lusteloos, stram en stijf
-
wilco
lusteloos, stram en stijf
Hoi hoi
van de week heeft onze bo 's morgens vroeg weinig schik om uit dr mand te komen en als ze dr uitkomt beetje stram en stijfjes. Eten en drinken doet ze gewoon als anders en dr behoefte doen ook.
En ligt eigenlijk heel de dag te liggen bij de kachel of wat dan ook. Ze reageert ook niet overdreven enthousiast zoals gewoonlijk. Misschien nu al ouderdomsverschijnselen?
Ben beetje aan het rondneuzen om misschien wat extra bij het voer te geven voor soepelere gewrichten wat is het beste daarvoor misschien is dat wel een goed idee om mee te beginnen.
Omdat ik momenteel moeilijk kan omdat de laatste loodjes van de zwangerschap is aangebroken wil ik eerst gaan kijken wat ik kan doen met het eten voor de botten en spieren.
misschien een tip van jullie wat jullie voor je hond gebruiken.
groetjes marlies
van de week heeft onze bo 's morgens vroeg weinig schik om uit dr mand te komen en als ze dr uitkomt beetje stram en stijfjes. Eten en drinken doet ze gewoon als anders en dr behoefte doen ook.
En ligt eigenlijk heel de dag te liggen bij de kachel of wat dan ook. Ze reageert ook niet overdreven enthousiast zoals gewoonlijk. Misschien nu al ouderdomsverschijnselen?
Ben beetje aan het rondneuzen om misschien wat extra bij het voer te geven voor soepelere gewrichten wat is het beste daarvoor misschien is dat wel een goed idee om mee te beginnen.
Omdat ik momenteel moeilijk kan omdat de laatste loodjes van de zwangerschap is aangebroken wil ik eerst gaan kijken wat ik kan doen met het eten voor de botten en spieren.
misschien een tip van jullie wat jullie voor je hond gebruiken.
groetjes marlies
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Is Bo gesteriliseerd?
Ouderdomsverschijnselen zijn een beetje vroeg voor een hond van 3 jaar.
Anders even naar de DA om naar haar gewrichten te laten kijken voordat je met ander voer gaat klungelen. Het resultaat daarvan is overigens pas waarneembaar na een maand of 2, als je het al kan zien.
Sterkte
Ouderdomsverschijnselen zijn een beetje vroeg voor een hond van 3 jaar.
Anders even naar de DA om naar haar gewrichten te laten kijken voordat je met ander voer gaat klungelen. Het resultaat daarvan is overigens pas waarneembaar na een maand of 2, als je het al kan zien.
Sterkte
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
wilco
ze is wel in juni geholpen en eind april begin mei is ze loops geweest. Dat de lusteloosheid daar wel van komt omdat ze ongeveer november weer loops zou moeten worden of dat er natuurlijk binnen nu en 3 a 4 weekjes een klein mensje weer bijkomt dat ze dat ook wel aanvoelt enzo iets heeft van hm weer een verandering in de gezinssituatie. De strammigheid is alleen de eerste paar stappen en dan is het alweer over Ze had van de week keertje dat ze dr behoefte moeilijk keertje kwijt kon en zat ze nog al lang voor dat ze misschien een spiertje ofzo verrekt heeft. Ga het weekend nog even aanzien en anders ga ik even de DA raadplegen. Tis naar mijn idee niet zo erg, ga wel proberen om er beetje vaker uit te laten dat ze wel genoeg beweging krijgt. De grote rondjes moet ik helaas ook voor mij zelf even overslaan vanwege de zwangerschap dat ik zelf niet zo ver kan lopen momenteel en rust moet nemen. Maar het komt allemaal wel weer goed. 
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Misschien is het gewoon ochtendstijfheid zoals je ook ziet bij mensen,
ik kan mij voorstellen dat het iets met de spieren is. En dat is meestal met een week wel beter.
Ik duim voor jullie dat het snel over is en succes met de aankomende bevalling

ik kan mij voorstellen dat het iets met de spieren is. En dat is meestal met een week wel beter.
Ik duim voor jullie dat het snel over is en succes met de aankomende bevalling
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
jolex
hier ook zo'n stijve luilak!!!
wilt s morgens voor acht uur het liefst ook niet naar buiten... en is de eerste paar stappen ook echt stijf.
vorige week naar de orthopeed met hem geweest, niks aan de hand met de gewrichten!!
het is gewoon een luilakje, hij gaat wel graag wandelen, maar het liefst als het hem uitkomt
ik vind het niet erg dat hij zo rustig is, zolang die nog maar lekker mee gaat wandelen vind ik het best, zeker met een baby, wat hier ook het geval is, is het fijn dat je niet zo'n drukke adhd hond hebt, tenminste vind ik
dus misschien is er niks aan de hand maar is ze gewoon rustiger aan het worden omdat ze de jeugd voorbij is???
wilt s morgens voor acht uur het liefst ook niet naar buiten... en is de eerste paar stappen ook echt stijf.
vorige week naar de orthopeed met hem geweest, niks aan de hand met de gewrichten!!
het is gewoon een luilakje, hij gaat wel graag wandelen, maar het liefst als het hem uitkomt
dus misschien is er niks aan de hand maar is ze gewoon rustiger aan het worden omdat ze de jeugd voorbij is???
-
rimanime
- Speurneus

