tanden wisselen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Farmill

tanden wisselen

Ongelezen bericht door Farmill »

Cooper is al een poosje aan het wisselen, eergisteren deed hij een beetje wild met een speeltje en bloedde zijn bekkie ineens flink, een tand eruit w.s. Ik denk wel dat ie erg best last van heeft gehad, want hij was giteren wat matter dan anders en heeft veel geslapen. Z'n brokken wellen we weer in water zodat hij ze makkelijker kan eten. Ze beide hoektanden beneden zitten nu ook erg los...Weet iemand hoelang het wisselen ongeever duurt? Cooper is nu 4 maanden en 3 weken (21 weken).
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik heb geen idee hoe lang het duurt, alweer tijdje geleden. Ik gaf asta wel speeltjes die gekoeld konden worden waar ze op kon kauwen voor de pijn van het wisselen.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

volgens mij tot een maand of 7? Dex is er nu geloof ik van af. Het ergste was toen hij zijn kiezen ging wisselen zijn bekkie was net een bloedbad af en toe. Ik gaf wel eens een nat washandje dat eventjes in de vriezer had gelegen.
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Maggie heeft tot ongeveer 5,5 maand gewisseld geloof ik. Met 6 maanden kreeg ze bij de DA een gebitscontrole en toen zei de DA dat ze een geweldig mooi gebit heeft. 'Een voorbeeldgebit' :D

Wij hadden een bot waar je water in kon doen en dan in de vriezer. Weet niet meer hoe zo'n ding heet maar Maggie vond dat heerlijk! Verzachtte de pijn denk ik :)
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Toevallig hebben wij dit traject net gehad. Sascha is nu 6 maanden en heeft ca. een maand lang bloed in haar bekkie gehad. Ik vond het zielig, maar ik weet niet of ze erg last heeft gehad. Ik vond haar wel erg veel kauwen en bijten op allerlei dingen. Ook wat tanden en kiezen gevonden, hele grote ook! Nu is het klaar volgens mij....
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Bailey is ruim 6 maanden en wisselt ook nog.
Toevallig vandaag bij de training, zat heel zn speeltje onder het bloed.
Bleek dat hij een los tandje had, vanmiddag een hard bot gegeven, maar hij zit er nog steeds in.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Hier sinds het weekend ook een wissel gebitje.
Mexx gedraagde zich altijd keurig maar pakt nu alles wat hij vind om op te kauwen.
Gisteren mijn dochter eten aan het geven en ineens bewoog de stoel.
Zit hij op het wieltje van haar eetstoel te kauwen :evil:
Ook haar speelgoed is niet veilig meer....
Blij dat ik de bench nog heb zeg :)

Ik ga die natte washand in de vriezer is proberen.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Guus is ook al helemaal uitgewisseld, met 5 maanden was dat al gebeurd.

Ik gaf hem toen hij zo last had, komkommer uit de koelkast...
hij vond het heerlijk :verliefd1:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Bij Keo duurde het een maand of 2 maanden. Kan me herinneren dat ie ook een tijdje enorm uit zijn bekkie stonk door het wisselen
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Bij Sem was het ook vrij vlot weer over.
Ik was er erg alert op en ben voor elke keer stofzuigen gaan kijken of ik ook tandjes kon vinden ( die kleintjes zijn echt lastig te vinden, zo klein als een flinke zandkorrel ).
Ik heb een heleboel bij elkaar gevonden!
Zelfs hoektanden en kiezen.
Totaal 8 of 9 geloof ik.
\Kon niet echt merken dat hij er last van had.
Was wel kauweriger en had soms bloed, maar hij had er geen klachten van, gelukkig.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Sinds een maand ongeveer is Digger tandjes aan het wisselen. Volgens mij hoeven er nu niet meer veel. Hooguit misschien nog wat kiesjes.

Heb inmiddels al 2 tandjes gevonden, 2 hoektandjes en 3 kiesjes.

Ook af en toe een beetje bloederig. Bij Digger zelf nooit gezien, maar ik heb wit hoogglans meubels en daarop vind ik wel vaker bloed, ook een keer op mijn mouw. Ik dacht eerst nog huh is dat van mij? heb toch niet gebloed vandaag? later viel het kwartje dat het van Digger was haha.

Hopelijk is hij er snel van af!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
TimA
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door TimA »

Juno is sinds vorige week donderdag klaar met wisselen, het laatste tandje heeft de da eruit gehaald, zijn hoektand zat nog stevig vast en er kwam al een nieuwe hoektand binnendoor groeien. Alle tandjes zijn nu aanwezig.

Juno is vandaag precies 24 weken oud, ofwel 5,5e maand. Het wisselen heeft in totaal denk ik zo'n 1,5 a 2 maanden geduurt, af en toe een tandje gevonden en soms een btje bloed. Al met al stelde het niet heel veel voor, Juno was er niet anders om.. (hij is nu nog steeds vrij bijterig ... :oops: )
Farmill

Ongelezen bericht door Farmill »

Cooper is inmiddels ook klaar met wisselen, helaas geen tandje en/of kiezen gevonden.....
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Joep is nu 5 maanden en bijna klaar met wisselen. Zijn kiezen heeft hij al gewisseld en daar heeft hij geen last van gehad. Nu is hij met zijn hoektandjes bezig en komen er nog wat kiezen door. nu merk je dat hij er toch wel last van heeft.

Zijn brokjes laat hij liever staan, maar een blikje vlees ging er vanochtend zo in ;)

Ik denk dat het wisselen per hond toch wel verschild.
Ik heb trouwens al 3 tanden gevonden. 2 kiezen en 1 hoektand.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ook Miep is aan het wisselen. Sinds een week stinkt ze al onzettend uit haar bek en vanavond het eerste hoektandje eruit.
Grote meid! :verliefd1:
Plaats reactie