Dikke wang/lip

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Dikke wang/lip

Ongelezen bericht door sbientje »

Maup heeft sinds vanmorgen ineens een dikke wang... Heb het even geinspecteerd, maar er is eigenlijk niets te zien. Net boven haar tandvlees is het dik, eigenlijk onder haar lip zeg maar. Ze lijkt er weinig last van te hebben, eet en drinkt gewoon. Haar temperatuur heb ik nog niet opgenomen maar ze lijkt me niet ziek. Ik dacht zelf aan of een insectenbeet, of een ontstoken tand(wortel). Aan haar tanden zelf zie ik niets en het tandvlees is ook niet rood. Ik mag er ook gewoon aanzitten..

Iemand dit weleens gehad? Als het morgen niet minder is ga ik sowieso even naar de dierenarts..

Even 2 fotootjes gemaakt van de patient. Let niet op het zielige smoeltje, dat is normaal ;) De bult zit voor de kijkers aan de linkerkant, voor Maupie rechts..
Afbeelding
Afbeelding
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Lijkt het zo, of traant het oog ook? Heeft ze niet wat in haar oog zitten wat is gaan ontsteken ofzo?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Agnes schreef:Lijkt het zo, of traant het oog ook? Heeft ze niet wat in haar oog zitten wat is gaan ontsteken ofzo?
dat heeft ze al heel lang, af en toe een soepoog.. volgens mij hoort dat een beetje bij de leeftijd :) dus ik denk niet dat het daarvan is, haar oog is iig niet ontstoken ofzo
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Toeval dus, oke :) Omdat het zo aan de zelfde kant was ;) Qiki heeft het ook vaak (aan 2 kanten traanoogjes).

Is de bult hard of zacht?
Warm?
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Max heeft ook eens zo'n dik gezicht gehad. Hij had een ontstoken wortel.
Gelukkig ging het met een AB kuurtje over. Anders hadden ze de tand moeten trekken onder narcose. Dat zag ik niet zo zitten, hij was toen ook al 14 jaar.
Hij gaf geen pijn aan, en ik mocht er ook aan zitten. Labradors zijn bikkels als het om pijn gaat.
De da was bang dat het weer terug zou komen, dat is gelukkig niet gebeurt.
Beterschap voor Maupie
Lioness

Ongelezen bericht door Lioness »

Mijn vorige hondje had ook zoiets, leek net een ei.
Ook een ontstoken wortel, ab kuurtje en het was en bleef weg, gelukkig maar want die was al 15 en zag de narcose ook niet zo zitten.
Maar die gaf wel pijn aan en mocht er echt niet aanzitten, maar dat was dan ook een kleine teckel kruising 8)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

En wat was het? of is het al over?

Beterschap in ieder geval
:blondpootje:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Bommel Achter 't Dijkje schreef:En wat was het? of is het al over?

Beterschap in ieder geval
:blondpootje:
haha jij houdt van opschieten of niet? ik open net het topic en nu moet het alweer over zijn? :D

Een ontstoken wortel zou wel kunnen. Heb wel het idee dat het wat wegtrekt nu, maar zal morgenochtend wel even kijken :) Aangezien ze er dus geen last van heeft, is het niet echt spoedeisend
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Lijkt mij idd ook een ontstoken kies. Hier ook AB-kuur en niet meer teruggekomen, trekken kan altijd nog, tenzij de kies echt heel erg kapot is.

Beterschap!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

:D Ik ben nog wat duf, griepje onder de leden, ik dacht dat het sinds vanmorgen was...maar ja ik moet niet denken he :D
Beterschap
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Bij Caltha is vorig jaar een kies getrokken. Zij had ook steeds last van een verdikte snuit. Nadat de kies eruit is gehaald heeft ze geen opgezette kop meer gehad.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Bommel Achter 't Dijkje schreef::D Ik ben nog wat duf, griepje onder de leden, ik dacht dat het sinds vanmorgen was...maar ja ik moet niet denken he :D
Beterschap
haha het is ook sinds vanmorgen, maar ik opende het topic pas een uurtje terug :)

Tsja, het zal idd wel een ontstoken kies/wortel ofzo zijn.. Ik wacht morgen even af en als het dan nog dik is idd maar even naar de dierenarts :)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Sterkte voor Maupie.
Hopelijk is het gauw over, of helpt een voorgeschreven AB kuurtje.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Agnes schreef:Toeval dus, oke :) Omdat het zo aan de zelfde kant was ;) Qiki heeft het ook vaak (aan 2 kanten traanoogjes).

Is de bult hard of zacht?
Warm?
dit had ik geloof ik nog niet beantwoord.. De bult is zacht, en niet opvallend warm
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

ik zei het al vanavond maar ik denk ook echt aan een ontstoken kies ofzo. als het niet over gaat, abkuurtje halen en geef Maup een dikke knuffel!! :wink:
Plaats reactie