Op deze mooie zonnige lentedag liep ik met Noa in het veld. Zijn bananen waren vandaag met hele trossen aanwezig, maar na aardig wat appèloefeningen ging het een stuk beter en mocht hij even los. Nog geen 5 tellen nadat ik hem los had gemaakt, zag ik op 100 meter afstand een man met een aangelijnde hond. Ik floot, Noa keek naar mij, keek om, zag de hond en ging er met een spoedvaart vandoor

De man wandelde rustig door en de hond toonde geen verandering in gedrag.. Ik heb geroepen, gefloten maar Noa kwam niet terug.. Noa ging vlak voor hun plat op de grond liggen en wachtte tot ze dichtbij waren. toen sprong hij op. De ridgeback (met prikband) viel echt enorm naar hem uit, maar Noa kan absoluut geen hondentaal lezen (waarom niet????) en bleef met hem 'spelen'. Daarop gaf die man hem een waanzinnige schop en Noa was er gewoon niet van onder de indruk

Ik was zo boos dat ik alleen maar kon schreeuwen HEEJ HOU OP!!! Stijf van angst liep ik naar hem toe en Noa bleef maar rond hen dwalen.. Die man, echt een brede kerel, keek me zo boos en intimiderend aan dat ik dacht beter mn mond te kunnen houden, anders had ik vast en klap op mn gezicht gehad...
De hele weg naar huis heb ik alleen maar kunnen huilen.. enerzijds omdat ik echt ontzettend boos ben en baal dat Noa niet gewoon komt als ik fluit, maar anderzijds uiteraard ook van schrik dat iemand zoiets doet...

Vriendlief komt net thuis en is blij dat hij er niet bij was, anders had hij hier vast met een paar blauwe ogen gezeten

Pfff... nu maar even een zakdoekje pakken..