Net ontdekte ik een bewegende spagettisliert in de ontlasting van Guus
Toevallig heeft hij gisterochtend zn tablet Milbemax ontwormmiddel gehad. Moet ik hem dan nu nog een keer ontwormen?
En hoe zit het met mijn katten, mijn vriend en ik? Mijn katten durven nog niet in Guus zn buurt te komen dus van directe aanraking is geen sprake.
goed je handen wassen na poepruimen, je katten kun je het beste over 2 weken bij de volgende ontwormkuur ff mee ontwormen.
bij besmetting dat je zelf inderdaad de wormen ziet, 2 weken wachten en dan nog een x ontwormen dan dood je ook de onderhand uitgekomen larven daarvan.
laika schreef:juist door de ontworming komen ze naar buiten dus dat is goed
Oh dat wist ik niet! Vindt het wel smerig dat die vieze wormen dus tussen de wormenkuurtjes door zich toch ontwikkelen. We hebben van de fokster een wormenkuurtje meegekregen voor met 8 weken en nu was hij 12 weken en gaven we het weer(bijpassend aan zijn aantal kilo's). Dus in 4 weken tijd ontwikkelen die vieze dingen zich tot 10 cm lang
Oh dat wist ik niet! Vindt het wel smerig dat die vieze wormen dus tussen de wormenkuurtjes door zich toch ontwikkelen. We hebben van de fokster een wormenkuurtje meegekregen voor met 8 weken en nu was hij 12 weken en gaven we het weer(bijpassend aan zijn aantal kilo's). Dus in 4 weken tijd ontwikkelen die vieze dingen zich tot 10 cm lang
dat is wel een flinke worm.. Misschien toch de DA even berichten hierover.. ALS het zo zou zijn dat na de ontworming de wormen eruit komen, zouden ze in ieder geval dood moeten zijn en niet meer moeten kronkelen!
dat is wel een flinke worm.. Misschien toch de DA even berichten hierover.. ALS het zo zou zijn dat na de ontworming de wormen eruit komen, zouden ze in ieder geval dood moeten zijn en niet meer moeten kronkelen!
nou die kronkelen echt wel hoor en als het speolwormen zijn hebben ze die lengte this net spaghetti
laika schreef:
nou die kronkelen echt wel hoor en als het spoelwormen zijn hebben ze die lengte tis net spaghetti
Ja maar dan zouden ze toch wel dood moeten zijn door het ontwormingsmiddel?
In totaal kwamen er gisteren drie uit. De eerste twee leefden, de derde was net een elastiekje om te zien en bewoog ook niet (wat een vieze praat ) Heb ook mijn eigen fokster gister nog even gesproken en ze zegt eigenlijk precies hetzelfde als speurneus Carola en Laika, over 2 weekjes nog eventjes een ontwormingskuur, ook voor m'n katten, en dan ist goed. Was zelf ook geschrokken en wilde de DA bellen, maar dacht.. voordat ik ga panieken, eerst even hier bij de ervaringsdeskundigen vragen en mn fokster contacten
deze morgend Djedda ook een ontwormingspil gegeven, nu vanavond heeft ze wat dunnere ontlasting waarschijnlijk een reactie op de milbemax want zij heeft altijd een mooie vaste ontlasting maar gelukkig nog geen wormen gezien
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015