wil ik nu even gaan pochen
het piepballetje werkt!!(nr 2 in een stevige uitvoering inmiddels
wat ik probeerde,lekkers ,gek doen,fluitje etc nooit kon ik roef terug roepen als er andere honden waren,ik moest hem altijd ophalen en daar baalde ik zo vreselijk van!
en ik heb wat getraind met dat gele monster van me maar helaas pindakaas,andere honden bleven leuker.
nu heb ik een piepbal en die is van mij,roef weet dat ik hem bij me heb maar mag er niet mee spelen,nou vooruit alleen als hij vreselijk zijn best doet mag hij hem heel even in de bek en er mee piepen.
en laat dat nu voor hem de trikker zijn
vanmorgen in het park hingen er vanuit het niets 2 puppen van een half jaar in zijn nek en liepen er nog 3 honden om hem heen.
ik liet roef ook los omdat het anders een zooitje werd
ik liep van de drukte weg en riep roef....roef kijk eens! en piepte met het balletje
nahhh ik kan het nog niet geloven.... hij kwam direct en liep keurig naast(los
voor de meesten is dit mischien dagelijkse kost,maar alle oefening ten spijt.... het lukte mij niet om roef als hij los liep met een clupje honden bij me te krijgen.het ging al beter als een jaar geleden maar ik was echt nog niet te vreden.
nu heb ik de piepbal al een paar keer gebruikt en voila een perfect luisterend hondje...ik ben blij en trots