Stoomreiniger

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Stoomreiniger

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, verliest onze Pip druppeltjes urine. Ze is geboren met een afwijking aan de urineleiders en is op de leeftijd van 4 maanden daaraan geopereerd, maar ook haar kringspier blijkt niet 100% te werken, zodat ze haar hele leven licht incontinent zal blijven. Het is niet meer te vergelijken met in het begin, echt een enorme voortuitgang, maar ze blijft af en toe druppeltjes verliezen en heel soms nog wel eens een plasje, ondanks medicatie.

Wij hebben een poreuze vloer (travertin) en ik heb het idee dat hij op sommige plekken begint te stinken. Vooral in de keuken, waar de honden slapen. Nou had ik bedacht dat een stoomreiniger misschien uitkomst zou bieden, ook om de auto schoon te maken, want die stinkt ook naar pies.

Heeft iemand van jullie ervaring met zo´n stoomreiniger en wat is een goeie? Het is toch een hele aanschaf en het zou zonde zijn als het niks helpt, of als ik net de verkeerde koop.

Hanneke
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

je kunt van die speciale reinigers kopen onze buren hebben zo'n machine en zijn er blij mee (scrob en zuig)
wij zelf hebben een epoxie vloer gesaild dus daar kan gelukkig niets tussen speciaal gedaan
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij hebben een stoomstofzuiger in huis, dat is een stoomreiniger waarbij je na het stomen direct het stoom/water op kan zuigen.
Wij hebben een plavuizen vloer met groeven en putjes erin die met een dweil of mop niet schoon te maken is. Wel weer ideaal dat die vloer stroef is en de honden dus nooit kunnen uitglijden in huis :)
Hier nooit nare luchtjes in huis, ook niet in Daan zijn puppietijd toen hij nog wel eens een ongelukje binnen had.
Moet wel zeggen dat wij de ongelukjes altijd direct opruimde met van die spray uit de dierenwinkel en 1 of 2 x per week met de stoomstofzuiger.
Maar ook spuug van de katten of eventueel diarree als ik op mijn werk zit ligt al langer op de vloer maar ook die luchten verdwijnen door de stoom!
In de auto moet ik het echt even proberen, ben dat al lang van plan maar het lijkt me een enorme klus waar ik geen zin in heb :oops:

We zijn erg blij met onze stoomstofzuiger, al was het een dure uitgave (die van ons was 850 euro) en "even" de vloer doen is niet van toepassing want je bent zo een uurtje op weg.
Wel doen wij 1x per half jaar de vloer op ons knietjes (met behulp van de stoomreiniger en een borstel) om hem echt weer blinkend te krijgen want met alleen stomen blijft er toch vaak een soort vetlaagje van de labjes liggen op de vloer die je met alleen stoom niet wegkrijgt :?
Maar dat deden we ook in ons oude huis (ook plavuizen) die dweilde we een keer per week en 1x per half jaar op ons knietjes en dat had hetzelfde resultaat.

Succes met je keuze, het is een flinke aankoop maar geeft je wel heel veel gemak en hygiëne :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Je kunt je Travertin vloer ook prof. laten reinigen ( zo rond de 6 Euro per vierkante meter , maar bind mij daar niet op vast)
Daarna kunnen ze de Travertin prof. behandelen zodat er niet meer vocht en vuil intrekt.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

@ Kay: Zoiets zoeken wij dus ook. We hadden al van de beheerder van de voetbalkantine gehoord, waar ze zo´n apparaat hebben aangeschaft, dat hij het een geweldige uitvinding vindt, maar voor in huis is het dus ook een goede optie.

@ Nino & Toosje: hebben we idd ook overwogen. Een kennis van ons had haar vloer zo laten doen, zag er weer schitterend uit, maar omdat travertin een vrij ´zachte´ steensoort is, sleet de laag er ook weer vrij snel af.

Ik denk toch dat het een (semi)professionele stoomstofzuiger gaat worden, ook al zijn die dingen idd heel duur (zo rond de 1000 euro).

Bedankt voor de tips.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik heb hier een Kärcher stoommachine, gewoon huishoudelijk apparaat. Daar kun je de vloer mee dweilen ook. Deze was rond de 150 euro, weet het niet precies meer.

Door de hete stoom worden bacteriën -die de nare geur veroorzaken- gedood en de vloer wordt er weer heel mooi schoon van.
Ik heb een vinyl vloer, daar zitten ook oneffenheden in en die is redelijk tot goed schoon te maken op deze manier.

Ook voor het afnemen van deuren en het schoonmaken van sanitair is het een handig apparaat. Bijkomend voordeel; ik koop nagenoeg nooit meer schoonmaakmiddelen. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik heb wel eens gehoord dat met een stoomreiniger de boel heel nat wordt. Je moet dan toch nog alles zelf droogmaken. Klopt dat?

Hanneke
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

De vloer hoef ik niet na te drogen. :)

Als ik deuren doe soms wel, maar het scheelt toch veel wringen. Dat laatste kan ik niet meer, dus ben ik toch blij, ook al moet ik soms een droog doekje erlangs halen achteraf. :D

En bij ramen wassen moet je ook nazemen, maar het wordt wel moeiteloos schoon. Net als een vette keuken. Heel handig voor het schoonmaken van de afzuigkap. :wink:

Ik ben er blij mee en gebruik het ding veel.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Laboriginals schreef:Ik heb wel eens gehoord dat met een stoomreiniger de boel heel nat wordt. Je moet dan toch nog alles zelf droogmaken. Klopt dat?

Hanneke
Zelfs met een stofzuigfunctie blijft je vloer nog even vochtig, dus kan me voorstellen dat het zonder stofzuigfunctie nog natter is
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Waarom huur je er niet eentje? Toch zonde om hem te kopen als hem niet dikwijls in gebruik hebt, voorals als je nog niet weet wat je juist nodig hebt...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Dat is een goed idee, maar dan om uit te proberen welke we eventueel gaan aanschaffen. Als het goed werkt, gaan we hem natuurlijk wel regelmatig gebruiken :)

Hanneke
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Ik heb een stoomreiniger ooit bij de Lidl gekocht, ze zijn daar eens in de zoveel tijd in de aanbieding voor rond de 100 euro. Deze werkt fantastisch. Mijn ouders hadden er een die ik eerst heb uitgeprobeerd. Ook wij hebben ruwe tegels en het werkt perfect! Ik adviseer om je tegels altijd schoon te maken met schoonmaakazijn i.p.v. allerlei schoonmaakmiddeltjes. Rens verliest ook regelmatig urine maar we hebben geen last van stank.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Plaats reactie