Bieke heeft kapotte voetkussentjes.
-
Labje
- Speurneus

Bieke heeft kapotte voetkussentjes.
Bieke heeft al een paar jaar last van haar voetjes. Als we naar een bepaald gebied geweest zijn, dan is er thuis niks meer met haar te beginnen, overal krabben op de vloer, enz enz. Ze heeft dan echt last van haar voetjes.
Nu heeft ze maandagmiddag in het park ergens in gelopen, dus een snee in het voetje van haar rechterachterpoot.
's Avonds geprobeerd haar pootje in de biotex te doen, nou, mooi niet, de biotex zat overal, behalve bij Bieke, pffft.
De volgende dag maar weer geprobeerd en jahoor, 5 minuten op m'n knieën gezeten bij Bieke en het lukte.
Als we naar buiten gaan doe ik haar een sok om en daarom heen nog plastic.
Vanochtend ontdekte ik dat ze ook mank liep met haar andere achterpootje, pffft. Nu blijkt dat van een voetkussentje de huid gewoon loslaat, heel vreemd en ze heeft daar meer pijn van dan van de snee in haar andere pootje.
Bij de DA heb ik Dermiel gehaald, zalf op basis van honing en etherische oliën. Ook een paar babysokjes gekocht, die zitten wat lekkerder om de voetjes dan mijn sokken.
En meteen maar hondenschoentjes besteld, dat wilde ik eigenlijk al heel lang. Maar ik dacht dat ze daar toch niet op wilde lopen, maar als ik haar zo zie wandelen met 2 ingepakte pootjes, dan moeten de schoentjes ook lukken.
Maar ik maak me best zorgen om dat voetkussentje waar bij de huid loslaat. Maar even goed in de gaten houden.
Nu heeft ze maandagmiddag in het park ergens in gelopen, dus een snee in het voetje van haar rechterachterpoot.
's Avonds geprobeerd haar pootje in de biotex te doen, nou, mooi niet, de biotex zat overal, behalve bij Bieke, pffft.
De volgende dag maar weer geprobeerd en jahoor, 5 minuten op m'n knieën gezeten bij Bieke en het lukte.
Als we naar buiten gaan doe ik haar een sok om en daarom heen nog plastic.
Vanochtend ontdekte ik dat ze ook mank liep met haar andere achterpootje, pffft. Nu blijkt dat van een voetkussentje de huid gewoon loslaat, heel vreemd en ze heeft daar meer pijn van dan van de snee in haar andere pootje.
Bij de DA heb ik Dermiel gehaald, zalf op basis van honing en etherische oliën. Ook een paar babysokjes gekocht, die zitten wat lekkerder om de voetjes dan mijn sokken.
En meteen maar hondenschoentjes besteld, dat wilde ik eigenlijk al heel lang. Maar ik dacht dat ze daar toch niet op wilde lopen, maar als ik haar zo zie wandelen met 2 ingepakte pootjes, dan moeten de schoentjes ook lukken.
Maar ik maak me best zorgen om dat voetkussentje waar bij de huid loslaat. Maar even goed in de gaten houden.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke

-
roef
- Speurneus

-
wobbetje
Wobbe heeft ook al jaren last van jeukende pootjes. Bij hem is het te wijten aan allergie. Hij heeft zelfs al zodanig veel gelikt aan zijn linkervoorpoot dat hij er bijna een extra voetkussen heeft bijgekregen.
Wanneer ik met hem wandel waar veel van die grote sparren staan met van die lange naalden en hij komt daarmee in aanraking via de grond dan is het één en al miserie. Dan wordt hij compleet gek van de jeuk.
Dan moet ik echt windels aan zijn pootjes doen zodat hij er af blijft.
Het enige dat dan een beetje helpt is Surolan (oor en huidzalf) aanbrengen en cortisone geven. Hij krijgt trouwens al járen alle dagen anderhalf pilletjes cortisone. Ik voel mij daar niet goed bij maar er is geen alternatief. Zonder cortisone wordt hij gek van de jeuk en krabt hij de huid van zijn kin helemaal stuk, krabt hij zijn ellebogen stuk .... dus.
Atlijd gek worden van de jeuk is geen leven.
Maar dat bij jouw Bieke de huis loslaat is wel raar.
Is zij al getest op allergie ?
Ik hoop dat het snel betert want dit is helemaal niet leuk voor haar en waarschijnlijk ook wel pijnlijk.
Groetjes
Martine en Wobbe
Wanneer ik met hem wandel waar veel van die grote sparren staan met van die lange naalden en hij komt daarmee in aanraking via de grond dan is het één en al miserie. Dan wordt hij compleet gek van de jeuk.
Dan moet ik echt windels aan zijn pootjes doen zodat hij er af blijft.
Het enige dat dan een beetje helpt is Surolan (oor en huidzalf) aanbrengen en cortisone geven. Hij krijgt trouwens al járen alle dagen anderhalf pilletjes cortisone. Ik voel mij daar niet goed bij maar er is geen alternatief. Zonder cortisone wordt hij gek van de jeuk en krabt hij de huid van zijn kin helemaal stuk, krabt hij zijn ellebogen stuk .... dus.
Atlijd gek worden van de jeuk is geen leven.
Maar dat bij jouw Bieke de huis loslaat is wel raar.
Is zij al getest op allergie ?
Ik hoop dat het snel betert want dit is helemaal niet leuk voor haar en waarschijnlijk ook wel pijnlijk.
Groetjes
Martine en Wobbe
-
Labje
- Speurneus

Nee, niks bijzonders gebruikt.roef schreef:agossie arme bieke,beterschap hoor.
even voor de zekerheid:heb je mischien in huis een vlekkenspray gebruikt?
Ze heeft wel erg aan het pootje zitten likken,maar ik weet niet of ze dat deed omdat ze last van haar pootje had, of dat het door het likken is gekomen.
Het ziet er heel raar uit, net een soort blaar. Als ik er op druk beweegt het, en ik kan er ook onder kijken en een paar plekjes zijn al open.

-
Labje
- Speurneus

Nee, ze is nog nergens op getest. Ik denk wel dat ze gewoon erg gevoelige voetkussentjes heeft. Ze zijn ook zachter dan die van Yentl.wobbetje schreef:Is zij al getest op allergie ?
Groetjes
Martine en Wobbe
Ik ben van plan haar voortaan, als we naar het park enz. gaan, haar de schoentjes aan te trekken. Tenminste, als ze er goed op gaat lopen.

-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou denken dat ze ergens in gelopen heeft wat dergelijke reacties (blaren) kan veroorzaken. Berenklauw bijv.
Ook als dat omgemaaid/verdord is kan dat zelfs nog dergelijke huidirritaties veroorzaken.
En de 1 heeft idd zachtere zooltjes dan de ander. Yaartje d'r zooltjes zijn ook veel zachter dan die van Yunah, maar goed, Yari heeft verder totaal geen gevoelige voetzooltjes.
Die hondensokken/schoenen van bijv. Walker werken super, ook vast bij Bieke.
Beterschap!
Ook als dat omgemaaid/verdord is kan dat zelfs nog dergelijke huidirritaties veroorzaken.
En de 1 heeft idd zachtere zooltjes dan de ander. Yaartje d'r zooltjes zijn ook veel zachter dan die van Yunah, maar goed, Yari heeft verder totaal geen gevoelige voetzooltjes.
Die hondensokken/schoenen van bijv. Walker werken super, ook vast bij Bieke.
Beterschap!
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~