Vraagje

Plaats hier alles over hondenshows.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Vraagje

Ongelezen bericht door Lien »

Als je als exposant eerder de show verlaat (met hond) dan toegestaan wat is dan de sanctie van de Raad va Beheer? Weet iemand dat? Ik heb het nergens kunnen vinden met Google.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wist niet dat er een sanctie op stond maar ben daar wel benieuwd naar
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Ik weet dat er sancties opstaan als ze je betrappen bij het vroegtijdig verlaten van een show, maar welke juist weet ik niet, heb dat vorig jaar horen zeggen op de brussels dogshow.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

weet dat de show dan als niet gelopen wordt beschouwd. maar eigenlijk is het zo dat je de show met toesemming van de organisatie wel vroegtijdig kan/mag verlaten. maar ze moeten er niet achterkomen dat dat bij meerdere shows gebeurt.
al me kinders uitgevlogen
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik heb alleen ergens gelezen:" Bij het vroegtijdig verlaten van de show kunt u geen aanspraak meer maken van de titel, oorkonde of beker."

Voor de rest lijkt het mij heel moeilijk om als organisator te beoordelen of je wel of niet naar huis mag gaan. Er zijn ook altijd mensen die met hond komen kijken en die lopen ook gewoon in en uit.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Een kennis van mij is in Rotterdam eerder weggegaan omdat hij moest werken. (tja, ik vind het niet slim, schrijf dan niet in als je moet werken) De organisatie zei dat hij er nog van zou horen. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik neem aan dat deze showuitslag dan niet geldt. Hij heeft geen toestemming gekregen om te vertrekken, maar is gewoon gegaan.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:Een kennis van mij is gisteren in Rotterdam eerder weggegaan omdat hij moest werken. (tja, ik vind het niet slim, schrijf dan niet in als je moet werken) De organisatie zei dat hij er nog van zou horen. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik neem aan dat deze showuitslag dan niet geldt. Hij heeft geen toestemming gekregen om te vertrekken, maar is gewoon gegaan.
Ja, dan is hij denk ik voor niets gegaan en krijgt hij gewoon de showuitslag niet en een brief met uitleg hierover.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nino&Toosje schreef:
Lien schreef:Een kennis van mij is gisteren in Rotterdam eerder weggegaan omdat hij moest werken. (tja, ik vind het niet slim, schrijf dan niet in als je moet werken) De organisatie zei dat hij er nog van zou horen. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik neem aan dat deze showuitslag dan niet geldt. Hij heeft geen toestemming gekregen om te vertrekken, maar is gewoon gegaan.
Ja, dan is hij denk ik voor niets gegaan en krijgt hij gewoon de showuitslag niet en een brief met uitleg hierover.
En zou het dan ook gevolgen hebben voor volgende shows??
groetjes, Lien

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:
Nino&Toosje schreef:
En zou het dan ook gevolgen hebben voor volgende shows??
Als het bij deze ene keer blijft denk ik niet. Dat zou wel een hele harde sanctie zijn.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik kan er in het Kynologisch Reglement ook niet veel over vinden. In Hoofdstuk IV, Artikel IV.30 staat wel iets.

" 1. Indien door of namens het bestuur van de organisator of door de gedelegeerde van de Raad van Beheer geconstateerd wordt, dat een exposant of een voorbrenger van een ingeschreven hond, dan wel één of meer dergenen die hem vergezellen, zich niet houden aan de bepalingen van dit reglement of aan door of namens het bestuur van de organisator gegeven aanwijzingen, dan kan dit bestuur besluiten dat de betrokken hond of honden uitgesloten worden van iedere kwalificatie en plaatsing. Het bestuur kan deze honden evendeens doen verwijderen.

3. Ten tijde van het in het eerste lid bedoelde besluit reeds toegekende kwalificaties en plaatsingen komen alsnog te vervallen. Reeds uitgereikte prijzen kunnen worden teruggevorderd."

En in Artikel IV.32 staat:
" 1. Indien een ingeschreven hond eenmaal op de expositie aanwezig is, mag deze niet onttrokken worden aan enige keuring waarvoor hij krachtens de gang van zaken op de expositie in aanmerking komt."

M.a.w. als je hond bij de eindkeuring zou moeten verschijnen, moet je daarnaartoe. Tenminste, zo lees ik het.

Maar er staat niet bij wat de consequentie is.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
robertenmelissa

Ongelezen bericht door robertenmelissa »

Er kan een uitzondering gemaakt worden op deze regel.
Niet te vaak doen want het wordt wel geregistreerd, maar toen mijn opa overleed mocht ik eerder weg. Je gaat dan naar het showbestuurd aldaar te plaatse, legt uit hoe wat en waarom en moet dan een formulier in vullen.
Hierdoor heeft het géén sancties.
Anders wordt het wel genoteerd achter je naam en als ik me niet vergis kunnen ze je ook op bepaalde shows weigeren.
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Ik kreeg bij de Winner in amsterdam vorig jaar ''oefenweeen'' deed verrot zeer en wilde echt weg, misschien was het wel voor het eggie!
Nou heb moeten lullen als brugman!! Logisch ook wel hoor, maar ik ging zowat door de grond. En was 36 weken zwanger ofzoiets!
Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou, ik denk dat als je zonder toestemming vertrekt dat de showuitslag niet geldig is. Dan ben je dus voor de kat zijn viool geweest 8)

Bedankt voor de reacties!
groetjes, Lien

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Bij een show in België kon (weet ff niet meer welke show het was) kon je een boete krijgen van €25,00 krijgen, als je voortijdig de show verliet.

Vanmorgen wilde in Rotterdam ook een exposant eerder vertrekken. De ringmeester wees hem er op dat het niet toegestaan was voor 15.00 uur te vertrekken. In het regelement staat ook dat je niet voor 15.00 uur de show mag verlaten en dat je bij inschrijving er mee akkoord gaat met de regelementen. Over sancties staat er niks over geschreven.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Netty schreef:Bij een show in België kon (weet ff niet meer welke show het was) kon je een boete krijgen van €25,00 krijgen, als je voortijdig de show verliet.

Vanmorgen wilde in Rotterdam ook een exposant eerder vertrekken. De ringmeester wees hem er op dat het niet toegestaan was voor 15.00 uur te vertrekken. In het regelement staat ook dat je niet voor 15.00 uur de show mag verlaten en dat je bij inschrijving er mee akkoord gaat met de regelementen. Over sancties staat er niks over geschreven.
Ik denk dat wij het hier over dezelfde persoon hebben. Was het een man met een gele reu? :D
groetjes, Lien

Plaats reactie