Zwarte neus
Zwarte neus
Ik heb een vraagje. Bij sommige honden zie je nog een hele mooie zwarte neus maar bij sommige wordt hij al rose. Wat mijn vraag is hoe houd je die mooi zwart?
-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Bijna alle blonde labjes hebben dat inderdaad. De een iets meer dan de ander, dat heeft met de hoeveelheid pigment te maken. Meestal gaat de neus na een jaar verkleuren, en wordt hij in de winter lichter. Pups (hondjes tot ongeveer een jaar) hebben dus altijd een zwart neusje. Om het pigment op te halen kun je inderdaad vlierbesdragees of gedroogd zeewier geven. Sommige mensen zweren daarbij, andere zeggen dat het niets helpt. Dus tja zeg het maar 

-
- Speurneus
De enige manier om een labje met een zwarte neus te houden is een zwart labje te nemen.
Zonder dollen, hier heeft Missy als pup ook een zwart dopje gehad, maar nu veranderd het door het jaar heen, nu begint de winter en haar neus wordt weer lichter, beetje bruin/roze

Zonder dollen, hier heeft Missy als pup ook een zwart dopje gehad, maar nu veranderd het door het jaar heen, nu begint de winter en haar neus wordt weer lichter, beetje bruin/roze

onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
- Speurneus
Bij Izzie was haar neus tot ongeveer 6 maanden pikzwart. Daarna werd het langzaam minder en nu is hij altijd roze.
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bij Ashley bleef haar neus het eerste jaar zwart, daarna werd 't lichtbruin.
Vrienden van ons hebben een paar jaar later een blonde labradorpup gekocht en die zweerden dat hun hond speciaal gefokt was om een zwarte neus te houden. Yeah right! Binnen een jaar kreeg die een nog lichter gekleurde neus dan Ashley.
Vrienden van ons hebben een paar jaar later een blonde labradorpup gekocht en die zweerden dat hun hond speciaal gefokt was om een zwarte neus te houden. Yeah right! Binnen een jaar kreeg die een nog lichter gekleurde neus dan Ashley.
-
- Speurneus
Bear zijn neus is normaal pikzwart, nu heeft hij bovenop net wat bruine gloed.
Charlie had echt een wisselneus, die wisselde tussen donker en licht bruin.
Charlie had echt een wisselneus, die wisselde tussen donker en licht bruin.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
[quote="Jess"]Brego is nu 1 jaar en 3 maanden en heeft nog steeds een zwarte dopneus.
Of dat nog gaat veranderen, geen idee.[/quote
Je zwarte schoenpoets is nu zeker op
Nee zonder dollen, Neelix en Gaia vererfen beide veel pigment, dus Brego zijn neus zal zeker wel lang donker blijven.
Hier geven we de blonde dames vlierbestabletten, Sascha heeft nu van ouderdom een lichtere neus, maar Aygo haar neus is weer mooi donker.
Vorig jaar was haar neus wel lichter van kleur, nu het laatste jaar dus vlierbestabletten gegeven en of het van de tabletten komt weet ik niet maar Aygo neus is wel weer prachtig donker van kleur

Je zwarte schoenpoets is nu zeker op

Nee zonder dollen, Neelix en Gaia vererfen beide veel pigment, dus Brego zijn neus zal zeker wel lang donker blijven.
Hier geven we de blonde dames vlierbestabletten, Sascha heeft nu van ouderdom een lichtere neus, maar Aygo haar neus is weer mooi donker.
Vorig jaar was haar neus wel lichter van kleur, nu het laatste jaar dus vlierbestabletten gegeven en of het van de tabletten komt weet ik niet maar Aygo neus is wel weer prachtig donker van kleur

Sascha schreef:Jess schreef:Brego is nu 1 jaar en 3 maanden en heeft nog steeds een zwarte dopneus.![]()
Je zwarte schoenpoets is nu zeker op![]()

Ik vind het zo gaaf staan he, zo'n mooie zwarte neus en pigment rond de mond. We hadden ook al het vermoeden dat het wel zo blijft bij Brego. Idd dankzij papa en mama.
En anders zou ik de vlierbestabletten zeker het proberen waard vinden.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Kay zijn neus is in de zomer een stuk donkerder maar ook in de winter heeft hij nog voldoende pigment om zijn neus niet licht te laten worden
Die van Daan is nog pikzwart
Ik zou er trouwens nooit supplementen voor geven omdat het mooier is
Die van Daan is nog pikzwart
Ik zou er trouwens nooit supplementen voor geven omdat het mooier is

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Marieke schreef:Ik heb het dus letterlijk zien gebeuren dat fokkers op een show de neus zwart stonden te poetsen met schoensmeer....![]()
Enne Quincy... Die starte met een prachtig zwarte neus.. En nu? Heeft ze een prachtige rose neus...

onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog