Steriliseren
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Steriliseren
Er zijn vast meer onderwerpen over geweest...
Dizzy is inmiddels voor de tweede keer loops geworden en nu gaan onze gedachten weer over steriliseren.
Mijn vader wil haar graag laten steriliseren, omdat hij bij iedere labrador (Silly uitgezonderd, maar zij is preventief gesteriliseerd) te maken heeft gehad met een acute baarmoederontsteking, waarbij 1 is overleden, 1 kantje boord en 1 op tijd....
Nu weet ik dat je de hond op twee manieren kunt steriliseren. Maar ik had eerder gelezen dat Sleeuwijk ook maar heel kleine snede(s) maakt, maar wel op de 'ouderwetse' manier....
Bij een normale sterilisatie laten ze de baarmoeder toch zitten? Bestaat er een kans dat de hond dan alsnog later een baarmoederontsteking kan krijgen?...
Klinkt vast erg stom, maar ik wil graag weten waar ik het beste aan doe... Dus vandaar dat ik hier wat informatie probeer in te winnen.
Alvast bedankt!
Dizzy is inmiddels voor de tweede keer loops geworden en nu gaan onze gedachten weer over steriliseren.
Mijn vader wil haar graag laten steriliseren, omdat hij bij iedere labrador (Silly uitgezonderd, maar zij is preventief gesteriliseerd) te maken heeft gehad met een acute baarmoederontsteking, waarbij 1 is overleden, 1 kantje boord en 1 op tijd....
Nu weet ik dat je de hond op twee manieren kunt steriliseren. Maar ik had eerder gelezen dat Sleeuwijk ook maar heel kleine snede(s) maakt, maar wel op de 'ouderwetse' manier....
Bij een normale sterilisatie laten ze de baarmoeder toch zitten? Bestaat er een kans dat de hond dan alsnog later een baarmoederontsteking kan krijgen?...
Klinkt vast erg stom, maar ik wil graag weten waar ik het beste aan doe... Dus vandaar dat ik hier wat informatie probeer in te winnen.
Alvast bedankt!
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Nee, als alleen de eierstokken worden verwijderd dan heb je geen kans meer op baarmoederontsteking. Baarmoederontsteking ontstaat door de hormonale activiteit en bij het verwijderen van de eierstokken verdwijnen ook de hormonen. Ook verschrompelt de baarmoeder vanwege de afwezigheid van hormonen. Dus je kan het rustig in Sleeuwijk laten doen. Wij hebben daar erg goede ervaringen.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
rody
sterilisatie
hallo lab liefhebbers
ja onze Maily is nu 12 maand en voor het eerst loops.
ik wij zouden haar het liefst laten steriliseren als preventie voor latere negatieve klachten zoals baarmoeder ont/kanker e.d.
Maar waneer en inderdaad wat is de beste manier.
kijk vaak op de site en leer dan van andermans vragen en antwoorden.
Bedank Rody en Maily
ja onze Maily is nu 12 maand en voor het eerst loops.
ik wij zouden haar het liefst laten steriliseren als preventie voor latere negatieve klachten zoals baarmoeder ont/kanker e.d.
Maar waneer en inderdaad wat is de beste manier.
kijk vaak op de site en leer dan van andermans vragen en antwoorden.
Bedank Rody en Maily
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
-
sennadelab
Onze lab is ook loops momenteel de DA adviseerde 3 tot 4 maanden te wachten met sterriliseren maar nu lees ik 100 dagen dus dan is 4 maanden te lang?
We willen preventief sterriliseren kan dat dan het beste na de eerst of na de tweede loopsheid?
Ik zie er erg tegenop ik ben zo bang dat het misgaat......
We willen preventief sterriliseren kan dat dan het beste na de eerst of na de tweede loopsheid?
Ik zie er erg tegenop ik ben zo bang dat het misgaat......
-
boyana
onze Boyana is vorige maand gesterriliseerd,
onze dierenarts adviseerde het al met 6 maanden te doen.
ze was 7 maanden en het is ontzettend meegevallen!
een vrij klein sneetje en ze is er helemaal niet aan geweest!
ze was een dagje erg stil,en de dag erna was ze weer de oude!
al met al erg mee gevallen!
onze dierenarts adviseerde het al met 6 maanden te doen.
ze was 7 maanden en het is ontzettend meegevallen!
een vrij klein sneetje en ze is er helemaal niet aan geweest!
ze was een dagje erg stil,en de dag erna was ze weer de oude!
al met al erg mee gevallen!
-
laika
- Speurneus

-
Martine.jolie
En ter aanvulling, de tijd geven om ook geestelijk uit te groeien tot een volwassen hond.laika schreef:dieren artsen geven veels te vroeg advies het is het beste te wachten tot na de 2 e loopsheid en zeker na het jaar geef ze de kans om ff uit te groeien
Dit is in mijn ogen net zo belangrijk als het fysieke plaatje.