Stijfheid bij het opstaan en de 1ste passen is nooit normaal. Kan een spierpijn zijn maar ook beginnende artrose of een gewrichtsaandoening. Stijfheid zie je ook bij honden die het vaak met een klein rondje moeten doen en 1 of 2x per week een langere wandeling krijgen en zich daarin moeten uitleven. Ook te dikke honden zijn vaker lusteloos. Kan dus van alles zijn. Persoonlijk zou ik je hond goed laten nakijken.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
wilco
Wordt elke avond een grote ronde met dr gelopen door mn man, en overdag de kleine rondes door mij en dochter van bijna 3 straks als de baby dr is en dr zus naar psz is loopt de hond met goed weer 2 extra ronden in de week erbij. En opzich is ze niet te dik, ze is afgelopen half jaar aardig afgevallen inclusief de operatie die ze heeft gehad. Denk zelf trouwens dat het geven van iets extra's voor spieren en gewrichten niet bepaald kwaad zou kunnen.
Trouwens rimanime heeft wel gelijk hoor. Ze moeten zich ook heerlijk uit kunnen leven. Dat gebeurt ook met regelmaat. Momenteel lukt het me zelf gewoon niet om een groot rondje te lopen vanwege de baby, ben zelf helemaal aan eind van mn latijn van klein rondje.
heb trouwens wel zin om straks weer langer te gaan lopen, eerst de baby maar even en dan komt dat ook weer.
In ieder geval echt handig zo'n forum dan weet je ook een beetje hoe een ander denkt wat die zou doen en dergelijke
Trouwens rimanime heeft wel gelijk hoor. Ze moeten zich ook heerlijk uit kunnen leven. Dat gebeurt ook met regelmaat. Momenteel lukt het me zelf gewoon niet om een groot rondje te lopen vanwege de baby, ben zelf helemaal aan eind van mn latijn van klein rondje.
heb trouwens wel zin om straks weer langer te gaan lopen, eerst de baby maar even en dan komt dat ook weer.
In ieder geval echt handig zo'n forum dan weet je ook een beetje hoe een ander denkt wat die zou doen en dergelijke
-
Els
- Speurneus

-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
opstartsproblemen, stijfheid, 1e passen niet goed lopen.. Het zijn toch allemaal symtomen van artrose of wellicht een spierprobleem... Ik zou het uitsluiten door een bezoek aan de DA en wellicht een orthopeed...
Wat er gezegd is.. 3 jaar is toch echt gewoon nog een jonge hond, die lekker actief mee hoort te doen hoor!
Wat er gezegd is.. 3 jaar is toch echt gewoon nog een jonge hond, die lekker actief mee hoort te doen hoor!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
jolex
nou, bij ons is het dus blijkbaar wel normaal.... ik wou alleen maar zeggen dat er niet perse iets aan de hand hoeft te zijn, hoewel sommigen beweren van wel.
met lenko wordt er 2x per dag een grote ronde gelopen van een uur en daarnaast de kleine p&p rondjes 2x en s avonds nog een kwartier. dit lijkt me voldoende...
en toch is tie stijf bij de eerste stappen.... maar goed, ik zal het wel niet goed weten...
succes met je hond en je bevalling!!!
met lenko wordt er 2x per dag een grote ronde gelopen van een uur en daarnaast de kleine p&p rondjes 2x en s avonds nog een kwartier. dit lijkt me voldoende...
en toch is tie stijf bij de eerste stappen.... maar goed, ik zal het wel niet goed weten...
succes met je hond en je bevalling!!!
-
gitte
-
Dushi
- Speurneus

Er is een verschil tussen gewoon even lekker uitrekken na het slapen en echt een paar passen mank en stijf lopen na het opstaan. Honden die veel slapen omdat ze weinig afleiding krijgen worden steeds luier en zullen wat trager hun mand uitkomen dan honden die dagelijks vaak gestimuleerd worden iets te doen. Dit hoeft niet alleen wandelen te zijn. Ook lekker met je hond in huis bezig zijn is erg belangrijk. Als je niet veel tijd hebt om te gaan wandelen/trainen doe dan bijvoorbeeld zoekspelletjes in huis.
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
-
jolex
zoals ik het begrijp uit bovenstaande berichten doen wij het dus helemaal verkeerd. wat weet ik niet, maar goed..... volgens mij is het bij de mens ook zo dat de ene stijver is dan de ander, maar ik zal het wel allemaal verkeerd hebben.
Wilco, succes met je hond, en ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.
Wilco, succes met je hond, en ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.
-
wilco