Boos!!!
-
Fallyn
Boos!!!
Sinds vorige week vrijdag werk ik als onderwijsassistent/juffrouw in groep 3/4 van een leuke basisschool.
Nu neem ik natuurlijk mijn hulphond mee wat de directeur geen probleem vond en de docenten ook allemaal niet.
NU heeft de directeur voordat ik kwam alle ouders van de 93 kinderen een brief gestuurd of ze het een probleem vonden als ik met de hulphond kwam werken er kwam maar van 1 ouder een negatieve reactie
En om deze ouder gaat het nu, haar kind is niet allergisch heeft nu na 3 weken nog geen reactie gehad (geen niezen, hoesten jeuk of wat dan ook) maar haar moeder is het er niet mee eens dat de hond in de klas is want volgens haar kan de aanwezigheid van een hond er voor zorgen dat haar kind ooit wel allergisch word voor een hond.
Nu hadden we al afspraken gemaakt at ik het kind zoveel mogelijk zou ontwijken, tijdens de gymles en het nakijken ben ik niet in de klas maar dit was volgens de ouder niet voldoende de hulphond moest maar thuisblijven.
Nu heb ik gister de hulphond thuis gelaten om te kijken of ik echt niet zonder hulphond kon, maar het was 1 grote ramp, normaal pakt de hond mijn portemonee uit de tas als ik met mijn ov kaart moet inchekken (moet op de heenreis al 4x) maar nu had ik geen hond bij dus moest ik een wildvreemde vragen om mijn portemonee uit de tas te halen en er weer terug in te doen.
Ook de liftknopjes en trein knopjes waren een probleem normaal drukt fallyn die in omdat ik met mijn voorwielen anders tussen de rand van het perron en de trein kom (en dan zit je vast) maar nu moest ik wachten tot er iemand langs kwam lopen of in de trein stapte
op school aangekomen was ik bang, omdat ik diabetes heb en de hond mij waarschuwt voor lage en hoge suikers omdat ik die zelf niet voel was ik gister na 7 maanden zonder hond natuurlijk bang dat ik aan het zakken of stijgen was waardoor ik ieder kwartier gemeten heb (in totaal dus 35 keer wat er normaal 4x zijn) wat natuurlijk mijn werkzaamheden ook weer vertraagd.
Nu wil die ouder dus dat ik de hond thuislaat maar ik ben eerlijk gezegd niet van plan om dat te doen als je kijkt dat de opleiding van een hond 18.000 euro kost wat de verzekering betaald en niet om hem thuis te laten en dat mijn verzekering nog eens (1,10 per keer dat ik mijn bloedsuiker test)€38,50 betaald omdat een ouder bang is dat haar kind ooit allergisch word.
Nu zijn alle docenten het er ook niet mee eens dat ik haar had thuis gelaten en de reactie van de ouder ook niet, maar ze kunnen moeilijk tegen de ouder zeggen haal uw kind maar van school
Heeft iemand een oplossing? de hond thuis laten is na vrijdag geen optie (ik moet te veel hulp van vreemde onderweg vragen) en de hond is dan van 06:20 tot 18:30 niet bij mij wat erg zonde is van haar hulphond taken
Maar de hond meenemen is ook geen optie want daar is de ouder het niet mee eens.
Nu neem ik natuurlijk mijn hulphond mee wat de directeur geen probleem vond en de docenten ook allemaal niet.
NU heeft de directeur voordat ik kwam alle ouders van de 93 kinderen een brief gestuurd of ze het een probleem vonden als ik met de hulphond kwam werken er kwam maar van 1 ouder een negatieve reactie
En om deze ouder gaat het nu, haar kind is niet allergisch heeft nu na 3 weken nog geen reactie gehad (geen niezen, hoesten jeuk of wat dan ook) maar haar moeder is het er niet mee eens dat de hond in de klas is want volgens haar kan de aanwezigheid van een hond er voor zorgen dat haar kind ooit wel allergisch word voor een hond.
Nu hadden we al afspraken gemaakt at ik het kind zoveel mogelijk zou ontwijken, tijdens de gymles en het nakijken ben ik niet in de klas maar dit was volgens de ouder niet voldoende de hulphond moest maar thuisblijven.
Nu heb ik gister de hulphond thuis gelaten om te kijken of ik echt niet zonder hulphond kon, maar het was 1 grote ramp, normaal pakt de hond mijn portemonee uit de tas als ik met mijn ov kaart moet inchekken (moet op de heenreis al 4x) maar nu had ik geen hond bij dus moest ik een wildvreemde vragen om mijn portemonee uit de tas te halen en er weer terug in te doen.
Ook de liftknopjes en trein knopjes waren een probleem normaal drukt fallyn die in omdat ik met mijn voorwielen anders tussen de rand van het perron en de trein kom (en dan zit je vast) maar nu moest ik wachten tot er iemand langs kwam lopen of in de trein stapte
op school aangekomen was ik bang, omdat ik diabetes heb en de hond mij waarschuwt voor lage en hoge suikers omdat ik die zelf niet voel was ik gister na 7 maanden zonder hond natuurlijk bang dat ik aan het zakken of stijgen was waardoor ik ieder kwartier gemeten heb (in totaal dus 35 keer wat er normaal 4x zijn) wat natuurlijk mijn werkzaamheden ook weer vertraagd.
Nu wil die ouder dus dat ik de hond thuislaat maar ik ben eerlijk gezegd niet van plan om dat te doen als je kijkt dat de opleiding van een hond 18.000 euro kost wat de verzekering betaald en niet om hem thuis te laten en dat mijn verzekering nog eens (1,10 per keer dat ik mijn bloedsuiker test)€38,50 betaald omdat een ouder bang is dat haar kind ooit allergisch word.
Nu zijn alle docenten het er ook niet mee eens dat ik haar had thuis gelaten en de reactie van de ouder ook niet, maar ze kunnen moeilijk tegen de ouder zeggen haal uw kind maar van school
Heeft iemand een oplossing? de hond thuis laten is na vrijdag geen optie (ik moet te veel hulp van vreemde onderweg vragen) en de hond is dan van 06:20 tot 18:30 niet bij mij wat erg zonde is van haar hulphond taken
Maar de hond meenemen is ook geen optie want daar is de ouder het niet mee eens.
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Als je van de directeur toestemming hebt ( en dat kan hij volgens mij niet eens weigeren) dan is het lastig voor die ouder, maar meer niet.
De betreffende ouder móet het kind niet op deze school houden, dat is haar eigen keus.
Er worden binnen een schoolbestuur of schoolteam wel meer beslissingen genomen waar een of meerdere ouders het niet mee eens zijn. Dat is lastig, maar ze hebben de mogelijkheid om via de ouderraad of de medezeggenschapsraad hun bezwaren duidelijk te maken.
Dus als ik jou was, zou ik me er niet te veel van aantrekken en gewoon je hond meenemen. Ze zouden juist respect voor je moeten hebben, en je moeten zien als een voorbeeld voor hun kinderen, dat je ondanks je ziekte/beperking, toch gaat werken.
De betreffende ouder móet het kind niet op deze school houden, dat is haar eigen keus.
Er worden binnen een schoolbestuur of schoolteam wel meer beslissingen genomen waar een of meerdere ouders het niet mee eens zijn. Dat is lastig, maar ze hebben de mogelijkheid om via de ouderraad of de medezeggenschapsraad hun bezwaren duidelijk te maken.
Dus als ik jou was, zou ik me er niet te veel van aantrekken en gewoon je hond meenemen. Ze zouden juist respect voor je moeten hebben, en je moeten zien als een voorbeeld voor hun kinderen, dat je ondanks je ziekte/beperking, toch gaat werken.
-
roef
- Speurneus

ben ik het helemaal mee eens.doggie schreef:Als je van de directeur toestemming hebt ( en dat kan hij volgens mij niet eens weigeren) dan is het lastig voor die ouder, maar meer niet.
is het mischien een idee een ouderavond te organiseren en dit te bespreken met alle ouders,leerkrachten en directeur?
gelukkig is het maar 1 ouder die bezwaar heeft en heeft ze echt het idee dat haar kind allergies kan worden.
mischien iemand erbij die deze angst wat kan verminderen?
mijn ervaring is wel dat je dit wel bespreekbaar moet houden anders gaat zo iets woekeren op een schoolplein
succes en blijf trots op je zelf en je hond
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

jeetje wat zit je nu in een moeilijke situatie.
jij hebt de hond gewoon nodig in je werk en dagelijks leven.
is een beetje rare reaktie van die moeder, als je kind al 3 weken
geen allergische reaktie heeft.
je moet dus dadelijk naar een andere baan gaan zoeken, omdat er 1
persoon is die tegen je hond is.
ook een beetje raar dat de direkteur kiest voor die moeder.
ik geloof goed dat je erg boos bent.
ik hoop dat je op deze site veel steun krijgt van andere.
ik wens je veel sterkte en succes.
jij hebt de hond gewoon nodig in je werk en dagelijks leven.
is een beetje rare reaktie van die moeder, als je kind al 3 weken
geen allergische reaktie heeft.
je moet dus dadelijk naar een andere baan gaan zoeken, omdat er 1
persoon is die tegen je hond is.
ook een beetje raar dat de direkteur kiest voor die moeder.
ik geloof goed dat je erg boos bent.
ik hoop dat je op deze site veel steun krijgt van andere.
ik wens je veel sterkte en succes.
