bench of dog bed?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
kimmeding

bench of dog bed?

Ongelezen bericht door kimmeding »

Dames en heren ik zit te dubben.

Uiteindelijk willen wij van de bench af en Mexx een dog bed als plaats geven.
Buiten dat de sta in de weg er dan niet meer is (dan een lig in de weg) vind ik een bed leuker dan een bench.

Hij is van kleins af aan gewent aan de bench en de puber periode hebben we natuurlijk nog lang niet in zicht (hoop ik :D )
We zijn iedere dag wel even een uurtje weg dus dan is hij even alleen.

Wat is nou verstandig?
Nu al wennen aan een kussen en de bench de deur uit doen?
Wachten tot hij ouder is en de kauw,puber,sloop periode achter zich heeft?
Nu tijdelijk alletwee zodat hij het kussen gebruikt overdag als we er zijn en als we weg gaan de bench?

Moet er wel bij vertellen dat hij een hele kleine bench heeft waar hij uit begint te groeien dus we moeten serieus gaan nadenken over wat te doen.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

ik zou je geen raad kunnen geven,
Guus heeft bij ons maar 2 dagen in een bench gezeten :oops:
en sindsdien gewoon ze mand.... en dat gaat prima :D

Maar wil je toch ff succes wensen :wink: !!!
kimmeding

gaat dat goed met Guus en je meubels?

Zijn het eigenlijk slopers of valt dat wel mee?

Als ik naar boven ga om te douchen zoals net dan doe ik hem niet helemaal opsluiten maar als ik dan weer beneden kom ligt hij lekker op zijn plekkie.
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Als ik heel eerlijk ben hebben wij Nala ook maar heel kort in de bench gehad :$
Nala is totaal geen sloper. Heeft in haar 9 maanden nog niets kapot gemaakt en ook nergens aan geknaagd wat niet mocht. Maaaaaaarr dat wil niet zeggen dat iedere pup dat kan ;) De hond van mijn schoonmoeder heeft als pup zijnde heeeeeel veel vernield en veel geknaagd aan tafels en stoelen.
Dus ik zou er héél goed overna denken voordat je met de bench stopt.
En de bench weg doen moet je nooit doen. Voor het zelfde geld gebeurd er een keer iets waardoor Mexx rust moet houden. Dan is de bench een uitkomst.
Guus

Met Guus gaat het heel goed, hij heeft 1x een plant gesloopt, en voor de rest laat hij de meubels gelukkig met rust :D
Hij in totaal 2 nachtjes in de bench geslapen!

Maar volgens mij kunnen het wel slopers zijn :D

En idd als je een bench heb waar hij nog in kan, zou ik die in ieder
geval niet weg doen. je weet nooit :confused:
kimmeding

De bench die we nu hebben is echt de kleinste maat die je kunt krijgen geloof ik.
Een jack russel is er al zielig in dus we moeten een grotere gaan aanschaffen.

Misschien half om half afbouwen of wachten tot hij ouder is.
Grrr maakt het niet makkelijk :confused:
Oh hij zit nu met zijn krent in een lege speelgoedbak van mijn dochter :lol:
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Onze Zyva is 3 weekjes jonger dan Mexx en ik zou er niet aan moeten denken dat ik geen bench zou hebben. Denk dat het halve huis gesloopt zou worden hier!!! Wel heb ik en een bench en een groot kussen voor haar die ze ook beide als haar eigen plekje ziet. Ze sleept constant haar speelgoed van het een naar het ander en weer terug. Ze mag van mij ook gerust op het kussen slapen mits ik in de buurt ben. Moet ik naar boven of weg, dan gaat ze in de bench. Ik heb de op een na grootste bench gekocht maar vond deze toch we heel groot voor zo'n klein pupje dus ik gebruik nu eerst een kleinere, ik geloof 87 cm. Deze heb ik voor 15 euro op marktplaats gekocht en zag er echt nog als nieuw uit. Misschien kun je daar iets vinden.
Anita Straalman

kimmeding schreef:De bench die we nu hebben is echt de kleinste maat die je kunt krijgen geloof ik.
Een jack russel is er al zielig in dus we moeten een grotere gaan aanschaffen.

Misschien half om half afbouwen of wachten tot hij ouder is.
Grrr maakt het niet makkelijk :confused:
Oh hij zit nu met zijn krent in een lege speelgoedbak van mijn dochter :lol:
Dat is inderdaad wel een goed idee. Neem je een kussen/mand en een grotere bench. 's nachts en wanneer je weg bent wordt het dan de bench en zo kan hij ook al aan de mand wennen
Guus

kimmeding schreef:Oh hij zit nu met zijn krent in een lege speelgoedbak van mijn dochter :lol:
Ik persoonlijk zou gewoon proberen hoe het gaat zonder bench, dan kan je altij dnog een bench aanschaffen als het nodig is. Ik heb op dit moment ook geen bench :oops:

Ik heb een hele grote bak staan met allemaal speelgoed en knuffels voor Guus naast de bank staa, en die ligt regelmatig helemaal door de kamer heen gegooid :D :D :D maar daar is die dan ook wel voor bedoeld :D
Anita Straalman

Je kan dan inderdaad nog wel een bench aanschaffen maar als Mexx het niet meer gewend is zal je Mexx er ook met geen mogelijkheid meer inkrijgen. En als je Mexx erin hebt dan zal er flink wat hondengepiep op je af komen.

Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wij hebben nog steeds een bench :) We werken beide fulltime en ze zat 's ochtends in de bench, en 's middags in de woonkamer alleen en dat ging heel goed.. Zo blijft ze gewend aan de bench ook...
Nu met de nieuwe (creme kleurige) bank moet ze weer in de bench want ze was gewend op de bank te gaan liggen en dat kan nu echt niet meer..
Dus weer opnieuw leren dat ze alleen op haar kleed mag liggen op de bank dat ging voorheen ook altijd goed totdat we het zelf hebben laten verslappen...
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Hoi,
Wij hebben de bench (voor 's nachts en als we weg zijn) en een heerlijk groot kussen -als dierendagkadootje voor Sascha gekocht- voor overdag.

Op termijn wil ik de (toch wel grote) bench uit de woonkamer halen, maar ik bewaar 'm wel....

Ze is geen sloper, maar we merken voor haar en onze rust dat het goed is dat de bench er is!
kimmeding

Hmmm ben er dus nog niet uit.
Ik snap jullie punten betreft de bench hoor daar gaat het niet om en dat is ook het punt van de :confused:
Nadelige is dat we hier geen mooie ruimte hebben om hem in neer te zetten.
Hoeken zijn er in dit huis niet zoveel dus staat hij nu ook niet gunstig maar hij is nog niet zo groot.

Ik zal eens overleggen met de man des huizes wat we gaan doen.
Misschien om te wennen alvast wel een kussen aanschaffen.
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Wij hebben een mand voor overdag en een bench voor als we weg zijn en voor 's nachts. We willen eigenlijk de bench na verloop van tijd ook de kamer uit doen (wel bewaren natuurlijk!) en we hebben wel eens geprobeerd haar uit de bench te laten (als een van ons weg ging en iemand anders nog in bed lag). Het probleem bij ons is dat Maggie stil is wanneer ze in de bench zit, maar wel begint te blaffen en alles als ze niet in de bench zit en er niemand om haar heen is.. :D

Voor ons een teken dat ze de bench toch als iets 'veiligs' ziet en dat ze het prima vindt als we weg zijn, maar dan hoort ze wel in de bench te zitten! Bij ons is de bench voorlopig nog niet weg
kimmeding

Vandaag eens gaan kijken voor een mand om vast te wennen zeg maar.

Wat zijn die dingen duur :shock:
Met kussen gewoon 80 euro voor een simpele plastic mand wauw.

Nou ja ik speur nog even verder want ik heb veel mooiere gezien hier via een link.
Plaats reactie