Verharen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
kimito

Verharen

Ongelezen bericht door kimito »

Onze lieve, leuke, Joppe die nu al ondertussen 5 maanden oud is, is aan het verharen.
En tjonge jonge wat komt daar een haar vanaf :? , echt niet normaal. :shock:
Waar hij loopt of neer ploft daar ligt weer een partij haar.
We borstelen ons helemaal suf, maar daar komt weinig vanaf. :orange7:

Zou het ook zo kunnen zijn dat hij nu pas echt zijn pup-vacht gaat verliezen en dan zijn echte lab-haartjes doorkomen ?

Ik heb het een en ander gelezen over de Furminator....zijn hier positieve reacties over ? en zo waar kan ik die goedkoop bestellen/kopen (want de prijzen zijn best pittig).

Ik hoorde van onze fokker toen iets vertellen, door hem zalm te geven, hebben mensen hier ook ervaring mee ?

Alle tips en trucs zijn welkom,
Ps.....ik ga weer effe stofzuigen :D
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik weet niet of je bij een hond van 5 maanden al een furminator moet gebruiken, maar ik heb er 1 en het werkt heel goed om de ondervacht ermee uit te halen.
Keo is eigenlijk pas met 1 jaar flink gaan verharen, daarvoor viel het wel mee. Maar nu is hij ook al maanden in de rui (ondanks de furminator).
Zalm weet ik niet, maar ik geen Keo schapenvetbonbons in de hoop dat het wat minder wordt. Maar dat pas sinds een week en ik kan nog niet zeggen of het resultaat oplevert. :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Tis ook een beetje de tijd van het jaar...ik hoor het nu veel om me heen.Het houd ook eens op.Wat voor voer geef je??
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Elise93

Ongelezen bericht door Elise93 »

Wij hebben het ook met Senna gehad, vooral de eerste paar weken toen ze bij ons was. We zijn toen naar de dierenwinkel geweest en die heeft ons echt een geweldige borstel aanbevolen. Ik heb geen idee hoe hij heet en ik kan ook geen plaatje vinden op internet, dus ik zal vanmiddag/vanavond wel een fotootje maken en hem dan voor je posten :wink:

Het ziet er wel heel gevaarlijk en pijnlijk uit, maar dat is het totaal niet. De borstel is van ijzer en het is een soort ovale vorm met pinnen erin. De ene kant is voor natte haren, dus als je hond in het water is geweest om alle viezigheid er goed uit te krijgen. De andere kant is voor gewoon haren verwijderen en ik moet zeggen: het werkt echt super! Je schrikt hoeveel er dan ineens uit komt en ze verhaart een stuk minder nu!! :)
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Het is inderdaad de tijd van het jaar. Jayla haart ook best erg, honden in mijn omgeving haren momenteel ook.
kimito

lablove schreef:Tis ook een beetje de tijd van het jaar...ik hoor het nu veel om me heen.Het houd ook eens op.Wat voor voer geef je??

Joppe eet vanaf dat hij al bij de fokker vandaan komt Proplan puppy large breed robust.

Volgens de fokker goed voetsel, en hij doet het er ook heel goed op.

Voor Joppe hebben we ook een labje gehad en die haarde ook wel maar een stuk minder, dus het is effe wennen.

Vind het geen probleem hoor, het hoort er gewoon bij !
We stofzuigen nu meer :)
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Een hond van 5 maanden moet je volgens mij nog niet te veel willen borstelen... Daar wordt het volgens mij alleen maar erger van maar dat weet ik niet zeker...
Ziva is nu 11 maanden en die hebben we nu 1x geborsteld met de furminator en dat is echt een uitkomst! Moet nu wel weer nog een keer want is alweer 2-3 weken geleden maar goed.. Dat werkt echt super!!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Zet hem af en toe lekker onder de douche of laat hem voorzichtig zwemmen.. Daarmee raak je aardig wat haar kwijt. De furminator niet meer dan 1x per week gebruiken.

Ik gebruik naast de furminator een rubberen borstel en een massageborstel. Het is de tijd van het jaar...
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij borstelen Daan helemaal niet (ja hebben af en toe even een kam/borstel door zijn vacht gehaald om hem te laten wennen maar verder niet)
Daan haart ook helemaal niet zo erg (als ik zie wat Kay verliest aan haren is dat vele male erger!)

Ik zou Joppe trouwens niet met de furminator borstelen ! Dat is veel te grof geschut voor die nieuwe haartjes
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Het eerste jaar schijnt het, het allerergste te zijn.
De puppyvacht komt dan helemaal los en maakt plaatst voor "volwassen haren" ik heb het met luna ook onwijs!
Vanaf januari begon ze, het is niet minder geweest we stofzuigde hier 2, 3x of soms nog een keer.. er lag een heel haren kleed over onze vloer heen.. niet dat het erg is, het hoort erbij maar dit leek wel extreem.
Had zelfs haar in het eten omdat ze zo aan de rui was, 3 wk geleden is ze voor het eerst naar de trimsalon geweest, daar werd ook gezegt dat er heel erg veel uitkwam met de firminator!Merkte het inderdaad, het verschil! Bedacht me als hun alleen met de firminator kammen, kan ik het zelf dus ook wel.. heb bij de dierenwinkel een look a like gekocht.. een groot formaat voor 16,95 en zoals ze daar ook zeiden werkt het echt hetzelfde als de firminator.. er kwam een hoop haar uit en merk het in huis, 75% minder haar! :) vind het niet alleen voor ons fijn maar ook zeker voor 't beessie! Als ze met haar poot krabte op haar koppie had ze een poot vol met haar en later ook in d'r bekkie.
Heb wel gewacht tot ze een jaar was en de kam maar 1x in de 2 weken gebruiken anders stimuleer je de haargroei en word het alleen maar erger. Succes
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik borstel Bob nooit, ook niet in de verhaarperiode. Door te veel borstelen kun je het ook aanwakkeren.

De haren verdwijnen wel in het water, tijdens het douchen en het afdrogen.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Elise93

Hier istie dan, werkt echt geweldig! Als je deze gebruikt hoef je je labje als het goed is maar 1x in de 2/3 weken te borstelen. :wink:

Afbeelding
kimito

Elise93 schreef:Hier istie dan, werkt echt geweldig! Als je deze gebruikt hoef je je labje als het goed is maar 1x in de 2/3 weken te borstelen. :wink:

Afbeelding
Die ziet er idd gevaarlijk uit hahha :shock:

We gaan maandag eens de dierenzaak bezoeken en bekijken welke het gaat worden.

Ik heb van vele onder jullie goede tips gehad en mijn dank daarvoor :applaus:
Elise93

kimito schreef:Die ziet er idd gevaarlijk uit hahha :shock:

We gaan maandag eens de dierenzaak bezoeken en bekijken welke het gaat worden.

Ik heb van vele onder jullie goede tips gehad en mijn dank daarvoor :applaus:
Haha ja dat snap ik dat dachten wij eerst ook maar dat istie absoluut niet hoor! :wink: En als je labje groot is kun je dat ding uit elkaar halen en dan heb je een langwerpige grote :)
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

het lijkt wel op een zweetmes waarmee je paarden na het wassen/zweten/regen droog maakt :)
Plaats reactie