Onze labrador van bijna 1 jaar heeft sinds een half jaar last van haar huid. Het is begonnen na het kluiven op een bot. Hierbij vrat ze bijna letterlijk en figuurlijk haar pootje waar ze de kluif mee vastklemt op. Ze bleef als een soort "nagelbijten" op haar pootje likken en bijten. We zijn bij de dierenarts geweest en heeft ze antibiotica en een kap gekregen. Ze knapte goed op maar na een poosje begon het weer, nu ook een klein plekje op haar kop en bij de vulva

. Ze heeft wederom antibiotica gekregen omdat er kleine ontstekingen bij kwamen. Ook kregen we een soort huidspray met cortison erin. Haar huid werd beter, maar nu begint het weer. Ik wil nu niet direkt weer met antibiotica en al dat soort middelen beginnen maar weten waar het vandaan komt. De dierenarts heeft verschillende tests gedaan waar niks uit kwam en denkt nu ook aan zwemmerseczeem

Ik zat zelf aan andere voeding te denken. Ze krijgt nu farmfood met kvv, maar ik wil haar eens volledig op vlees (smuldier/duck) zetten om te zien of het ook van de voeding kan komen. Haar vacht is op sommige plekken erg dun (voorpoten, oksels en bij de vulva)
Ik moet ook zeggen dat ze als pup een slechte start heeft gehad vanwege een fikse giardia besmetting. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar ik geloof dat de gezondheid van de hond te maken heeft met de conditie van oa zijn darmflora/spijsvertering.
Ze is ook net loops geweest met een schijnzwangerschap erachteraan.........kan het ook hormonaal zijn????
Heeft iemand nog tips of een soortgelijke ervaring dan hoor ik het graag. Ik ben ook van plan om naar een homeopatische "arts" te gaan.