als je honden niet zo leuk vindt, prima, ieder voor zich. Maar om dan maar gif te strooien. Doe ik toch ook niet als ik die mensen niet zo leuk vindt, ze een broodje met rattengif geven :roll:

Klopt, ze heeft een tijdje met een muilkorf gelopen en op zich ging dit goed. Ze leek het te accepteren en probeerde hem niet af te krijgen. Alleen leek ze er angstig/onzeker van te worden, ze liep met een grote boog om andere honden heen (zelfs honden waar ze anders mee speelde) en bleef heel dicht bij mij lopen. Verder kon ze er wel mee hijgen, maar naar mijn idee toch minder dan zonder korf. Ze loopt altijd als ze hijgt met de tong ver uit de bek en dat ging met korf niet of minder. Daarom had ik toen besloten met behulp van een gedragstherapeut het eetgedrag af te leren. Dit gaat op zich erg goed, maar voor een lekker stuk vlees, vrees ik dat ze toch even mijn wensen zal vergeten. Maar goed, misschien moet hem voorlopig toch maar weer even omdoen. Ik ga nu ook al zo veel mogelijk met de auto naar andere gebieden, maar omdat het gif zo verspreid gevonden is weet ik ook niet meer waar het wel veilig is op dit moment.
Vanmiddag gaan we weer naar het meer, hier nog niks over gif gehoord en daar is ze ook veel te druk met zwemmen dus minder aan het snuffelen en dergelijken.
Ja inderdaad met die warmte is het ook niet zo fijn zo'n bandje om je snoet, en al helemaal niet als ze er onzeker door wordt.

Misschien is het een idee om aan te leren dat ze alles wat ze pakt aan jou moet geven? Ik weet dat de hondentrainster waar wij met Kaya trainden dit bij haar hond had gedaan. Die hond kwam echt werkelijk alles brengen, maar ja dan hou je aan de andere kant wel altijd het risico dat ze het toch opeten. Lastig hoor, maar hou d'r inderdaad voorlopig maar goed in de gaten, ze heeft al genoeg meegemaakt in d'r leventje :(
chantal-77

samantha705 schreef:
chantal-77 schreef:

Ja inderdaad met die warmte is het ook niet zo fijn zo'n bandje om je snoet, en al helemaal niet als ze er onzeker door wordt.

Misschien is het een idee om aan te leren dat ze alles wat ze pakt aan jou moet geven? Ik weet dat de hondentrainster waar wij met Kaya trainden dit bij haar hond had gedaan. Die hond kwam echt werkelijk alles brengen, maar ja dan hou je aan de andere kant wel altijd het risico dat ze het toch opeten. Lastig hoor, maar hou d'r inderdaad voorlopig maar goed in de gaten, ze heeft al genoeg meegemaakt in d'r leventje :(
Ze heeft trouwens geen snuitbandje, maar echt zo'n korfje hoor. Toch heb ik het idee dat ze daar minder goed mee kan hijgen. Echter de voornaamste reden om er mee te stoppen was wel de angst/onzekerheid die ze erdoor leek te krijgen.
We zijn haar aan het leren dat ze helemaal niks mag eten zonder toestemming. Als ze dus iets (in haar ogen) eetbaars vindt moet ze naar mij kijken en dan krijgt ze van mij wat lekkers en wat op de grond ligt laten liggen.

Afbeelding
Plaats reactie