Reisziek?
-
BaasjevanMilo
Reisziek?
Onze Milo heeft de afgelopen maand last van reisziek te zijn
had hiervoor daar nooit last van.. tijdens autorijden nooit geen probleem maar sinds ongeveer een maand geleden begon hij erg te kwijlen in de auto wat hij voorheen nooit deed en hij heeft nu tijdens 2 ritten een keer gebraakt.. niet alle ritten mag ik gelukkig zeggen.
enig idee of je hier iets aan kan doen of moet een hond hierover heen groeien??
had hiervoor daar nooit last van.. tijdens autorijden nooit geen probleem maar sinds ongeveer een maand geleden begon hij erg te kwijlen in de auto wat hij voorheen nooit deed en hij heeft nu tijdens 2 ritten een keer gebraakt.. niet alle ritten mag ik gelukkig zeggen.
enig idee of je hier iets aan kan doen of moet een hond hierover heen groeien??
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
als hij het eerst niet had en nu wel, dan moet er "iets" verandert zijn in die tijd. Enkele voorbeelden wat allicht van toepassing zou kunnen zijn, om het probleem helder te krijgen
- ander voer
- andere auto
- nieuwe reisvorm (bijvoorbeeld eerst los en nu in een bench, autorek, autogordel enz.)
- medicatie of ziekte gehad in de afgelopen maand
- traumatische ervaring (aanrijding, geschrokken ergens van oid)
- auto schoongemaakt met een schoonmaakmiddel
- er ligt gelekte olie/antivries/ruitenvloeistof in de auto
- luchtverfrisser in de auto gehangen
Ik vergeet vast nog meer opties, maar dit soort dingetjes moet je even nagaan om te kijken of daar iets verandert is. Zo niet dan kun je het nog zoeken in oorontsteking (kan evenwicht ook aantasten) en zo niet... dan wordt het lastiger....
- ander voer
- andere auto
- nieuwe reisvorm (bijvoorbeeld eerst los en nu in een bench, autorek, autogordel enz.)
- medicatie of ziekte gehad in de afgelopen maand
- traumatische ervaring (aanrijding, geschrokken ergens van oid)
- auto schoongemaakt met een schoonmaakmiddel
- er ligt gelekte olie/antivries/ruitenvloeistof in de auto
- luchtverfrisser in de auto gehangen
Ik vergeet vast nog meer opties, maar dit soort dingetjes moet je even nagaan om te kijken of daar iets verandert is. Zo niet dan kun je het nog zoeken in oorontsteking (kan evenwicht ook aantasten) en zo niet... dan wordt het lastiger....

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
BaasjevanMilo
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
zit hij bij je vriend op een andere plaats in de auto dan bij jou? en heeft hij bij je vriend ook eerder gekwijld of kwijlt hij alleen bij jou in de auto?BaasjevanMilo schreef:het enigste verschil is iig voor het braken dat hij dan bij me vriend in de auto zit, bij mij in de auto heeft ie geen last van braken gehad.. maar dus wel van het kwijlen..
voor de rest geldt het bovenstaande niet.

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
BaasjevanMilo
hij kwijlt sinds een maand dus bij ons beiden in de auto..
bij mij zit ie zowel voorin als achterin de auto, dat verschilt.. bij mijn vriend achterin.. misschien dat het daarin zit?
ik bedenk me nu ook net dat we zijn kleed in huis ook altijd meenamen maar sinds we de hoesbedekking in de auto hebben gekocht niet meer,, zou t daar ook aan kunnen liggen? dat ie t bekende kwijt is?
op zich gaan we ook niet naar vervelende dingen ofzo als we gaan rijden, vaak als ik m meeneem dan is t voor een flinke wandeling.
bij mij zit ie zowel voorin als achterin de auto, dat verschilt.. bij mijn vriend achterin.. misschien dat het daarin zit?
ik bedenk me nu ook net dat we zijn kleed in huis ook altijd meenamen maar sinds we de hoesbedekking in de auto hebben gekocht niet meer,, zou t daar ook aan kunnen liggen? dat ie t bekende kwijt is?
op zich gaan we ook niet naar vervelende dingen ofzo als we gaan rijden, vaak als ik m meeneem dan is t voor een flinke wandeling.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Kijk, dat zou het kunnen zijnBaasjevanMilo schreef:hij kwijlt sinds een maand dus bij ons beiden in de auto..

-
BaasjevanMilo