Inmiddels is Nala nu 8 maanden. We zouden graag (wanneer Nala uit gepuberd en redelijk volwassen is ) een tweede hond erbij willen.
We zitten te denken aan een Entlebucher sennenhond. Familie van de Berner sennen. Deze hond komt niet veel voor in Nederland maar zijn er toevallig mensen die deze hond kennen? En die misschien kunnen aangeven of het wel met een labrador matcht?
Omdat er maar vrij weinig Entlebuchers in Nederland zijn zijn er ook maar weinig fokkers en is de wachtlijst al gauw anderhalf jaar. Vandaar dat we nu al een beetje aan het rond neuzen zijn
Ik ken er toevallig een, dacht toen dat het een kruising appenzeller was....vandaar dat ik het weet. De baas vertelde toen dat het een entlebucher is. Bommel heeft er mee gespeeld, ging erg goed
Succes met de zoektocht
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007 27-11-2014
Bommel Achter 't Dijkje schreef:Ik ken er toevallig een, dacht toen dat het een kruising appenzeller was....vandaar dat ik het weet. De baas vertelde toen dat het een entlebucher is. Bommel heeft er mee gespeeld, ging erg goed
Succes met de zoektocht
Thanks! De schatting is ook dat er maar 300 tot 400 entlebuchers in Nederland zijn. Leuk dat je er dan toch een gezien hebt!
Begin nu al kriebels te krijgen haha. Maarja laten we eerst dan maar eens even anderhalf jaar wachten
Hier woont er toevallig ook eentje ( en ook ik dacht dat het een kruising is) en laat dat nou net de aardsvijand van Jones zijn.. Die hond is geweldig, laat precies het juiste gedrag aan Jones zien, alleen Jones moet m echt niet.. Wat dat is weet ik niet..
Toen wij ruim 2jaar geleden ( wat gaat de tijd snel) op zoek gingen naar een tweede hond, zijn wij in eerste instantie gaan kijken naar een appenzeller. Wij zijn toen bij een fokker gaan kennismaken, het zijn prachtige honden, maar zo anders als onze labjes, wat ons vooral tegen stond, was het zo terughoudende naar vreemde en dan vooral blijven blaffen, ik vond ze vrij fel en pittig. Binnen waren ze vriendelijk, na een stukje gewandeld te hebben, kwamen we weer op hun erf en begon het hele blaffen weer opnieuw. Wij hebben dan ook na ons bezoek besloten om het niet te doen en zijn toen weer bij een labje uitgekomen.
Hier in de buurt woont ook een entlebucher een pracht beestje, maar ik vind dat hij hetzelfde gedrag vertoond als een appenzeller.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
In onze oude buurt ( we zijn inmiddels verhuist) had een koppel een golden retriever en een entlebucher.
Dat ging prima samen. Het waren 2 leuke honden. En ook heel rustig.
Ze konden ook goed samen met andere honden overweg.
Ik liep weleens met ze mee.
Is Nala niet de hond die afgekeurd is als hulphond omdat ze heup problemen heeft. Ik zou er goed over nadenken om er een tweede hond bij te nemen.
Want al het spelen en drukdoen, is belastend voor de heupen.
Maar als de DA het geen probleem vind, dan wens ik jullie heel veel plezier met de hond erbij.
Nino&Toosje schreef:Is Nala niet de hond die afgekeurd is als hulphond omdat ze heup problemen heeft. Ik zou er goed over nadenken om er een tweede hond bij te nemen.
Maar als de DA het geen probleem vind, dan wens ik jullie heel veel plezier met de hond erbij.
Nino&Toosje schreef:Is Nala niet de hond die afgekeurd is als hulphond omdat ze heup problemen heeft. Ik zou er goed over nadenken om er een tweede hond bij te nemen.
Volgens mij bedoel je Narda van Ellenn. Of niet?
Haha ja inderdaad. Dat is Nala niet Maar geeft niets!
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik probeer veel informatie te verzamelen en ervaringen. We wachten eerst ook totdat Nala een stuk ouder is.
Wat er trouwens geschreven wordt heb ik inderdaad al eens gelezen. Dat ze terughoudend zijn naar vreemden en kunnen blaffen als waaksheid. Kan de labrador ook maar dat is inderdaad meer. Ik zoek verder en denk er nog een poos over na.
Haha ja dat is inderdaad Narda, en hier komt echt niet snel een hond erbij hoor.. vind het prima zo.. en Narda is al een jaar!
Haha ja dat is inderdaad Narda, en hier komt echt niet snel een hond erbij hoor.. vind het prima zo.. en Narda is al een jaar!
Dames, sorry ben echt een beetje oud aan het worden ,geloof ik.