Mank achterpootje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Dunya
Snuffelneus
Snuffelneus

Mank achterpootje

Ongelezen bericht door Dunya »

:cry: Het is ons dan toch overkomen....Sam, onze pup van bijna 12 wkn, loopt altijd achter ons aan. We moeten dus echt uitkijken dat als ze niet in de bench zit, we niet over haar heen struikelen. Gisteren is het dan toch gebeurd. Na het wandelen ging mijn vriend zijn jas ophangen, had hij niet gezien dat Sam achter hem zat. Hij stond op haar li-achterpootje. Doordat het allemaal zo snel ging en we enorm geschrokken zijn heeft heeft hij niet gezien waar precies. Op dat moment was het een vreselijk gepiep en ging ze ook niet op haar pootje staan. Ook bij het optillen piepte ze. We hebben haar even gelaten en binnen 5 min ging ze haar pootje weer gebruiken en steunde ze er ook op. Je ziet alleen nog dat als ze naar binnen gaat, dus de drempel over, dat ze dan haar pootje nog ontziet. Ze wil ook flink spelen en sjesen door de tuin, maar we houden dit tegen om het pootje rust te geven.

We twijfelen nu of we toch niet even contact op moeten nemen met de dierenarts. We willen niet dat ze blijvende schade aan haar pootjes/heupjes krijgt. Vrijdag ga ik al met haar naar de dierenarts voor de 3e vaccinatie of is het toch verstandig om eerder contact op te nemen.

We zijn echt enorm geschrokken, ik denk dat ons trauma groter is dan dat van Sam. Die is vol energie en wil alleen maar spelen.

groetjes Michelle[/b]
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Als je het echt niet vertouwt kun je natuurlijk altijd even de dierenarts bellen. Sam is natuurlijk zelf ook geschrokken vandaar dat ze zo piepte. Mag je er wel aanzitten of piept ze dan ook?
Groetjes Lisanne
Dunya
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dunya »

Ik mocht er direct aan zitten, nadat ze gestopt was met piepen. Ze geeft niets aan en ik voel ook geen verdikking in het hele pootje
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Ik zou voor de zekerheid toch wel even een DA ernaar laten kijken, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust of er echt niets beschadigd is ofzo.
Beterschap, hopelijk is het snel helemaal over. :bloem:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Als ze het pootje weer normaal gebruikt, als je er niks aan ziet en als je het kunt aftasten zonder dat ze een pijnreactie geeft, zal het allemaal wel meevallen. Dan hoef je er volgens mij echt niet mee naar de dierenarts.
Maar, zoals hierboven ook al gezegd, bij het kleinste beetje twijfel toch maar even naar het spreekuur. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie