Bloedfanatiek

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bloedfanatiek

Ongelezen bericht door Mandy »

Donna is bloedfanatiek met apporteren.. opzich geen probleem natuurlijk maar ze staat zowat voor me te springen(niet tegen mij aan) als een kangeroe dat ze het voor me wil ophalen. Ook als ik haar vertel dat ze moet zitten zit ze echt zowat naast me te shaken van de adrenaline en al half met dr bips in de lucht. Ik wil graag dat zij iets rustiger is tijdens het apporteren dus niet staat te springen of te shaken naast mij van de adrenaline. Hoe kan ik dit het beste doen..? Of kan dit niet want ze put zichzelf helemaal uit op deze manier heb ik het idee.

Overigens als ze het aport komt brengen loopt ze eerst een ere rondje om me heen en dan komt ze voor me zitten haha en dan geef ik het comando los en gooit ze het voor me neer.. ben ik overigens wel tevreden over want met dat ere rondje kan ik nog wel leven :D. Ik begin namelijk binnenkort weer met een nieuwe cursus en daar gaan we ook weer apporteren en wil dat dit daar ook weer een beetje goed gaat.

Ook wil ze er geen andere honden bij hebben.. als er maar een hond bij haar apporteerblok in de buurt komt krijgt die een snauw. Verder heft ze geen oog voor andere honden tijdens het apporteren zolang ze maar niet bij haar in de buurt komen als ze bezig is. Maar goed nu dus de hoofdvraag :D Moet ik me er bij neer leggen dat ze zo vol zit met adrenaline of kan ik haar wel iets rustiger krijgen?
ryan

Ongelezen bericht door ryan »

je kunt proberen om haar meer steady te krijgen door haar te laten zitten en dan zelf de dummy gaan halen dus niet iedere keer haar de dummy laten halen alleen als beloning als ze braaf is blijven zitten.
succes wendy
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

En als ze eindelijk voor jou zit en je geeft het commando 'los' moet je het apport gelijk van haar aanpakken en het niet op de grond laten gooien door haar. Ze moet leren het in je hand te geven nadat is gaan zitten :)
Groetjes Anca

Afbeelding
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

oooh ik dacht altijd dat ze het voor me neer moesten leggen. Hoe kan ik haar dan leren dat ze het niet direct voor me neer gooit?
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

Mandy schreef:oooh ik dacht altijd dat ze het voor me neer moesten leggen. Hoe kan ik haar dan leren dat ze het niet direct voor me neer gooit?
Laat zitten voor je, zeg desnoods een keer 'vast' en als jij je hand eronder houdt, zeg je 'los' . Zo hebben wij het iig bij Bodi gedaan.
Groetjes Anca

Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Re: Bloedfanatiek

Ongelezen bericht door Pandora »

Mandy schreef:Donna is bloedfanatiek met apporteren.. opzich geen probleem natuurlijk maar ze staat zowat voor me te springen(niet tegen mij aan) als een kangeroe dat ze het voor me wil ophalen. Ook als ik haar vertel dat ze moet zitten zit ze echt zowat naast me te shaken van de adrenaline en al half met dr bips in de lucht. Ik wil graag dat zij iets rustiger is tijdens het apporteren dus niet staat te springen of te shaken naast mij van de adrenaline. Hoe kan ik dit het beste doen..? Of kan dit niet want ze put zichzelf helemaal uit op deze manier heb ik het idee.
Ze put zichzelf niet uit maar ze staat zich wel extra op te naaien en achteraf zal ze daar inderdaad wel moe van zijn.
Ramses heeft ook de neiging tot dit soort gedrag: bibberen, hangzitten, springen zonder dat zijn achterpoten van de grond komen, trappelen, inspringen en terugkomen, één opgetrokken voorpoot.
Hij wordt steeds rustiger omdat hij van mij niet eerder mag gaan dan dat hij echt rustig zit en dus geen van bovenstaande gedragingen vertoont. Is de spanning te hoog dan neem ik hem eerst even mee, weg van het apport, voor een stukje volgen en dan proberen we opnieuw of hij rustig kan zitten. In het begin vergt dit veeeeel geduld en een heleboel steadyness oefeningen maar daarna gaat het snel beter. Ramses concentreert en presteert ook veel beter als hij niet zo hyperdepiep vertrekt.
Er is dus nog wel degelijk iets aan te doen maar het is hard werken, consequent zijn en zelf heel rustig blijven :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Ik geloof dat precies zoiets vorige week is behandeld bij de Dogwhisperer. Tis een aflevering met een vrouw met uitlaatservice. Zij heeft 2 hyper goldens en een lab die helemaal gek wordt bij het zien van een bal. Ceasar gooide de bal pas toen de hond 'calm and submissive' was en dat duurde wel een tijdje :) maar het lukte wel.
Succes!
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

De hond leren dat niet elk apport voor hem/haar is.

eerste apport hond sturen, maar pas sturen als deze steady zonder piepen naast blijft zitten.
tweede apport smijten, hond laten zitten en apport zelf ophalen.
Dit natuurlijk afwisselen, want ze hebben het spelletje heel snel door.

en trainen op steadyness, met meerdere honden
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Goed bedankt voor de tips allemaal :) !! Ze kan in huis bijvoorbeeld wel heel rustig dingen brengen. Als er iets van tafel is gevallen, de telefoon, afstandsbediening en die brengt ze me dan, of als er een jas van de kapstok is gevallen komt ze daar mee aan en legt me voor mn voeten :D! Maar zou het misschien wat zijn om met haar op jachttraining te gaan als ik haar meer steady heb omdat ze wel heel erg gedreven is om dingen te halen en brengen.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Jachttraining zal ze ongetwijfeld fantastisch vinden.
En inderdaad pas laten apporteren wanneer ze rustig is. Moet je vast heel geduldig voor zijn, maar anders leert ze het nooit en wordt ze steeds beloont voor haar adrenaline kick.
Plaats reactie