Teken alarm

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Becky&Nero

Teken alarm

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

Gisteravond begon het, teek nummer 1 weg gehaald.Nero helemaal nagekeken geen teek meer gevonden.Na de laatste poep en plas ronde lekker gaan slapen.Vanmorgen moest ik op tijd weg voor een afspraak, dus mijn moeder is met hem naar buiten geweest.Toen ik thuiskwam Nero begroet en opeens voelde ik een bult, en ja hoor, weer een teek.Verwijdert, en Nero een koekje gegeven.
Opeens zat hij voor me ik denk wat is DAT!! Een hals als een Kalkoen, helemaal opgezwollen....
Dat had hij voordat ik de deur uitging nog niet.Effe nakijken en jawel hoor weer 2 teken.Genoeg geweest ik kreeg paniek en heb meteen de DA gebelt en mocht meteen langskomen.

Wat blijkt, Nero kreeg een allergische reactie op een bacterie wat door de teek werd veroorzaakt.Z'n lymfklieren waren heel erg opgezwollen.Volgens de DA zag hij dat bijna nooit en ook niet in die vorm.Normaal gesproken begin ik pas in juni met de exill.
Maar dit jaar is het blijkbaar heel erg met de teken.Want de laatste 2 dagen was ik met hem alleen de normale ronde, en vorige maandag een rondje door bos ( waar ik altijd loop ).Hij had tot nu toe nog nooit last van Teken gehad.Vorig jaar zomer maar 1tje gehad.

Hij heeft nu spuitje gekregen, Ronaxan tabletten ( antibioticum ) tegen bacteriële infecties.En Rimadyl tabletten ( ontstekingsremmers ).En de DA heeft hem pipetje Pulvex opgedaan, wat ik over 3 weken weer moet herhalen.
Over een aantal dagen zou de zwelling moeten afnemen.Zodra Nero vreemd gedrag gaat vertonen moest ik terug komen.

Tot nutoe doet Nero normaal, hij is wel stuk rustiger.Mijn arme kerel heeft een hals als een kalkoen.:cry: Hij eet en drinkt verder normaal dus dat is al een goed teken.
Ik ga vanmiddag een foto maken van zijn hals.En hem verwennen met iets lekkers.

Weer een goed voorbeeld wat Teken wel niet allemaal kunnen veroorzaken. :(
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Oei, niet zo best. Ik had ook nog niet een pipetje gegeven, vanavond meteen maar even doen....... :(
pat

Ongelezen bericht door pat »

Dank je voor de tip!
Onze Lara gaat weer aan de band (scalibor), dat helpt al twee jaar geweldig.
Beterschap met Nero.
pat

Ongelezen bericht door pat »

Dank je voor de tip!
Onze Lara gaat weer aan de band (scalibor), dat helpt al twee jaar geweldig.
Beterschap met Nero.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Het lijkt wel of er steeds meer en vroeger teken komen.
Half uurtje duin met de honden, alleen Toosje had al 12 teken over haar vacht lopen.
Sterkte en beterschap met Nero, want hij zal zich ook wel helemaal niet lekker voelen.
Rotbeesten die teken :evil:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

beterschap met Nero
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hé bah wat vervelend zeg! Ja, Olly is ook een echte tekenaantrekhond! Dagelijks rond de 5 à 10 teken bij haar en niets lijkt te werken :'(.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Vreselijk hè, die teken. Gisteren bij Bieke ook weer 8 teken weggehaald en ik weet niet of er nog meer zitten.
Yentl is in hetzelfde bos geweest, maar bij haar heb ik niks gevonden. Zou ik ze niet zien, omdat ze een bruine vacht heeft of zijn teken gekker op een gele kleur.

Geef Nero maar een lekkere knuffel, hoor. :groteknuffel:
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Gelukkig heeft Senna tot nu toe nog geen Teek gehad,ze heeft eind Mei een pipet Frontline gehad.
Beterschap met Nero dat alles goed mag komen.
Becky&Nero

2 foto's hoe het uitziet.( cam van de gsm ).Let niet op de kwijl, nu dat het zo opgezwollen is loopt de kwijl gewoon uit z'n bek. :(

Afbeelding

Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ahhh arme Nero zeg, dat ziet er vervelend uit.
Hier begon het half april al met de tekenplaag. Keo heeft er al meer dan 12 gehad :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Aaaaah, wat ziet dat er erg uit.
Hopelijk trekt de zwelling snel weg. Wat een k*tbeesten zijn het toch. :(
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ach wat rot, arme Nero.

Ik heb bij Bob vandaag de eerste teek weggehaald, ik schrok me te pletter en wilde een topic openen over de plaats van de teek.

Waar zaten de teken bij Nero? Bij Bob in zijn lies, maar heb eigenlijk nooit echt goed zijn hele vacht bekeken, wel altijd de 'blote' plekken.

Beterschap Nero!
Becky&Nero

toscak schreef:Ach wat rot, arme Nero.

Ik heb bij Bob vandaag de eerste teek weggehaald, ik schrok me te pletter en wilde een topic openen over de plaats van de teek.

Waar zaten de teken bij Nero? Bij Bob in zijn lies, maar heb eigenlijk nooit echt goed zijn hele vacht bekeken, wel altijd de 'blote' plekken.

Beterschap Nero!
De eerste teek zat ook bij zijn lies, de 2de aan de zijkant van zijn rug.En de 3de en 4de zaten bij z'n hals precies daar waar het ook gezwollen is. :(
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft teken gehad op zijn zij, lies, oksel, 2 boven op zijn kop, in zijn hals, tussen zijn tenen!!!, in zijn oorschelp, op zijn neus

dus ze kunnen overal zitten
in die dikke vacht kom je er bij toeval achter als je een bobbeltje voelt :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie