Faith's afscheid bij de KC Rotterdam

Deel hier het verlies van je labrador die je gehad hebt
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Faith's afscheid bij de KC Rotterdam

Ongelezen bericht door Debora »

Ik heb twee stukken geschreven over Faith 1 voor de KC Rotterdam en 1 voor de Labradorpost. Mijn eerbetonen aan mijn geweldige meissie... In de LP verschijnt het stuk pas in juni, de editie van april lag al bij de drukker. Toch wilde ik jullie het stuk voor de KCR niet onthouden.....de LP moeten jullie maar juni lezen.

-------------------------------------------------------------------------------------

In liefdevolle herinnering
(Keep the) Faith van Nieuw Ossenwaard
13 mei 2003 – 12-01-2011

In mei ben je geboren maar op 4 juli 2003 kwam je ons leven verrijken met je aanwezigheid. En aanwezig was je, mijn eerste “eigen” puppenkind. Jouw karakter was niet altijd het typische Labrador Retriever: Een karakter van goud maar met een onzeker kantje. Je was zeer actief, hield graag van werken, wandelen maar zwemmen stond op nummer 1.

In de afgelopen jaren hebben wij veel ups en downs mee moeten maken. Vanaf 2003 tot 2006 hebben wij bij de KCR de puppencursus, de Gehoorzame Hond, de A- en B-cursus doorlopen. De G&G-beginners cursus hebben wij wel bij de KCR gelopen, maar op een wedstrijd (KC Kempen) behaald met een uitmuntend resultaat en kregen wij onze eerste beker. En zo belanden wij in de wedstrijdsport.

Na een aantal wedstrijden in de G&G te hebben gelopen, had ik besloten om eens aan de jacht te proeven. Dit was geen succes, je wilde absoluut geen wild vastpakken. Gelukkig kan je naast de jacht de apporteersport doen, waar alleen met dummy’s wordt gewerkt. Het enige nadeel hiervan was: we moesten wedstrijden lopen om diploma’s te halen. Zo gezegd, zo gedaan. Naast het sporten bij de KCR en de apporteersport door hebben wij een flink aantal shows en certificaatdagen van de NLV gelopen.

In juni 2007 werd kanker bij jou als diagnose gesteld en moest je zware operatie ondergaan. Helaas, na een maand kwam er een nieuw bult om de hoek kijken en moest je weer onder het mes.
Je herstel verliep zwaar maar wel redelijk vlot en je wilde graag weer wat doen.
Na een periode van herstel gingen we terug naar de KCR om onze G&G 1 te gaan halen.
De laatste wedstrijd (2007) voor de winterstop deden we mee aan een G&G-wedstrijd. En zo zijn (weer) binnengetreden in de wedstrijden van de gehoorzaamheid. Tot en met 2009 hebben wij nog in de apporteersport aan de diplomadagen en werkproeven deelgenomen, daarna gingen we onze pijlen richten op de G&G.

Met succes! Tweemaal hebben wij mee mogen doen aan het Nederlands Kampioenschap G&G -1 klasse. In 2009 werd je 5e en in 2010 werd je als 13e geplaatst met een mooi resultaat. Ik ben ervan overtuigd dat je ook dit jaar weer op het NK had mogen schitteren. Dit seizoen begonnen we zeer goed van de 4 G&G selectiewedstrijden ben je 3 keer op de 4e plek gekomen. Zelfs bij de jhr. Gockinga in oktober ben je als 4e geëindigd.

Onze vriendschap eindigde wreed en onwerkelijk, gevolgd door veel verdriet. Anders dan dit onderstaande stukje kan ik het niet omschrijven:
“Voor de training daagde je nog Devlin uit tot spelen, maar ze had geen zin vanwege de regen. De training verliep super en ik zag de aankomende wedstrijd vol goede moed. Je volgen was perfect en we renden samen naar het bakje voer. Ik deed de worstjes in het bakje. Jij maakte een krampbeweging en viel op de grond. Reanimatie mocht niet baten… zo heb jij mijn leven verlaten.”

Faith in vogelvlucht

Diploma’s/certificaten:
KCR: Puppencursus en de A- en B-cursus;
KCR (Cynophilia): Gehoorzame Hond, GG-Beginners en de GG-1;
FHN: Sociale Huishond en de GG-Beginners;
Apporteersport: Meerdere malen de A en de B-certificaten;
Nederlandse Labradorvereniging: AC-Certificaten A en B.

Onder de vlag van de KCR heeft ze deelgenomen aan:
Nederlands Kampioenschap G&G-1 2009: 5e plaats.
Nederlands Kampioenschap G&G-1 2010: 13e plaats.
Gonckinga bokaal 2008, 2009 en 2010. In 2010 eindigde ze op de 4e plaats van de G&G 1.
Deelname aan de demo van 2010 bij Animal Event.

In 2005 is ze bij de bij KCR-clubmatch: Beste teef, Beste van het ras en 3e van rasgroep 8 geworden.

Door Faith ben ik een betere handler geworden, voor haar moest ik veel geduld, liefde, doorzettingsvermogen en vertrouwen hebben.

Door haar nog één keer in het zonnetje te zetten, neemt Faith afscheid van de KCR.

Lieve Faith,
Je wordt gemist,
Altijd in ons hart,
Altijd in gedachten,
Ik hoop dat je de rust vindt die jij verdient.

Debora Toonssen
They say memories are golden,
Well, maybe that is true;
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
A million times I cried;
If love alone could have saved you,
You never would have died.

Bij dezen wil ik iedereen bedanken voor de aangeboden hulp aan Faith en mij op de bewuste woensdagavond. Ik ken niet iedereen bij naam (dame en heer van de Flyball), maar wil jullie toch bedanken voor de reanimatie en voor de hulp toen de dierenambulance ons op kwam halen.
Bedankt meiden! Voor alle hulp tijdens die avond, maar ook voor alle steun en troost erna.
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Zo te lezen laat ze heel veel en hele mooie herinneringen achter...
Mooie lijst met wat ze allemaal heeft gedaan samen met jou...
:groteknuffel:
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

wat een mooi afscheidsbericht!
Het zal niet meegevallen zijn het allemaal zo op papier te zetten :cry:
Ik wens je heel veel sterkte :groteknuffel:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik wil iets neerzetten maar vind de juiste woorden niet. :groteknuffel: :bloem:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

een bijzonder combinatie waren jullie met een zeer plotseling einde... sterkte
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Mooi geschreven...
Heel veel sterkte :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Prachtig geschreven!
Wat een gemis, heel veel sterkte!!
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Wat mooi en liefdevol geschreven. :groteknuffel:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat mooi geschreven.. Sterkte :groteknuffel:
pat

Ongelezen bericht door pat »

kippenvel.......
heel veel sterkte met dit vedriet
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Heel mooi geschreven :cry: Het lijkt me vreselijk om mee te moeten maken, dat je lieverd er zomaar van de een op de andere dag niet meer is :( :groteknuffel:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Wat een mooi eerbetoon aan je kanjer !! Die helaas veel te vroeg uit je leven werd gerukt.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie