EXTREEM haren
-
Mandy
- Middelgrote hondenneus

EXTREEM haren
Donna haart het hele jaar echt extreem maar ik vraag me af of hier wat tegen te doen is? Dagelijks vegen wij wel een voetbal bol aan haren op. Op zich is het geen probleem dat ze haart en ik weet ook dat iedere hond haart, maar sinds kort woon ik weer bij mijn moeder en natuurlijk is donna met mij mee. Maar mijn moeder heeft copd en dit gaat gepaard met extreme allergiën (waaronder een allergie voor honden) en ik merk dat ze er best veel last van heeft en ik denk dat als het haren al een stuk minder zal zijn ze wat minder vaak last heeft van haar benauwdheid. Donna krijgt nu 4 dagen in de week KVV van Smuldier en 3 dagen FF brokken en dagelijks een toevoeging van Zalmolie.
Alvast bedankt!
Uiteraard weet ik dat je geen honden moet nemen als je allergisch bent, maar wij hadden de honden (mijn moeder had zelf ook al een hondje) al voor dat mijn moeder wist dat ze dit had. En weg doen is geen optie voor ons.
Alvast bedankt!
Uiteraard weet ik dat je geen honden moet nemen als je allergisch bent, maar wij hadden de honden (mijn moeder had zelf ook al een hondje) al voor dat mijn moeder wist dat ze dit had. En weg doen is geen optie voor ons.
-
Buddy007
- Grote hondenneus

-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

De blondjes laten het hele jaar door hun haren vallen, het zijn net bladeren in de herfst het blijft dwarrelen
Ik heb mij erbij neergelegd, maar 't is wel lastig voor je moeder.
Ik zou ook een keer naar de trimster gaan als ik jou was, schijnt echt even te helpen
Het is het proberen waard.

Ik heb mij erbij neergelegd, maar 't is wel lastig voor je moeder.
Ik zou ook een keer naar de trimster gaan als ik jou was, schijnt echt even te helpen
Het is het proberen waard.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
Martine.jolie
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Mandy
- Middelgrote hondenneus

Nou het andere hondje wat we hier hebben haart echt ook helemaaaal niet zo veel. Maar even over zo'n trimster.. ik heb er totaal geen verstand van, ontwollen??! halen ze dan de ondervacht er uit of..? en hoe is haar vacht na die tijd? En waar moet ik opletten bij het zoeken van een trimster? Zit daar ook nog verschil in, ik wil haar absoluut niet geschoren terug krijgen namelijk
We zijn trouwens ook al eens bij de DA geweest, maar het haalde niet zoveel uit. En Martine Jolie, wat zou dan bijvoorbeeld een onderliggende oorzaak kunnen zijn?
Eventueel zou ik ook wel iets homeopatisch willen gebruiken iets in de trant van Puur ofzo. Maar het liefst geen onnodige chemische rommel
We zijn trouwens ook al eens bij de DA geweest, maar het haalde niet zoveel uit. En Martine Jolie, wat zou dan bijvoorbeeld een onderliggende oorzaak kunnen zijn?
Eventueel zou ik ook wel iets homeopatisch willen gebruiken iets in de trant van Puur ofzo. Maar het liefst geen onnodige chemische rommel
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
wat een onzin van je DA zeg..Bommel Achter 't Dijkje schreef:De DA zegt dat het heel normaal is bij de blonde labjes dat ze het hele jaar verharen.
Ik vond het ook bijzonder, maar het is zo, is ook al vaker op het forum ter sprake geweest.
maup verhaart helemaal niet het hele jaar door. Ze verliest natuurlijk wel wat haren iedere dag (ik zelf ook, en ik ben niet blond) maar echt geen voetbal aan haren dagelijks. Niet eens wekelijks, buiten de rui..
-
roef
- Speurneus

ik ga met sbientje mee,roef is ook een gele lab. maar als ik in totaal 30 haren vind nu dan is het veel.
hij verhaard 2x per jaar,verder niet.
dus ik vind een voetbal aan haar iedere dag echt veel en kan me uit eigen ervaring voorstellen dat dat met een allergie patient geen pretje is.
dus ik vind een voetbal aan haar iedere dag echt veel en kan me uit eigen ervaring voorstellen dat dat met een allergie patient geen pretje is.
-
Martine.jolie
Het ontwollen is inderdaad het uitdunnen van de ondervacht.Mandy schreef:Nou het andere hondje wat we hier hebben haart echt ook helemaaaal niet zo veel. Maar even over zo'n trimster.. ik heb er totaal geen verstand van, ontwollen??! halen ze dan de ondervacht er uit of..? en hoe is haar vacht na die tijd? En waar moet ik opletten bij het zoeken van een trimster? Zit daar ook nog verschil in, ik wil haar absoluut niet geschoren terug krijgen namelijk![]()
Hoe de vacht na die tijd is weet ik niet, maar dat zal iemand anders jou wel kunnen vertellen, ik heb wel wat linkjes kunnen vinden.
http://hondentrimsalonspetter.webs.com/ ... deling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.echo.nl/sw-sw/buurt/redactie ... ondenhaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik de linkjes staat ook wat de eventuele oorzaken van extreem verharen kunnen zijn, daar moet jij jouw eigen plan maar in trekken, ik heb er geen ervaring mee
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Mandy
- Middelgrote hondenneus

wat 30 haren!! Jemig dat is echt niets. Onze dagelijkse schoonmaakroutine bestaat uit eerst alles vegen met een rubberborstel (bank, kleden, en dan de vloer) en dan nog alles een keer na stofzuigen en daar ben ik echt wel 1,5 uur mee bezig. En opzich is dat niet zo erg, maar mn meoder heeft er gewoon last van en dat wil ik gewoon zo veel mogelijk voorkomen. En als het nou voor een hele korte periode was dat ik hier woon dan was het nog wel te overzien maar dat is ook niet het geval.roef schreef:ik ga met sbientje mee,roef is ook een gele lab. maar als ik in totaal 30 haren vind nu dan is het veel.
Maar don is wel een gevoelige hond, snel last van rode bultjes en jeuk en veel voedsel kan ze niet verdragen en braakt ze snel uit. Ook hebben we lange tijd problemen gehad met haar ontlasting, gelukkig door een combinatie van kvv en brokken is die nu wel perfect. Zelfs met haar sterilisatie had ze een reactie op de hechtingen en moest ze daardoor nog 2 x weer geopereerd worden
en sbientje misschien een domme vraag he.. ondervacht dat zijn de pluis/zachte haartjes? Dan is het niet de ondervacht, het zijn vooral de stuggen stevige haren
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
ja ondervacht is dat wollige haar idd. We apart dat de dekharen zo veel uitvallen, dat hoor je niet vaak. Misschien kan je eens advies vragen aan een goede trimmer? (eentje die niet met het advies: scheren komtMandy schreef:wat 30 haren!! Jemig dat is echt niets. Onze dagelijkse schoonmaakroutine bestaat uit eerst alles vegen met een rubberborstel (bank, kleden, en dan de vloer) en dan nog alles een keer na stofzuigen en daar ben ik echt wel 1,5 uur mee bezig. En opzich is dat niet zo erg, maar mn meoder heeft er gewoon last van en dat wil ik gewoon zo veel mogelijk voorkomen. En als het nou voor een hele korte periode was dat ik hier woon dan was het nog wel te overzien maar dat is ook niet het geval.roef schreef:ik ga met sbientje mee,roef is ook een gele lab. maar als ik in totaal 30 haren vind nu dan is het veel.
Maar don is wel een gevoelige hond, snel last van rode bultjes en jeuk en veel voedsel kan ze niet verdragen en braakt ze snel uit. Ook hebben we lange tijd problemen gehad met haar ontlasting, gelukkig door een combinatie van kvv en brokken is die nu wel perfect. Zelfs met haar sterilisatie had ze een reactie op de hechtingen en moest ze daardoor nog 2 x weer geopereerd worden
en sbientje misschien een domme vraag he.. ondervacht dat zijn de pluis/zachte haartjes? Dan is het niet de ondervacht, het zijn vooral de stuggen stevige haren
-
Els
- Speurneus

Max haart het hele jaar door, maar met de wisseling van warm naar koud en omgekeerd is het wel wat erger. Maar over het algemeen is na de omschakeling naar volledig vers het haren wel verminderd.
@Mandy: Heb je al een vriezertje gevonden voor je kvv? Ik denk dat je haar zsm weer op vers moet gaan zetten en dan wel doorgaan mket de zalmolie.
Een trimster zal de ondervacht eruit halen, zoals je dat zelf ook kunt doen met een goede furminator.
En wellicht als jullie straks gesetteld zijn in de nieuwe woning en tot rust komen, het haren ook verminderd. Het kan wellicht ook een stress-reactie zijn. Had ze dit in het vorige huis ook zo erg?
@Mandy: Heb je al een vriezertje gevonden voor je kvv? Ik denk dat je haar zsm weer op vers moet gaan zetten en dan wel doorgaan mket de zalmolie.
Een trimster zal de ondervacht eruit halen, zoals je dat zelf ook kunt doen met een goede furminator.
En wellicht als jullie straks gesetteld zijn in de nieuwe woning en tot rust komen, het haren ook verminderd. Het kan wellicht ook een stress-reactie zijn. Had ze dit in het vorige huis ook zo erg?
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
Mandy
- Middelgrote hondenneus

Bedankt ik ga het is even doorlezen. Ik heb hier in de buurt ook een trimster gevonden die ik heb gemaild voor wat meer informatie.Martine.jolie schreef:Het ontwollen is inderdaad het uitdunnen van de ondervacht.Mandy schreef:Nou het andere hondje wat we hier hebben haart echt ook helemaaaal niet zo veel. Maar even over zo'n trimster.. ik heb er totaal geen verstand van, ontwollen??! halen ze dan de ondervacht er uit of..? en hoe is haar vacht na die tijd? En waar moet ik opletten bij het zoeken van een trimster? Zit daar ook nog verschil in, ik wil haar absoluut niet geschoren terug krijgen namelijk![]()
Hoe de vacht na die tijd is weet ik niet, maar dat zal iemand anders jou wel kunnen vertellen, ik heb wel wat linkjes kunnen vinden.
http://hondentrimsalonspetter.webs.com/ ... deling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.echo.nl/sw-sw/buurt/redactie ... ondenhaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik de linkjes staat ook wat de eventuele oorzaken van extreem verharen kunnen zijn, daar moet jij jouw eigen plan maar in trekken, ik heb er geen ervaring mee
En ik heb ook een furminator en dat doe ik al regelmatig (ondanks dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet zo vaak moet..) maar ik haal er dan wel degelijk veel haar uit maar niet dat ik de volgende dag denk van nou wat ligt er minder haar op de vloer..
@ els; ik heb nog geen vriezer gevonden ga nu gewoon 4x in de week een pak vlees halen bij de super hahaha. Maar ik ga morgen weer kringlopen
btw; els ze kreeg in t vorige huis ook niet iedere dag vlees! gewoon net zo als nu
-
Els
- Speurneus

o ik dacht dat je haar volledig had overgezet. Als niks meer helpt kan je nog een (holistisch) da raadplegen en vragen om op de schildklier te testen. Haaruitval/ vachtverlies kan een teken zijn van niet goed werkende schildklieren. Laten prikken op T3 en TSH.
Groetjes,
Els
Els