Brellow schreef:
@Lunatic:
inderdaad, als je t doet om geld te verdienen is t fout....maar dat is hetzelde bij rashonden, dus dat argument geldt niet alleen voor kruisingen.
Een goede rashonden fokker heeft een hoop geld uitgegeven aan testen/foto's/onderzoeken, daar zit al een heel verschil in.
Brellow schreef:
Zoals ik al zei, er moeten wel voorwaarden aan gehangen worden. tuurlijk moet er getest worden.....mensen die een ongeteste hond kopen zijn sowieso slecht bezig....maar er zijn genoeg fokkers die ook rashonden zonder stamboom verkopen...dus dat er getest moet worden geldt ook voor rashonden en kruisingen, dus dat argument geldt weer voor beide.
Nederland en voorwaarden opleggen wat dieren betreft gaan niet samen jammer genoeg.
Fokkers die rashonden zonder stamboom fokken

Een hond zonder stamboom is
geen rashond, aangezien je de herkomst er niet van weet.
Brellow schreef:
Of er genoeg rassen op de wereld zijn? dat is iets subjectief, dat vonden ze wellicht 200 jaar geleden ook al en toch zijn er genoeg bij gekomen
En kijk wat dat ons gebracht heeft, vele rassen die amper kunnen adem halen e.d. om maar eens wat te noemen, mensen gaan tever dus.
Brellow schreef:
ook je laatste zin, dat broodfokken slecht is en dat mensen bewust moeten kiezen geldt toch echt ook voor rashonden.....dus ook dat argument gaat niet alleen op voor een kruising.
Hier weer hetzelfde antwoord, een rashond komt niet bij een broodfokker vandaan, dat is hooguit een look-a-like, als mensen nou eens stoppen met die vergissing te maken, sterft de broodfok misschien ooit eens uit.
Andere kruisingen ben ik eigenlijk ook tegen, zoals ik al zei, er zijn genoeg rassen om uit te kiezen.
Brellow schreef:
Het enigste wat wel op gaat is het karakter, maar daar heb ik te weinig verstand van hoe dat met kruisen zit.
Wat wel is dat veel aan de opvoeding ligt en dat er ook genoeg rashonden te vinden zijn met afwijkend gedrag.
Natuurlijk ligt een hoop aan de opvoeding, maar als het er genetisch al in zit dat het karakter niet klopt, dan valt er weinig aan op te voeden.