hoort dit ook bij kennelhoest?
-
gizmoo1
hoort dit ook bij kennelhoest?
Wij hebben het vermoeden dat onze Ravi kennelhoest heeft. Grote paniek hier in huis natuurlijk. Tis onze eerste hond en we zijn zo dol op hem, maar ook heel onervaren natuurlijk. Vanavond kunnen we pas bij de dierenarts terecht dus tot die tijd hebben we nog geen zekerheid. Nu heb ik hem net uitgelaten en had hij diarree (geel), heeft hij nog noooooooooit gehad. Vanmorgen heeft hij anderhalf uur naar zijn eten ook een deel uitgespuugd....
Hoort dit allemaal bij een eventuele kennelhoest? En als ie kennelhoest heeft, hoe kunnen we hem dan het beste verzorgen? Rust of juist normaal doen? Wel of geen honing?
Hoort dit allemaal bij een eventuele kennelhoest? En als ie kennelhoest heeft, hoe kunnen we hem dan het beste verzorgen? Rust of juist normaal doen? Wel of geen honing?
-
roef
- Speurneus

roef heeft het 1x gehad maar had er geen diaree bij of braken,tegen het hoesten kun je hem daro tijmsiroop voor kinderen geven of een waterijsje.
maar als ik het zo lees weet ik niet of het echt kennelhoest is.
sterkte er mee en succes bij de da vanavond.
maar als ik het zo lees weet ik niet of het echt kennelhoest is.
sterkte er mee en succes bij de da vanavond.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Hier een maand geleden kennelhoest gehad (Missy en Lina alletwee.....) en door het hoesten worden ze soms misselijk en dan spugen ze idd wel eens. Diarrhee hadden ze hier niet, maar mijn honden zijn ook volwassen en hebben misschien toch wat meer weerstand he.
Ik gaf ze een theelepel honing om hun keel te verzachten als ze erg aan het hoesten waren.
Ik gaf ze een theelepel honing om hun keel te verzachten als ze erg aan het hoesten waren.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
gizmoo1
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
gizmoo1
Voelen honden zich in dit geval ook echt ziek(rare vraag misschien). Als hij uit zn bench is, is hij best vrolijk (tussen het hoesten door). Buiten vind ie het minder momenteel en hij kan wel heel verdrietig kijken maar verder doet hij niet echt ziek. Ik vroeg ook aan de dierenarts of hij rustig aan moest doen en ze zei "kijk maar hoe hij het doet"??? Ik gaf toen aan dat er op Ravi geen rem zit en hij ongetwijfeld zal blijven gaan en dat wanneer ik daar op af ga hij zichzelf misschien meer kwaad dan goed zal doen.... Tja dat wist ze dan ook allemaal niet... 
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Het is nu beter om Ravi (als dat lukt he) een poosje wat rustiger te houden. Dus wat kortere rondjes en wat meer laten slapen.......
Ook is een tuigje nu prettiger voor hem dan een halsband die druk op de keel uitoefend. Daar gaan ze namelijk ook van hoesten.
Als hij geen koorts had is het een kwestie van gewoon uitzieken, net als wij moeten doen als we verkouden zijn.
Ook is een tuigje nu prettiger voor hem dan een halsband die druk op de keel uitoefend. Daar gaan ze namelijk ook van hoesten.
Als hij geen koorts had is het een kwestie van gewoon uitzieken, net als wij moeten doen als we verkouden zijn.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
donna
- Middelgrote hondenneus