Opeens zat hij voor me ik denk wat is DAT!! Een hals als een Kalkoen, helemaal opgezwollen....
Dat had hij voordat ik de deur uitging nog niet.Effe nakijken en jawel hoor weer 2 teken.Genoeg geweest ik kreeg paniek en heb meteen de DA gebelt en mocht meteen langskomen.
Wat blijkt, Nero kreeg een allergische reactie op een bacterie wat door de teek werd veroorzaakt.Z'n lymfklieren waren heel erg opgezwollen.Volgens de DA zag hij dat bijna nooit en ook niet in die vorm.Normaal gesproken begin ik pas in juni met de exill.
Maar dit jaar is het blijkbaar heel erg met de teken.Want de laatste 2 dagen was ik met hem alleen de normale ronde, en vorige maandag een rondje door bos ( waar ik altijd loop ).Hij had tot nu toe nog nooit last van Teken gehad.Vorig jaar zomer maar 1tje gehad.
Hij heeft nu spuitje gekregen, Ronaxan tabletten ( antibioticum ) tegen bacteriële infecties.En Rimadyl tabletten ( ontstekingsremmers ).En de DA heeft hem pipetje Pulvex opgedaan, wat ik over 3 weken weer moet herhalen.
Over een aantal dagen zou de zwelling moeten afnemen.Zodra Nero vreemd gedrag gaat vertonen moest ik terug komen.
Tot nutoe doet Nero normaal, hij is wel stuk rustiger.Mijn arme kerel heeft een hals als een kalkoen.
Ik ga vanmiddag een foto maken van zijn hals.En hem verwennen met iets lekkers.
Weer een goed voorbeeld wat Teken wel niet allemaal kunnen veroorzaken.