Antivlooienmiddel

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Antivlooienmiddel

Ongelezen bericht door jeltje »

Hoe vaak gebruiken jullie een anti-vlooienmiddel bij jullie hond en welk middel gebruiken jullie? Vanaf welke leeftijd moet een pup beschermd gaan worden? Onze pup is pas 10 weken oud, maar ik vroeg me af vanaf wanneer ik iets moet gaan gebruiken en dan ook hoe vaak en zomer en winter? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Re: Antivlooienmiddel

Ongelezen bericht door Sascha »

jeltje schreef:Hoe vaak gebruiken jullie een anti-vlooienmiddel bij jullie hond en welk middel gebruiken jullie? Vanaf welke leeftijd moet een pup beschermd gaan worden? Onze pup is pas 10 weken oud, maar ik vroeg me af vanaf wanneer ik iets moet gaan gebruiken en dan ook hoe vaak en zomer en winter? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Wij geven onze pups altijd bij hun het vertrek naar hun nieuwe baasjes Frontlinecombo Spot On.
Dus vanaf 8 weken geven we hun bescherming mee, je moet het onderhouden door elke 8 weken opnieuw een pipet te geven (tegen teken om de 4 weken).
Vooral in de zomermaanden is het erg belangrijk om dit te doen, onze eigen dames geven we in de andere periode's minder vaak Frontline.
Afbeelding
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik bestrijd pas vlooien als ik ze zie. Murdock (onze poes) heeft in de zomer altijd een vlooienbandje om, en bij Leentje kijk ik af en toe of ik een vlo zie. Zo deed ik het bij Sjakie ook en ik heb in 5 jaar tijd nog nooit een vlo gezien.
Ik zou zeker met frontline voorzichtig zijn, het is gemeen spul.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier gebruiken wij ook geen vlooienspul.
Toen ik met Daantje veel trainde in zijn puptijd in de bossen kreeg hij wel tekenmiddel maar verder gebruik ik nooit iets (tenzij ze iets hebben lopen in hun vacht, maar dat is nog nooit gebeurd :wink: )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Wij gebruiken frontline in de maanden maart t/m augustus.
De andere maanden gebruiken we niets.
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Onze hond van 5 maanden en ook die van 7 jaar geven wij altijd Advantix druppels (pipetjes).We geven het niet speciaal tegen de vlooien maar tegen teken.Het kan ook gebruikt worden tegen zandvliegen.Dit spul kan ook gebruikt worden op puppies.Maar ook wij geven het alleen in de maanden maart tot oktober.
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

FunnyNina schreef:Wij gebruiken frontline in de maanden maart t/m augustus.
De andere maanden gebruiken we niets.
Bij onze oudere dames geven we ook alleen als het nodig is (al jaren hebben we geen vlo in hun vacht gezien en gevonden gelukkig) Maar bij de puplessen lopen ook "harige pluizebollen" rond waarvan je niet weet of ze ook vlooien hebben :( daarom geven wij onze puppen altijd uit voorzorg een vlooienmiddel voordat ze gaan verhuizen.
Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hier idem dito. Een paar dagen voordat de pups naar hun nieuwe eigenaren gaan, spray ik ze in met Frontline Spray. Zo weet ik zeker dat ze de eerste twee maanden vlo- en teekvrij zijn en blijven.

De volwassen honden hoeven vrijwel nooit iets, alleen als het nodig is en dat is hoogst zelden.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

ik kreeg ook frontline druppels mee.
marc.m.

Ongelezen bericht door marc.m. »

wij vinden hier ook géén vlooien of teken op onze lab.
maar ....soms krabt hij .
is dit altijd een teken..... dat er vlooien of ander ongedierte aanwezig hier?
dus misschien beter toch anti-vlooi.of -teek gebruiken?
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

jonge pups krabben ook vaak aan hun nekkie omdat ze het bandje niet gewend zijn, is geen teken van ongedierte.

verder even met de stofkam door de haren gaan (doet da als goed is bij de enting ook ff checken) zitten er zwarte dingetjes in de kam (zijn vlooienpoepjes) dan heeft je pup vlooien, ff in bad doen met puppenvloiienschampoo.

beter nog niet te veel doen, pup kan een allergie tegen de chemische rotzooi ontwikkelen bij onnodig veel gebruik
al me kinders uitgevlogen
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Yara krijgt dagelijks knoflook/biergisttabletten tegen vlooien en teken. In de herfst/winter krijgt ze een lagere dosering, dan in het voorjaar/zomer als het tekenseizoen begint.
Tevens zijn de tabletten ook nog licht wormafdrijvend. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Knoflook, elke dag 1 capsule knoflook bij het eten.
En om de 3 maand een antivlooienmiddel.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Bij ons kwam dus inderdaad bij de controle van de da toch ook vlooienpoepjes naar voren.. Ik neem Tabor dan ook overal mee naartoe, misschien dat dat het is. Wel waren we al gelijk begonnen met vlooien en wormen middel dat Tabor bij ons kwam (ook advies van de fokker) laatste kuurtje was waarschijnlijk toch net ffies te licht qua gewicht (thja hij groeit als kool :lol: ) en gelukkig geen vlooien meer. Maar controleer nog wel regelmatig hoor.
dominique

Ongelezen bericht door dominique »

cody krijgt twee x in de week een vers teentje knoflook die pers ik wel even uit en druk het dan door de leverworst en 1x per dag een kopje karnemelk cody vind het heerlijk
hij is nog steeds helemaal schoon niks te bekennen ook niet als wij dr met de stofkam door gaan
Plaats reactie