Pup van 4 mnd

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
rvgroenewoud

Pup van 4 mnd

Ongelezen bericht door rvgroenewoud »

Beste forumleden,

Ik ben niet erg actief op het forum maar zit toch te twijfelen over iets. We hebben in mei van dit jaar een bruine labrador aangeschaft en hij is inmiddels bijna 9 mnd nu zijn we op zoek naar een tweede.

Ons oog is gevallen op een blonde labrador van 4 mnd nu zijn we aan het twijfelen of we hier voor moeten gaan of toch maar een pup van 8 weken.

groetjes

Sandra
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

als ik jullie was zou ik nog een jaartje (of 2) wachten tot je andere labrador helemaal stabiel is 8) .
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

zou inderdaad nog 1 jaartje wachten
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik zou bij een pup van 9 maand geen andere pup zetten, dat is vragen om moeilijkheden, maar dat is mijn bescheiden mening :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Ik zou ook nog even een jaartje wachten tot de andere goed zijn commando's en plaats weet en kent.
Buiten het feit dat je straks ook nog hormonen bovenop de oudste krijgt zijn 2 pups volgends mij heel heavy
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik zou ook nog even wachten.
Hier is Keo pas echt een uitdaging geworden na zijn 1e jaar en hij is nog steeds een puppy af en toe. :)
Wij wachten minimaal tot hij stabiel is (waarschijnlijk zo'n 2,5 of 3 jaar oud)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Wij hadden eerst Keira als pup van 8 weken en 4 weken later werd zus Tara terug gebracht naar de fokker en omdat ze maar met zijn 2en in het nest waren hebben wij Tara er ook bij genomen het was in het begin wel heel druk maar we hebben er nooit spijt van gehad en samen is het een enig koppel ze slapen, eten, spelen kortom ze doen allles samen zo leuk.
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
laika
Speurneus
Speurneus

ElisabethErnstDave schreef:Wij hadden eerst Keira als pup van 8 weken en 4 weken later werd zus Tara terug gebracht naar de fokker en omdat ze maar met zijn 2en in het nest waren hebben wij Tara er ook bij genomen het was in het begin wel heel druk maar we hebben er nooit spijt van gehad en samen is het een enig koppel ze slapen, eten, spelen kortom ze doen allles samen zo leuk.
dan groeien ze samen op en zijn van de zelfde leeftijd
dit is nog een jonge hond van 9 mnd die zelf nog heel actief is en dan zou ik er geen pup bij doen
rvgroenewoud

Bedankt voor jullie verschillende reactie's wij merken echt aan hem dat hij een speelkameraadje nodig heeft onze andere hond hebben we helaas moeten laten inslapen 2 mnd geleden.

Hij speelt echt graag met andere honden maar ja zijn vriendjes zijn ook niet altijd buiten als hij er is.

En gelukkig wat de commando's betreft kan hij echt al alles ons gevoel zegt gewoon doen hahaha.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

Op bijna negen maand kan die nog stevig gaan puberen, bij Tipsy kwam dat echt in vlagen.
En tweede probleem dat ik zie is dat een pup van 9 maanden veel te wild is voor een klein pupje en het dus behoorlijk pijn kan doen.
Mss kan je zelf meer met je hond spelen?
rvgroenewoud

Er wordt ontzettend veel mee gespeeld ook door de kinderen zelf loop ik 3 maal daags 1,5 uur met hem, de pup die we willen gaan halen is al 4 mnd.
laika
Speurneus
Speurneus

rvgroenewoud schreef:Er wordt ontzettend veel mee gespeeld ook door de kinderen zelf loop ik 3 maal daags 1,5 uur met hem, de pup die we willen gaan halen is al 4 mnd.
en nog heel erg kwetsbaar daar kan hij dus nietmee gaan ravotten
maar je hebt je beslissing al genomen hahaha
rvgroenewoud

Hij is erg voorzichtig met andere pups die we tegenkomen en waar hij dan mee speelt het zal wel meevallen.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

meid je heb je keuze al gemaakt dus dan wens ik je veelsucces met de opvoeding van 2 stuiterballen hahaha
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

je hond is 9 maanden en je loopt er 3x per dag 1,5 uur mee en laat hem daarnaast nog veel ravotten met andere hondjes??? Sorry maar dat vind ik persoonlijk niet echt verstandig met een nog niet uitgegroeide hond. En de commando's kennen is prima, zegt nog niet dat het een stabiele hond is natuurlijk :wink: .

Maar goed, je hebt je keuze al gemaakt denk ik als ik het zo lees dusse: veel succes ermee....
Plaats reactie