-
Fallyn
de directeur kiest niet voor de moeder, maar we hebben geen oplossing voor de hele situatie gister kwam er iemand op het idee om de hond da maar apart te zetten zodat ik haar onderweg wel bij me heb maar ondanks dat ik open sta voor verschillende ideen vind ik dit ook geen goed idee, dan moet de hond van half 9 tot 12 uur alleen in een hokje zitten en dan van half 1 tot half 3 weer, en mijn suikers dan?
-
Janneke
Heb je die moeder al eens apart gesproken? Vaak krijg je begrip van iemand als die de situatie ook echt 'ziet'! Eerst zonder hond een gesprek met haar en zelf aangeven hoe belangrijk de hond voor je is.
Nu is er natuurlijk via een briefje toestemming aan de ouders gevraagd, de persoonlijke manier werkt bij deze mevrouw vast beter!
Het is misschien het proberen waard???
Succes in elk geval!
Nu is er natuurlijk via een briefje toestemming aan de ouders gevraagd, de persoonlijke manier werkt bij deze mevrouw vast beter!
Het is misschien het proberen waard???
Succes in elk geval!
-
Leonie&Werner
Jeetje, dit is inderdaad een dilemma.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik in jou situatie zat, dat ik de hond gewoon zou meenemen. Ik zou het aan de directeur overlaten om met de desbetreffende ouder(s) te praten. Wellicht later nog eens zelf met hen.
Het kan toch niet zo zijn dat 1 ouder bepaalt dat jij je hond niet mee mag nemen. Je hebt hem gewoon nodig.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik in jou situatie zat, dat ik de hond gewoon zou meenemen. Ik zou het aan de directeur overlaten om met de desbetreffende ouder(s) te praten. Wellicht later nog eens zelf met hen.
Het kan toch niet zo zijn dat 1 ouder bepaalt dat jij je hond niet mee mag nemen. Je hebt hem gewoon nodig.
-
Mark
- Kleine hondenneus

2 Punten;
1, je hebt toestemming van het schoolhoofd
2, je hebt een hulphond die ze overal moeten toelaten, dit is zelfs strafbaar als ze dat niet doen.
Gewoon je hond meenemen en bij je houden!
1, je hebt toestemming van het schoolhoofd
2, je hebt een hulphond die ze overal moeten toelaten, dit is zelfs strafbaar als ze dat niet doen.
Gewoon je hond meenemen en bij je houden!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
-
Anita Straalman
Hier ben ik het ook helemaal mee eens!roef schreef:ben ik het helemaal mee eens.doggie schreef:Als je van de directeur toestemming hebt ( en dat kan hij volgens mij niet eens weigeren) dan is het lastig voor die ouder, maar meer niet.
is het mischien een idee een ouderavond te organiseren en dit te bespreken met alle ouders,leerkrachten en directeur?
gelukkig is het maar 1 ouder die bezwaar heeft en heeft ze echt het idee dat haar kind allergies kan worden.
mijn ervaring is wel dat je dit wel bespreekbaar moet houden anders gaat zo iets woekeren op een schoolplein![]()
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Ik heb 17 jaar bij een allergoloog gewerkt.
Is het kind al allergisch? Is dat ook aangetoond in het bloed.
Want als dat niet zo is, zal dat kind ook geen allergie voor honden ontwikkelen.
http://www.astmafonds.nl/pdf/astma%20en ... dieren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben trouwens tijdens mijn "loopbaan " bij een allergoloog weinig mensen met een allergie voor honden tegen gekomen.
Want als dat niet zo is, zal dat kind ook geen allergie voor honden ontwikkelen.
http://www.astmafonds.nl/pdf/astma%20en ... dieren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben trouwens tijdens mijn "loopbaan " bij een allergoloog weinig mensen met een allergie voor honden tegen gekomen.
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Is er niet nog een groep 3/4? Anders zou ik voorstellen het kind naar de andere klas te laten overplaatsen als de ouders er werkelijk zo'n probleem van maken.
Hoe ervaart het kind eigenlijk de hond? Is het kind misschien bang van de hond is dit de achterliggende reden? Als dat zou is, dan valt daar natuurlijk samen een oplossing voor te vinden.
De hond thuislaten of op school in een hokje plaatsen is in mijn ogen geen optie....
Hopelijk komt er een oplossing!
Hoe ervaart het kind eigenlijk de hond? Is het kind misschien bang van de hond is dit de achterliggende reden? Als dat zou is, dan valt daar natuurlijk samen een oplossing voor te vinden.
De hond thuislaten of op school in een hokje plaatsen is in mijn ogen geen optie....
Hopelijk komt er een oplossing!

Met dank aan Monika
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Dat is correct, ik heb allegisch astma en diverse andere allergieën en ik heb niks geen last van honden. Wel van katten, konijnen, cavia's en vogels.........Nino&Toosje schreef:Ik heb 17 jaar bij een allergoloog gewerkt.
Dus allergie van het kind is onzin.
Ik zou de hond gewoon bij me houden zoals is afgesproken toen je er ging werken. Je hebt geen hulphond voor de lol. Misschien dat die mevrouw dat niet begrijpt? En ze nog eens een goed gesprek moet hebben, met jou, de directeur en de hond.
Kan me wel voorstellen dat je er mee zit overigens, zoiets creeërt een nare sfeer tenslotte. Maar het is het probleem van die mevrouw en ze heeft de keuze om haar kind naar een andere school te doen toch?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Ik vind het een heel goed idee om middels een ouderavond informatie te geven en misschien kan iemand van de schoolartsendienst of consultatiebureau informatie geven over het ontstaan van allergieën. Het lijkt mij niet dat een allergie ontstaat door het omgaan met dieren, dan moet er aanleg aanwezig zijn. Het gaat maar om 1 ouder, jij doet je werk, de hond doet zijn werk. Ik zou de hond maar gewoon zijn werk laten doen, zoals JIJ dat gewend bent en niet in een hokje zetten.roef schreef:ben ik het helemaal mee eens.doggie schreef:Als je van de directeur toestemming hebt ( en dat kan hij volgens mij niet eens weigeren) dan is het lastig voor die ouder, maar meer niet.
mijn ervaring is wel dat je dit wel bespreekbaar moet houden anders gaat zo iets woekeren op een schoolplein![]()
Ik denk dat als die ouder door krijgt dat het besluit van de schoolleiding vast staat, dat ze wel eieren voor haar (hem) geld zal kiezen. Als mensen de kans krijgen om te protesteren zullen ze het niet laten. Ik denk dat de schoolleiding ook krachtig moet uitdragen dat zij hier achter staan tenzij er werkelijk medische gronden zijn (kinderen worden ziek) om de hulphond niet aanwezig te laten zijn. Kortom een stevig beleid van de schoolleiding en informatie zou m.i. de oplossing zijn. Heel veel succes en ik leef met je mee. Ik vind het ook veel over jou zeggen dat je het zonder hond hebt geprobeerd, petje af, maar ik zou niet zo ver gaan. De ouder moet zich maar aanpassen.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Saskia.Bernadette schreef:Dat is correct, ik heb allegisch astma en diverse andere allergieën en ik heb niks geen last van honden. Wel van katten, konijnen, cavia's en vogels.........Nino&Toosje schreef:Ik heb 17 jaar bij een allergoloog gewerkt.
Dus allergie van het kind is onzin.
Ik zou de hond gewoon bij me houden zoals is afgesproken toen je er ging werken. Je hebt geen hulphond voor de lol. Misschien dat die mevrouw dat niet begrijpt? En ze nog eens een goed gesprek moet hebben, met jou, de directeur en de hond.![]()
Kan me wel voorstellen dat je er mee zit overigens, zoiets creeërt een nare sfeer tenslotte. Maar het is het probleem van die mevrouw en ze heeft de keuze om haar kind naar een andere school te doen toch?
Onlangs ben ik via de huisarts opgeroepen om een huid test te doen. Ik heb samen met mijn zoon voordat we Quasar namen een bloedtest laten doen stel dat we dus allergisch zijn voor honden.
Via de bloedtest kwam uit dat mijn zoontje allergisch is voor huisstofmijt en katten en ik alleen voor huisstofmijt. Met de huidtest kwam uit dat we de zelfde allergieën hebben: Huisstofmijt, katten, grassen en.. honden
Omdat we Quasar dus al 3 jaar toen hadden en niet echt een gevoel hadden van de allergie hebben we het zo maar gehouden (wel krijgen we een antistof voor de allergieën waardoor de allergie minder erg is.)
Even terug komen op de topic:
Een allergie kun je niet krijgen via de stoffen, je hebt de allergie allang in je lichaam (je bent er allergisch voor of niet). Je kunt wel als je jong bent (als ik het goed heb
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar