wormen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Linnie

wormen

Ongelezen bericht door Linnie »

Net ontdekte ik een bewegende spagettisliert in de ontlasting van Guus :(
Toevallig heeft hij gisterochtend zn tablet Milbemax ontwormmiddel gehad. Moet ik hem dan nu nog een keer ontwormen?
En hoe zit het met mijn katten, mijn vriend en ik? Mijn katten durven nog niet in Guus zn buurt te komen dus van directe aanraking is geen sprake.

Hoor graag jullie advies!

Groetjes lindy
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

goed je handen wassen na poepruimen, je katten kun je het beste over 2 weken bij de volgende ontwormkuur ff mee ontwormen.

bij besmetting dat je zelf inderdaad de wormen ziet, 2 weken wachten en dan nog een x ontwormen dan dood je ook de onderhand uitgekomen larven daarvan.
al me kinders uitgevlogen
Linnie

Oke hartstikke bedankt voor je reactie!

Dan geef ik al mn beestjes over 2 weken nog een tabletje!
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

juist door de ontworming komen ze naar buiten dus dat is goed
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Linnie

laika schreef:juist door de ontworming komen ze naar buiten dus dat is goed
Oh dat wist ik niet! Vindt het wel smerig dat die vieze wormen dus tussen de wormenkuurtjes door zich toch ontwikkelen. We hebben van de fokster een wormenkuurtje meegekregen voor met 8 weken en nu was hij 12 weken en gaven we het weer(bijpassend aan zijn aantal kilo's). Dus in 4 weken tijd ontwikkelen die vieze dingen zich tot 10 cm lang :shock: :kots:
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Linnie schreef:
Oh dat wist ik niet! Vindt het wel smerig dat die vieze wormen dus tussen de wormenkuurtjes door zich toch ontwikkelen. We hebben van de fokster een wormenkuurtje meegekregen voor met 8 weken en nu was hij 12 weken en gaven we het weer(bijpassend aan zijn aantal kilo's). Dus in 4 weken tijd ontwikkelen die vieze dingen zich tot 10 cm lang :shock: :kots:
dat is wel een flinke worm.. Misschien toch de DA even berichten hierover.. ALS het zo zou zijn dat na de ontworming de wormen eruit komen, zouden ze in ieder geval dood moeten zijn en niet meer moeten kronkelen!
laika
Speurneus
Speurneus

kirsten&cacao schreef:
Linnie schreef:
dat is wel een flinke worm.. Misschien toch de DA even berichten hierover.. ALS het zo zou zijn dat na de ontworming de wormen eruit komen, zouden ze in ieder geval dood moeten zijn en niet meer moeten kronkelen!
nou die kronkelen echt wel hoor en als het speolwormen zijn hebben ze die lengte this net spaghetti
kirsten&cacao

laika schreef: nou die kronkelen echt wel hoor en als het spoelwormen zijn hebben ze die lengte tis net spaghetti
Ja maar dan zouden ze toch wel dood moeten zijn door het ontwormingsmiddel?
Linnie

kirsten&cacao schreef:
laika schreef: nou die kronkelen echt wel hoor en als het spoelwormen zijn hebben ze die lengte tis net spaghetti
Ja maar dan zouden ze toch wel dood moeten zijn door het ontwormingsmiddel?
In totaal kwamen er gisteren drie uit. De eerste twee leefden, de derde was net een elastiekje om te zien en bewoog ook niet (wat een vieze praat :kots: ) Heb ook mijn eigen fokster gister nog even gesproken en ze zegt eigenlijk precies hetzelfde als speurneus Carola en Laika, over 2 weekjes nog eventjes een ontwormingskuur, ook voor m'n katten, en dan ist goed. Was zelf ook geschrokken en wilde de DA bellen, maar dacht.. voordat ik ga panieken, eerst even hier bij de ervaringsdeskundigen vragen en mn fokster contacten :)
laika
Speurneus
Speurneus

gisteren de puppen ontwormd kwam ook lekkere spaghetti uit 8)
Linnie

laika schreef:gisteren de puppen ontwormd kwam ook lekkere spaghetti uit 8)
Hmmm jullie waren ook al de gelukkigen :)
kirsten&cacao

Nou dan ben ik blij dat mij dat tot nu toe bespaard is gebleven.

Cacao is een keer heel ziek geweest van het ontwormen, dus ging ik er ook maar van uit dat ze ze wel had. Maar nooit iets gevonden.

Cashew hoeft pas volgende maand weer een tabletje.. maar ik zal het eens in de gaten houden.. want wormen... ieeeuw!

Misschien zelf ook even een tabletje nemen? Verkrijgbaar bij de drogist!
Linnie

Ja wees maar blij! Ik stond om 7 uur sochtends met een wormendrol in m'n handen!! Dat wil je niet!

:lol:
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Linnie schreef:Ja wees maar blij! Ik stond om 7 uur sochtends met een wormendrol in m'n handen!! Dat wil je niet!

:lol:

:kots: :kots:

Gelukkig nog niet meegemaakt.... :kots:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

deze morgend Djedda ook een ontwormingspil gegeven, nu vanavond heeft ze wat dunnere ontlasting waarschijnlijk een reactie op de milbemax want zij heeft altijd een mooie vaste ontlasting maar gelukkig nog geen wormen gezien
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Plaats reactie