dunne vacht en kale plekjes

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dorscha

dunne vacht en kale plekjes

Ongelezen bericht door dorscha »

Onze labrador van bijna 1 jaar heeft sinds een half jaar last van haar huid. Het is begonnen na het kluiven op een bot. Hierbij vrat ze bijna letterlijk en figuurlijk haar pootje waar ze de kluif mee vastklemt op. Ze bleef als een soort "nagelbijten" op haar pootje likken en bijten. We zijn bij de dierenarts geweest en heeft ze antibiotica en een kap gekregen. Ze knapte goed op maar na een poosje begon het weer, nu ook een klein plekje op haar kop en bij de vulva :cry: . Ze heeft wederom antibiotica gekregen omdat er kleine ontstekingen bij kwamen. Ook kregen we een soort huidspray met cortison erin. Haar huid werd beter, maar nu begint het weer. Ik wil nu niet direkt weer met antibiotica en al dat soort middelen beginnen maar weten waar het vandaan komt. De dierenarts heeft verschillende tests gedaan waar niks uit kwam en denkt nu ook aan zwemmerseczeem :shock: Ik zat zelf aan andere voeding te denken. Ze krijgt nu farmfood met kvv, maar ik wil haar eens volledig op vlees (smuldier/duck) zetten om te zien of het ook van de voeding kan komen. Haar vacht is op sommige plekken erg dun (voorpoten, oksels en bij de vulva)
Ik moet ook zeggen dat ze als pup een slechte start heeft gehad vanwege een fikse giardia besmetting. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar ik geloof dat de gezondheid van de hond te maken heeft met de conditie van oa zijn darmflora/spijsvertering.
Ze is ook net loops geweest met een schijnzwangerschap erachteraan.........kan het ook hormonaal zijn????
Heeft iemand nog tips of een soortgelijke ervaring dan hoor ik het graag. Ik ben ook van plan om naar een homeopatische "arts" te gaan.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Idd een holistische da als Leida Visee is een goed idee, of via je da een doorverwijzing naar een dermatoloog.

Overzetten op volledig vers kan nooit kwaad, maar ik zou zelf nu niet teveel veranderen, anders heb je straks misschien geen eerlijk beeld bij een evt. vervolg- arts.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier goede ervaringen met Leida Visee (holistische dierenarts)!
Zij kan je wellicht verder helpen zonder als die pretnisonrommel en ze kan je eventueel ook adviseren met voer 8)
Haar site: http://www.chironzeist.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Heb je wel eens probiotica geprobeerd? Daar bouwen ze een gezonde darmflora mee op. Wordt ook geadviseerd na een antibioticakuur omdat daardoor vaak ook de goede bacteriën in de darmen worden gedood.

Google maar eens op probiotica (voor honden).

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Els
Speurneus
Speurneus

Hier nog een site met verschillende natuurgeneeskundigen voor dieren
http://www.bcnd.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Bron: barfplaats.nl
Groetjes,
Els

dorscha

Laboriginals schreef:Heb je wel eens probiotica geprobeerd? Daar bouwen ze een gezonde darmflora mee op. Wordt ook geadviseerd na een antibioticakuur omdat daardoor vaak ook de goede bacteriën in de darmen worden gedood.

Google maar eens op probiotica (voor honden).

Hanneke
Ja dat ken ik en gebruik ik vaak wanneer ze een kuur heeft gehad maar ook toen ze net herstellende was van de giardia. Bedankt voor het meedenken!!!
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door De Geijsjes »

In sommige KVV's kunnen granen zitten en volgens mij ook in Duck :wink: Sterkte, jeuk is vreselijk :(
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Je kunt Tinlo's Barfmenu nemen, is compleet, maar zonder rijst en granen

http://www.barfmenu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Els
Speurneus
Speurneus

Tinlo is duur!! :shock: Je kunt ook Lotgering nemen, is behalve de lam/ rijst variant ook graanvrij. :wink:
Groetjes,
Els

Jan&Sanne

Ongelezen bericht door Jan&Sanne »

En je kunt ook 100% lam vragen bij Lotgering....maken ze voor mij ook speciaal. Is dus ook granen- en glutenvrij.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Els schreef:Tinlo is duur!! :shock: Je kunt ook Lotgering nemen, is behalve de lam/ rijst variant ook graanvrij. :wink:
Tinlo is zeker niet goedkoop, maar persoonlijk vind ik dit een betere KVV dan Lotgering :wink:
Maar goed......Ik zou zeker de DA er naar laten kijken. Kan iets onschuldigs zijn.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Els
Speurneus
Speurneus

rimanime schreef:
Els schreef:Tinlo is duur!! :shock: Je kunt ook Lotgering nemen, is behalve de lam/ rijst variant ook graanvrij. :wink:
Tinlo is zeker niet goedkoop, maar persoonlijk vind ik dit een betere KVV dan Lotgering :wink:
Maar goed......Ik zou zeker de DA er naar laten kijken. Kan iets onschuldigs zijn.
Mee eens. Het komt dichterbij het Barf principe. Maar voor de prijs is Lotgering niet gek. :wink:
Groetjes,
Els

dorscha

Bedankt voor al jullie tips!!! Ze heeft vandaag smuldier gehad, morgen maar eens naar de dierenarts om nog eens te bespreken wat het nu kan zijn. Ze heeft niet echt vreselijke jeuk (elke hond krabt zich wel eens en dat doet zij ook), maar gewoon kale plekken, Ze glimt prachtig, maar ja.......die nkale plekken komen wel ergens vandaan.

Ik ga al jullie suggesties eens nader onderzoeken en kijken wat het beste is.
Ik hou jullie op de hoogte.

Trouwens.......heeft iemand wel eens van zwemmerseczeem gehoord bij een hond? Schijnt echt te bestaat :shock:
Plaats reactie