Wij krijgen thuis ook een labrador. Hij is nu vier weken oud en bij een Fokker die is aangesloten op de vereniging van de labradors.
Straks over twee weken mogen we hem uitkiezen! Spannend hoor, het zijn vijf mannetjes.
Ik heb even een rare vraag: welke poepschep zal ik kopen? Ik denk dat ik wel even moet wennen aan het opruimen en wil graag zo min mogelijk de schep vuil maken Je hebt toch ook van die scheppen met zakjes erom? Werken deze goed? Of is het onhandig en moet ik me er even overheen zetten?
Boterham zakjes, grootste maat. Echt makkelijk mee te nemen (gewoon in je zak) en je doet je hand in het zakje, pak het drolletje vast, trekt het zakje over het drolletje, knoop in het zakje -of niet- en klaar is Kees of Klara.
Je kunt dit droog oefenen met een klein voorwerp, dan snap je beter wat iedereen bedoeld.
hebben nu een pup van 8 1/2 week dus ik heb nog niet mis gegrepen hahaha. maar misschien dat ik later grotere zakjes nodig heb en idd misschien wel pedaalemmerzakken.
Hier hebben we van die zwarte stevige poepzakjes met handvaatjes eraan. Kun je gewoon gratis bij de gemeente halen.
Voordeel is dat je aan de buitenkant niet kunt zien dat er poep in zit haha.
'" Hier hebben we van die zwarte stevige poepzakjes met handvaatjes eraan. Kun je gewoon gratis bij de gemeente halen.
Voordeel is dat je aan de buitenkant niet kunt zien dat er poep in zit haha."
Heey das ook een idee, bij de gemeente vragen!
Bedankt!
Hier ook gratis zakjes met handvaten maar zijn vaak leeg, iedere gemeente zou een hondeneigenaar een rol met zakjes moeten geven.
Ik gebruik poepzakjes van Ecoline,kan geresyceld worden dus het vergaat ook.
Boterhamzakjes vergaan een stuk langzamer of helemaal niet.
Heb altijd een rolletje bij de hand, zitten in een koker voor aan de riem.
Schepjes heb ik nog nooit gebruikt,vind dit ook smeriger als zakjes.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018 Bowie 16-04-2017
Indien nodig gebruiken wij ook boterhamzakjes.
In iedere jaszak/broekzak zit er wel een. Soms zelfs in de wasmachine
De boterhamzakjes worden weinig meer gebruikt. Yara doet haar behoefte vaak (altijd) buiten de bebouwde kom in een sloot, in het bos of in het veld. Als het in de weg ligt voor andere dan ruim ik het natuurlijk op. Daar heb ik dan het boterhamzakje voor bij, wat ik weer in een 'hondenpoepbak' gooi.
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008