Furminator

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
whermsen

Furminator

Ongelezen bericht door whermsen »

Even een vraagje over de furminator voor overtollig haar.

Ik heb hem net aangeschaft en ergens staat me bij dat je hem niet te vaak mag gebruiken, maar 1x per maand ofzo.
In de beschrijving kan ik hierover niks terugvinden en ook op internetsites
lees ik er niks over terug.

Weet iemand dat?
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Ja, je moet de furminator niet te vaak gebruiken. Wij gebruiken hem alleen tijdens de rui en dan meestal maar twee keer. Je moet er voor zorgen dat je alleen het dode haar eruit haalt anders krijg je een hele kale hond en dat is met dit weer natuurlijk zo goed.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Als Missy erg veel plukkerige onderwol heeft zitten doe ik haar elke 14 dagen tot haar vacht weer netjes is. Baila hooguit 1 keer in de maand en Lina helemaal niet, die doe ik alleen met een rubberborstel. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Zeker nu met de kou moet je oppassen dat je nog een hoop onderwol gewoon laat zitten, die hebben ze nodig om zichzelf warm te houden buiten.
De Furminator verwijdert nl. vooral de onderwol.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

Furminator gebruiken kan best eens per maand, maar niet in de wintermaanden! Dan is die dikke ondervacht juist ontzettend belangrijk!

Straks in het voorjaar, als de rui gaat beginnen, kan je het wel weer gebruiken :)
Groetjes Anca

Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

yari schreef:Zeker nu met de kou moet je oppassen dat je nog een hoop onderwol gewoon laat zitten, die hebben ze nodig om zichzelf warm te houden buiten.
De Furminator verwijdert nl. vooral de onderwol.
Ik doe het ook alleen als er echt plukken dood onderhaar los gaan hangen hoor. :) En Missy heeft zo'n dikke wollige vacht, die krijg ik van een paar keer furminator echt niet kaal. :lol:

Bij Lina gebruik ik de Furminator helemaal niet. Die heeft niet zo'n wollen ondervacht als Missy. :roll: Die doe ik alleen met een rubber borstel. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
YDOZ

Ongelezen bericht door YDOZ »

Ik zou wel oppassen met de ferminator, die mag namelijk gebruikt worden wanneer de hond minimaal 1 jaar is.

Verder is hij natuurlijk harstikke goed maar pas ook op met de ondervacht in de winter, die hebben ze wel nodig.

groetjes en succes
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het is nu heel erg verleidelijk om de furminator weer te gaan gebruiken, net even de borstel gebruikt en er komt een hele nieuwe pup af :D . Maar toch nog even wachten tot het voorjaar, zoals Anca zegt: ze hebben hun ondervacht nu zo hard nodig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Toch ook maar eventjes kijken voor een furminator. Bailey heeft namelijk heel erg last van losse haren. Weet iemand een goedkoop adresje?
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Tess schreef: Weet iemand een goedkoop adresje?
E-bay.
Scheelt enorm.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Waren recent in de aanbieding bij zooplus. Geen idee tot wanneer die actie loopt. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Janine

Ongelezen bericht door Janine »

Ik heb de furminator aangeschaft voor de paarden via een paardenforum, scheelde enorm qua prijs. Volgens mij kostte die 15 euro voor de maat m, originele furminator. Voor de geïnteresseerden wil ik het wel even opzoeken!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Dat zou heel fijn zijn als je dat wilt opzoeken, maar is de furminator voor paarden niet anders dan voor honden?
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Janine

Ongelezen bericht door Janine »

Bij deze de link naar de aanbieding op het paardenforum: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1464412" onclick="window.open(this.href);return false; .
Er is geen verschil tussen furminator voor honden en paarden.
Plaats reactie