Ik ben helaas niet meer zo sportief

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ik ben helaas niet meer zo sportief

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

zijn er nog meer op het forum die zo sportief zijn?

http://www.canicrossnederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nee aan Canicross waag ik me niet hoor. Maar het is heel spectaculair om te zien. :D Verleden jaar deden er canicrossers mee aan de trialthlon voor baas en hond hier. Zo hard als die dan lopen met hun hond. :shock: Daar stak ik met mijn gesjok echt schamel bij af hoor. :oops: 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Wimk
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wimk »

Ik heb vorrig jaar met Streep mee gedaan aan de eerste carnicros wedstrijd in nederland, het was erg leuk om te doen, maar jeetje wat lopen sommige honden snel, de meesten hebben ook namen als Turbo en Tempo. Het is niks voor mij en Streep ( wel een snelle naam trouwens) omdat het de bedoeling is dat de hond je werkelijk vooruit sleurt, de hond mag dus trekken, en dat wilik niet. Maar ik vond het wel leuk om eens aan mee gedaan te hebben
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Wimk schreef:Ik heb vorrig jaar met Streep mee gedaan aan de eerste carnicros wedstrijd in nederland, het was erg leuk om te doen, maar jeetje wat lopen sommige honden snel, de meesten hebben ook namen als Turbo en Tempo. Het is niks voor mij en Streep ( wel een snelle naam trouwens) omdat het de bedoeling is dat de hond je werkelijk vooruit sleurt, de hond mag dus trekken, en dat wilik niet. Maar ik vond het wel leuk om eens aan mee gedaan te hebben
Dat lijkt mij ook het nadeel, vooral voor honden die nogal eens willen trekken. Om ze het verschil te leren van: nu wel , en nu niet.
Maar het is wel een leuk gezicht en zeer sportief. Het zijn meestal ook lange afstandlopers die dit doen.
Ook erg fijn voor de honden, want wat is nou leuker dan rennen met de baas. :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik vind het heel leuk om naar te kijken,maar voor me zelf hou ik het wel bij stevig door wandelen en fietsen :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik vind het heerlijk om een rondje te hardlopen met de hond, maar die canicrossers zijn super fanatiek en racen er echt over. Dat hoeft voor mij echt niet! Maar wel erg leuk om te zien altijd!
Onze hondenschool organiseert ook een keer per jaar een canicross en ik neem me altijd voor om mee te doen, maar vind het eigenlijk dan weer te veel gedoe: inschrijven, keuren, wachten, nog meer wachten, het uiteindelijke rondje wat je loopt duurt veel korter dan de voorbereidingen. Dan loop ik toch liever gewoon hier mijn voordeur uit om meteen lekker te rennen :wink:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Oooh jammer dat het zo ver weg is. Max en ik hebben afgelopen zondag ook 10KM gerend samen. Heerlijk was het. De kortere afstanden kunnen we wel op hoog tempo afleggen. Wellicht leuk om in het najaar te doen. Eerst nog lekker doortrainen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Carry

Ongelezen bericht door Carry »

Ik heb vol bewondering naar het promo filmpje gekeken.
Spectaculair, maar brrrr eng zo hard te fietsen met je hond voor je fiets aan zo'n hele lange lijn. Volgens mij moeten er toch heeeel veel op hun plaat gaan?
Als ik nu met Sproet naast de fiets aan het fietsen ben, kom ik nog wel eens een paaltje tegen, ik kan haar dan langs het paaltje manouvreren, maar met zo,n lange lijn kan dat niet. Of leert een hond zo'n parcour uit zijn hoofd? Ben daar wel benieuwd naar.

Groetjes Carry
Plaats reactie