Vlooien en teken middelen hoe en wat?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vlooien en teken middelen hoe en wat?

Ongelezen bericht door elliette »

Beste forumvrienden,
Graag wil ik jullie mening over vlooien en tekenbestrijding.
Ik geef Bono nu dagelijks een beetje karnemelk na het eten en een schapenvet bonbon met knoflook.
Als het nu weer warmer wordt moet ik dan toch ook weer een chemisch middel geven? Vorig jaar wel gegeven in de zomer.
Vorig jaar op vakantie in Lochem hadden we erg last van de teken pff!!
Vandaar dat ik met de natuurlijke dingen ben gestart, maar ben benieuwd of dat wel afdoende is tegen die rot teken.
Labradors struinen nu eenmaal veel door lage struiken!
Graag hoor ik jullie meningen. :applaus:

Groetjes Elliette
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik geef geen druppels en gebruik ook geen banden. Puur natuur hier :D . Hij krijgt 4x per week knoflook (zit in zn groenteprutje) en regelmatig een scheut karnemelk en daarmee hou ik hem vlo-vrij.

Wat die vieze teken betreft, ik kijk hem na iedere wandeling helemaal na en vind er zelden 1. Eventueel, in uiterste geval van nood :D , kan je voor de vakantie gebruik maken van een Scaliborband tegen teken.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King had vorig jaar wel veel last van teken dus heb ik hem de hele zomer en najaar vlooien/teken middelen moeten geven..
Pipetje in de nek, eventjes niet zwemmen maar het werkt wel.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Wij geven af en toe pipetje in de nek (Strongholt of Advantage), alleen als het nodig is.. Verder kam ik Fayth geregeld en kijk dan meteen of ik een vlo of vlooienpoep tegenkom en kijk haar iedere dag na op teken, tot nu toe nog nergens last van.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
pat

Ongelezen bericht door pat »

Ik gebruik voor Lara tegen de zomer, de scaliborband en ze heeft nooit teken, ook niet als we in de Ardennen zijn geweest en zelf wel veel last hebben van de akelige beesten :?
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Ik gebruik voor allebei sowieso een scalliborband omdat we vaak in de Ardennen zijn en dus veel teken, en omdat Miep heel vatbaar is voor vlooien gebruik ik in de zomer pipetjes die ik bij de dierenarts haal
Groetjes van Erna
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Yara krijgt het hele jaar door knoflook/biergisttabletten.
In de winter krijgt ze een lagere dosering, 2xdd 1 tablet. Ik verhoog de dosering vanaf maart/april naar 's ochtends 2 tabl. en 's avonds 1 tabl. Indien nodig, als er veel teken zijn, verhoog ik het naar 2xdd 2 tabl.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Dank voor alle reacties, ik ga eens kijken wat een scaliborband is. Ik geef graag zo min mogelijk gif.
Fijn hoor zo veel tips, daar kan je wat mee :wink:

groetjes Elliette en een poot van Bono
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Is zwemmen geen probleem met die band, werkt het dan nog wel??
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Met zo'n band mogen ze de eerste twee weken (??) geloof ik niet zwemmen. Daarna is het geen probleem hoor :D

(ik weet niet precies hoe lang en waarom dat niet mag, volgens mij vanwege schadelijke stoffen die hij dan zou afgeven ??)
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door wenz »

Nou hier is het helemaal hopeloos, wat teken betreft! Ik had het eerst niet in de gaten, ik zag alleen een raar bultje bij het oog van Droste. Maar met mijn leesbril op (ja, ouderdom :( ) zag ik dat daar een heel klein mini-teekje op zat. Toen ik beter keek, zag ik dat haar hele kop onder de kleine bultjes met teekjes zat en ook een paar grotere... ik had dat nog niet verwacht zo vroeg in het jaar.

Nu is het grootste probleem, dat Droste panisch wordt van het weghalen van die rotbeesten. Op advies van de hondentrainer heb ik nu ecostyle Vlovrij gekregen en dat heb ik er op gesmeerd. Zag wel dat de grotere nu dood zijn, maar die kleintjes zitten er nog volop!!! Waardeloos :evil: ! Iemand nog een goede tip om die kleine witte friemeltjes te verwijderen, ze passen amper in de tekentang en het zijn er echt tientallen!!!
Knowledge talks, wisdom listens.
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door wenz »

Nou hier is het helemaal hopeloos, wat teken betreft! Ik had het eerst niet in de gaten, ik zag alleen een raar bultje bij het oog van Droste. Maar met mijn leesbril op (ja, ouderdom :( ) zag ik dat daar een heel klein mini-teekje op zat. Toen ik beter keek, zag ik dat haar hele kop onder de kleine bultjes met teekjes zat en ook een paar grotere... ik had dat nog niet verwacht zo vroeg in het jaar.

Nu is het grootste probleem, dat Droste panisch wordt van het weghalen van die rotbeesten. Op advies van de hondentrainer heb ik nu ecostyle Vlovrij gekregen en dat heb ik er op gesmeerd. Zag wel dat de grotere nu dood zijn, maar die kleintjes zitten er nog volop!!! Waardeloos :evil: ! Iemand nog een goede tip om die kleine witte friemeltjes te verwijderen, ze passen amper in de tekentang en het zijn er echt tientallen!!!
Knowledge talks, wisdom listens.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Een scalibor band aandoen, en alle ruimtes waar hij komt grondig met insecticide behandelen zodat ze niet telkens opnieuw "opgepikt" worden.

Harpo en Flora hebben overigens sinds deze week opnieuw permanent een scaliborband aan, wegens het enorme aantal teken (suikerstreek en maaskant in België)...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Els
Speurneus
Speurneus

wenz schreef: Iemand nog een goede tip om die kleine witte friemeltjes te verwijderen, ze passen amper in de tekentang en het zijn er echt tientallen!!!
Je zou tick off van Excell kunnen proberen, maar ze zitten op de kop he?
Wel heel goed uitkijken voor de oogjes dan.
En anders even bij je da te rade gaan of zij een of ander tangetje heeft om die hele kleintjes mee te verwijderen.

Heel veel sterkte, teken zijn zooooo smerig :kots:
Groetjes,
Els

Els
Speurneus
Speurneus

Wat je ook kunt proberen is:

Teatree niet specifiek tegen vlooien maar vooral tegen teken, aboriginals gebruiken het middel al eeuwen als parasieten bestrijding, wondbehandeling enz. hun haarlemmer olie zeg maar. :)
Hoe te gebruiken is simpel, aantal teatreedruppels in water in een plantenspuit, even schudden en dat was het grote nadeel dus, voor elke wandeling hond en broekspijpen enz in besproeien er ligt dan een filmpje op de vacht van je hond.
Hond kan dan niet zwemmen, dan gaat het eraf.

Wij hebben daar wel s zomers goede resultaten mee geboekt. Wellicht is het de oplossing voor Wenz "s probleem.
Groetjes,
Els

Plaats reactie