pff wat ben ik geschrokken
pff wat ben ik geschrokken
Net ging ik met Joep(11wk) even naar het veldje hier achter. Daar komen altijd veel honden en Joep en ik zijn er al een paar keer eerder geweest. Hij heeft altijd heerlijk gespeeld met de honden die daar liepen.
Maar vandaag was het anders. Er was een hondje wat wij nog nooit gezien hadden en die deed echt heel lelijk naar Joep. Joep piepte als een gek en schoot bang weg. Hij heeft verder niks maar het was echt geen spelen meer wat dat andere hondje deed! Oee mijn hart ging tekeer. Ik heb hem even opgepakt om bij dat kreng weg te houden.
Daarna wel weer neergezet maar hij moest niks meer van andere honden hebben. staart tussen de benen en achter mijn benen weg kruipen.
Gelukkig reageerde hij op honden die hij kende wel weer enthousiast.
Ik hoop dat hij niet bang blijft voor honden! Pff we zijn er allebei nog een beetje ondersteboven van.
Maar vandaag was het anders. Er was een hondje wat wij nog nooit gezien hadden en die deed echt heel lelijk naar Joep. Joep piepte als een gek en schoot bang weg. Hij heeft verder niks maar het was echt geen spelen meer wat dat andere hondje deed! Oee mijn hart ging tekeer. Ik heb hem even opgepakt om bij dat kreng weg te houden.
Daarna wel weer neergezet maar hij moest niks meer van andere honden hebben. staart tussen de benen en achter mijn benen weg kruipen.
Gelukkig reageerde hij op honden die hij kende wel weer enthousiast.
Ik hoop dat hij niet bang blijft voor honden! Pff we zijn er allebei nog een beetje ondersteboven van.
-
- Speurneus
Vind het sowieso niet erg slim van je om je pup van 11weken met andere honden te laten spelen op een veldje.
Helemaal niet goed voor zijn gewrichten maar ook niet voor het baas-hond contact.
Joep zal er wel over heen komen, maar niet iedere hond is gediend van een enthousiaste pup. En een pup kan nogal snel behoorlijk schreeuwen
Helemaal niet goed voor zijn gewrichten maar ook niet voor het baas-hond contact.
Joep zal er wel over heen komen, maar niet iedere hond is gediend van een enthousiaste pup. En een pup kan nogal snel behoorlijk schreeuwen

groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
Je pup is inderdaad nog veel te jong om te spelen met andere (grote) honden. Kennismaken OK maar laat het spelen svp achterwege. Botten zijn nog erg broos en een ongelukje is zo gebeurt. Belangrijker is (wat al eerder geschreven is) werken aan je band met je pup. Daar heb je straks alleen maar profijt van. En wat het "aanvallen" van de andere hond betreft: Ik denk dat Joep even terecht gewezen werd, zo werkt dat in de hondenwereld 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
- Contacteer:
Helemaal eens, met als toevoeging het ook al hier boven geschreven de enting van 12 weken dus nog even 1 jaar geduld, en dan kan je alles, tot die tijd gewoon rustig opbouwen met allesrimanime schreef:Je pup is inderdaad nog veel te jong om te spelen met andere (grote) honden. Kennismaken OK maar laat het spelen svp achterwege. Botten zijn nog erg broos en een ongelukje is zo gebeurt. Belangrijker is (wat al eerder geschreven is) werken aan je band met je pup. Daar heb je straks alleen maar profijt van. En wat het "aanvallen" van de andere hond betreft: Ik denk dat Joep even terecht gewezen werd, zo werkt dat in de hondenwereld